Fitness Seller

Borst iedere 5 dagen?

Twigg

Dutch Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hallo, ik ben bezig met het maken van een trainingsschema.
Nu wil ik mijn borst wat extra aandacht geven omdat deze significant achter loopt. (ben geen ecto.)

Nu wil ik dus om de 5 dagen mijn borst trainen zodat ik die net ietsjes vaker train dan mijn andere spier groepen.

(variatie had ik genoeg, iedere 6 weken een ander schema.)

Het idee is dus om ipv ééns in de week de borst te doen, iedere 5 dagen. Daardoor train ik m dus net iets vaker. Maar ik vraag me af of het goed is om iedere 5 dagen te trainen. (bv vrijdag - woensdag - maandag) Hebben de spieren dan genoeg rust? Of kan het ook om de 4 dagen?

Op dit moment is t borstschema
8-8-6-6

BP
Incline BP
Decline DBP
Cabel fly

Je spieren moeten ong 72 uur rust hebben dus dat is meer als genoeg na 4 dagen kan het ookal.
Ik zelf vind dat het na 3 ook al kan.
Maar je moet er wel rekening houden dat je met borst ook triceps meepakt en sommige zelfs biceps.
Dus ik zou bijv ma borst wo schouder vrij borst
Zoiets tenminste als je met een split schema werkt

Gewoon proberen zou ik zeggen.. Komt er vanzelf achter of 't wel of niet werkt.

Als 't wel werkt is 't mooi en zo niet een andere manier zoeken en/of andere oefeningen.

BP
Incline DBP
Inline BP
Fly's

Op bovenstaande oefeningen gaat mijn borst érg goed, 1x per week.

Succes.;)

Kan om de 2 dagen al. Is allemaal afhankelijk van hoe zwaar jij je spiergroepen belast. Hoe zwaarder jij je spieren belast, hoe langer de herstelperiode moet zijn. Probeer het uit zou ik zeggen.

48 uur tot 72 uur rust daarna weer pieken kan goed! Dus hier zal je zelf je schema voor op moeten stellen. Denk inderdaad wel aan het feit dat je met de borst niet alleen je borstspieren aanpakt maar ook de biceps etc. (niet dat je de volgende dag even fijn een volledige arm-dag inbouwt!)

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Ik train altijd zo zwaar mogelijk, en meestal heb ik aan 3 dagen rust niet genoeg.

Terug
Naar boven