XXL Nutrition

borst bijkomen

JesusChirst

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
68kg
Vetpercentage
11%
hallo iedereen ik ben nu al een jaartje bezig en heb al goede basis maar het schijnt dat ik te veel oefeningen deed voor mijn borst 5oefenig
bench press: 60kilo 10reps, 60kilo 10reps, 70kilo 7reps, 80kilo 4a5reps
flyes: 12x16kilo, 12x16kilo, 10x18kilo, 10x18kilo
incline bench press: 10x50kilo, 10x50kilo, 8x60kilo, 8x60kilo
incline flyes: 10x16kilo, 10x16kilo, 10x16kilo, 10x16kilo
dip: zoveel mogelijk

soms in plaats van te benchen doe ik dumbbell press maar dan ook in combinatie met flyes.
Nu is mijn vraag zou ik de flyes niet weg laten om te beginnen met
incline bench press
bench press
+nog een oefening voor bovenkant borst zie ik nog wel

zou dit niet genoeg zijn (ik train mijn rug met mijn borst maandag en donderdag, dinsdag en vrijdag is het dan benen, schouders en buik)

je pakt je borst dus 2x per week aan?
ik zou dan niet meer dan 6-8 werksetjes doen.

• Topic Starter Topic Starter
dus incine bech en gewoon bench press op maandag dag en op donderdag incline dumbbell press en dumbbell press is genoeg dan?

uhu da ga nog wel ma mijn borst is goe ma gewoon goe ik wil nog meer ma ik gain ni meer zo veel

kga het zo zeggen mijn armen doen ongeveer 35cm en mijn borst ongeveer 95cm

Als ik zo je stats zie, lijkt t me raar dat je nu al in zit over je borst die achter loopt?
Persoonlijk ben ik geen fan van 2x per week borst, 1x per week goed hard trainen moet voldoende zijn om te groeien.

Ik zou iig bench, incline en flyes in je schema laten dat zijn toch wel de belangrijkste borst oefeningen

1keer per week is dat niet eerder om te onderhouden? Doe jij da 1keer per week borst en kom je goed bij?

ik KAN geen eens 2 x per week borst doen omdat mijn borst sowieso een week nodig heeft om te herstellen, net zoals alle andere spiergroepen die ik train. Ik doe het zo al sinds ik ben begonnen en het werkt nog steeds goed

Incline fly's en dumbbell pullover moeten er in zitten.
Best begin je nog met je basisoefening (bench), al raad Schwarzenegger aan met fly's te beginnen.

Incline fly's en dumbbell pullover moeten er in zitten.

Er moet niks!

Zorg dat je borst per training voldoende traint.
Dit zou je eens kunnen proberen:
flat bench press (2 werk sets)
inclide dumbell press (2 werk sets)
inclide dumbell fly (2 werk sets)
cable fly voor de onderkant (2 werk sets)
Dit 2x per week doen.
Zou in jou geval niet meer dan 2 werk sets maken om dat je 2x per week borst wilt doen.

Maar toch vind ik je schema niks, omdat je te veel doet in 1 training. Als ik mijn rug goed getraind heb dan is borst veelste zwaar om ook nog goed te trainen.

Waarom probeer je niet eens een 4x split:
Borst & biceps
Rug
Benen & kuiten
Schouders & triceps

Er moet niks!

Zorg dat je borst per training voldoende traint.
Dit zou je eens kunnen proberen:
flat bench press (2 werk sets)
inclide dumbell press (2 werk sets)
inclide dumbell fly (2 werk sets)
cable fly voor de onderkant (2 werk sets)
Dit 2x per week doen.
Zou in jou geval niet meer dan 2 werk sets maken om dat je 2x per week borst wilt doen.

Maar toch vind ik je schema niks, omdat je te veel doet in 1 training. Als ik mijn rug goed getraind heb dan is borst veelste zwaar om ook nog goed te trainen.

Waarom probeer je niet eens een 4x split:
Borst & biceps
Rug
Benen & kuiten
Schouders & triceps

Als je basis er niet in zit wat verwacht je dan lol.

Ikzelf doe op maandag Cable Fly's en triceps.
En op donderdag alleen Incline BP en Dumbbel BP.

Ik heb altijd borst 1 keer per week getrained, werkt prima! Ik pak vaak decline bench presses (tip van Dorian Yates), incline dumbbell presses en flat flyes.

ok ik doe nu op maandag borst;
opwarming 3x 20push ups
incline bench press
flat bench press
flat fly of dumbell press

moe eerlijk zeggen ik vin dumbel press en bench press ni echt dezelfde oefening want dan zou je op de 2oefeningen dezelfde gewichte pakke en ik pas 30kilo op dumbel press en 80kilo op bench press dus nrml zou ik op dumbel press dan 40kilo moete kunne neme om aan die 80kilo te komen en als ik bench press doe voel ik het eerder aan buite kant van men borst (zelf als ik close neem) en als ik dumbel press doe voel ik het meer centraal (fly's doe ik nu niet meer omdat ik eerder mijn binnekant borst moe traine heb daar een gat in van bove haha)

ok ik doe nu op maandag borst;
opwarming 3x 20push ups
incline bench press
flat bench press
flat fly of dumbell press

moe eerlijk zeggen ik vin dumbel press en bench press ni echt dezelfde oefening want dan zou je op de 2oefeningen dezelfde gewichte pakke en ik pas 30kilo op dumbel press en 80kilo op bench press dus nrml zou ik op dumbel press dan 40kilo moete kunne neme om aan die 80kilo te komen en als ik bench press doe voel ik het eerder aan buite kant van men borst (zelf als ik close neem) en als ik dumbel press doe voel ik het meer centraal (fly's doe ik nu niet meer omdat ik eerder mijn binnekant borst moe traine heb daar een gat in van bove haha)

Het is wel het zelfde alleen is er een verschil in stang en dumbell. De dumbell kost je alleen meer stabiliteit. Persoonlijk doe ik alles met dumbells. Maar zo sowieso ook een dumbell press in je schema plaatsen.

Binnenkant borst kan je niet trainen!
Je hebt alleen een bovenkant en onderkant.

ja zowizo en ja ge kunt het niet trainen maar wel accentueren

Terug
Naar boven