AndroidHealthClinic

boete

jonaswo

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m88
Massa
103kg
Vetpercentage
9%
kameraad van me is tegengehouden bij een controle.
daaruit bleek dat hij geen verzekering had en geen keuringsbewijs, hij reed met valse platen rond.
hij is 20 jaar en had een voorlopig rijbewijs maar was ook al vervallen ( dus nog nooit in bezit geweest van rijbewijs).
auto is toen weggesleept geweest.
hij is van belgie.

hoeveel zouden takelkosten en boete van rechter slachtofferfonds enzo kosten?
wss krijgt hij ook nog 2-3 jaar uitstel van rijbewijs dacht ik, klopt dit?

Laatst bewerkt:
takelkosten alvast plusminus 150-200 euro

Je bedoelt jezelf gewoon?

En een voorlopig rijbewijs, hebben ze dat in België? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter

nee kerel ik heb mijn rijbewijs al 4 jaar.
je legt hier je theorie af dan krijg je voor een tijdje je L waarmee je dan met je ouders of rijschool oefent en vervolgens leg je je praktisch examen af.

kameraad van me is tegengehouden bij een controle.
daaruit bleek dat hij geen verzekering had en geen keuringsbewijs, hij reed met valse platen rond.
hij is 20 jaar en had een voorlopig rijbewijs maar was ook al vervallen ( dus nog nooit in bezit geweest van rijbewijs).
auto is toen weggesleept geweest.
hij is van belgie.

hoeveel zouden takelkosten en boete van rechter slachtofferfonds enzo kosten?
wss krijgt hij ook nog 2-3 jaar uitstel van rijbewijs dacht ik, klopt dit?

Sorry hoor maar mijn eerste ractie is wat een SUKKEL zeg!!! Hahaha net goed!!

Maaaru dit gaat hem wel een par centen kosten ik denk zon 250 en dan nog de rest wat hier alemaal bijkomt!!

Puntenrijbewijs
Het beginnersrijbewijs, vaak ook wel puntenrijbewijs genoemd, is sinds 30 maart 2002 een nieuw type rijbewijs voor beginnende bestuurders[2]. Iemand is een beginnende bestuurder tijdens de eerste vijf jaren na de datum waarop aan hem of haar voor de eerste maal het rijbewijs is afgegeven, voor 16- en 17-jarigen is deze termijn zelfs zeven jaar na verkrijging van een rijbewijs van de bromfietscategorie AM.
Het rijbewijs bevat drie punten. Wanneer de beginnende bestuurder binnen de eerste vijf jaar een met name genoemd verkeersdelict pleegt, raakt hij of zij een punt kwijt. Als men drie punten kwijt is, wordt automatisch het rijbewijs ingevorderd. De bestuurder in kwestie krijgt het rijbewijs niet terug voordat hij of zij een theorie- en praktijkproef succesvol aflegt, die vergelijkbaar is met het gewone rijexamen.
De gedachte achter het puntenrijbewijs is dat de beginnende bestuurder minder snel verkeersdelicten zal plegen, aangezien na drie overtredingen het rijbewijs wordt ingevorderd. Feit is dat bij een groot aantal verkeersongevallen beginnende bestuurders betrokken zijn. Door deze maatregelen hoopt Justitie dat te verminderen.
De verkeersdelicten die zorgen voor een punt aftrek zijn de volgende:
Algemeen gevaarzettend verkeersgedrag (artikel 5 Wegenverkeerswet);
Dood of toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel (artikel 6 WVW)
Bumperkleven ofwel onvoldoende afstand houden (artikel 19 RVV);
Overschrijdingen van de maximumsnelheid. Als je op een autosnelweg de maximumsnelheid overschrijdt met meer dan 40 km/uur en op andere wegen met meer dan 30 km/uur;
Andere overtredingen van de verkeersregels als daarbij letsel of schade is ontstaan.
Voorwaarde voor invordering van het rijbewijs is dat de beginnende bestuurder in die vijf jaar drie van deze verkeersdelicten heeft begaan en daarvoor een bekeuring heeft betaald of door de strafrechter is veroordeeld.
Het voorlopig rijbewijs wordt na het vijfde jaar automatisch omgezet in het definitieve rijbewijs.

jup

Daar zal inderdaad een leuk bedragje uit komen rollen. ;)

Hier in Nederland zijn ze daar niet al te zuinig mee, geen idee hoe dat in Belgie zit.

Heerlijk die 'een vriend van me' topics:)

Wat een boon zeg, kan niet duur genoeg zijn.

heb hem ook verteld dat hij niet moet verbaasd zijn als de boete groter zou zijn als 1000 euro.

heb hem ook verteld dat hij niet moet verbaasd zijn als de boete groter zou zijn als 1000 euro.

Wat denk je nu zelf: geen papieren, vals nummerplaat, geen rijbewijs..

Het zal nu weten waarvoor hij moet werken. Zal ook een paar jaar met zijn fiets kunnen crossen.

Vals nummerplaten is dat niet gewoon een strafzaak? Dat is niet echt een verkeersovertreding. Dat is gewoon vervalsing krijg die nog een taakstraf/boete/cellstraf ook.

geen verzekering
geen keuringsbewijs
valse platen
geen rijbewijs

en hij maakt zich zorgen over de takelkosten ?

Ik had een maat die zat dronken op een scooter van iemand anders die het niet wist

1. Geen verzekering.
2. Geen Certificaat.
3. Geen helm.
4. Joy riden.
5. Dronken rijden

Totaal 720 euro plus dat die jongen van wie de scooter was nog 200 euro wou anders deed ie aangifte.. :P

en denk wel dat boete boven 1000 euro gaat worden ja

Het valt me nog mee dat ze geen 10kilo coke in het reservewiel hebben gevonden. :o

Ontzegging van de rijbevoegdheid moeten ze hem geven.

A hurpadurp is wat ik denk wann ik zo iets hoor, ik heb 1x boeten gekregen voor rijden zonder verzekering (hij ging pas iets later in had hem net aangevraagt hurpadurpadurp) 490 euro + administratie kosten. hah.

Dat is dan wel in NL maar ik denk dat die "maat" van jou wel op meer dan 1100 euro kan gaan rekenen

A hurpadurp is wat ik denk wann ik zo iets hoor, ik heb 1x boeten gekregen voor rijden zonder verzekering (hij ging pas iets later in had hem net aangevraagt hurpadurpadurp) 490 euro + administratie kosten. hah.

Dat is dan wel in NL maar ik denk dat die "maat" van jou wel op meer dan 1100 euro kan gaan rekenen

denk het ook in belgie zijn ze niet mals, minder pakkans maar boete wel hoog. ben 2 jaar geleden is geflitst middernacht in zone 30, 63 gecorrigeerd was 700 euro armer.

Ik hoop dat ze zeggen dat die gozer nooit meer mag rijden.

geen verzekering
geen keuringsbewijs
valse platen
geen rijbewijs
Dan weet ik al bijna wat voor een gozertje het is.

Maak van een paar honderd een paar duizend Euro's.

Terug
Naar boven