MuscleMeat

Borst verschil

Cableguy

Novice
Waardering
0
beste mensen,

ik ben nieuw hier en al wat rond gekeken maar dacht deze vraag nog niet te zijn tegengekomen.

Ik train al best een tijdje nu maar moet even toevoegen dat ik ongeveer 8 jaar geleden aan mijn hart ben geopereert (ja was er vroeg bij) en hierdoor loopt er dus ook een flink litteken over mijn borst helaas.....echter lijkt het alsof dit niet recht loopt. Nu begint mijn borst redelijk te groeien maar blijft de rechter kant best veel achter. Zou dit bijtrekken of kan ik dit bij trainen op 1 of andere manier? Heb het idee dat dit bij meer mensen speelt (ook zonder operatie ) dat er altijd wel wat verschil is maar bij kij dus best veel....

graag jullie advies

Marcel..

Wat ik me kan voorstellen is dat door het littekken je huid daar harder en stugger is. Dit kan je groei beperken.

Bij mij is de linkerborst ook groter (voller) dan de rechter. Dit komt best vaak voor. Volgens mij komt het doordat het bloed bij je linker borst sneller naar je hart stroomt ofzoiets... Maar je bent niet de enige die hier 'last' van heeft.

Kort na het trainen voelen beiden borsten van me even 'vol' maar paar uur na het trainen/volgende dag merk ik verschil tussen beiden (links voller dan de rechter)

Dit zal denk ik wel bij trekken, toch? :s

Omdat je bloed eerder bij je hart is? Lijkt me stug maar goed.

Maar je ziet het vaker bij mensen dat de borst niet gelijk groeit of andere spiergroepen waarvan er 2 zijn (denk lats, quadriceps enz...) Daar kun je soms niks aan doen.

Ik heb dat ook maar train nu ipv gewone bp alleen nog maar (een tijdje dan) met dumbbells... Zo weet je zeker dat zowel links en rechts dezelfde arbeid verrichten.
gewoon eens proberen en kijken of het wat " recht" trekt?

groeten
Robin

• Topic Starter Topic Starter
dumbles

Ik heb dat ook maar train nu ipv gewone bp alleen nog maar (een tijdje dan) met dumbbells... Zo weet je zeker dat zowel links en rechts dezelfde arbeid verrichten.
gewoon eens proberen en kijken of het wat " recht" trekt?

groeten
Robin

Klopt ben inderdaad nu ook meer met dumbles aan t trainen, hopen dat dit wil helpen.

Bij mij hielp het wel.

Op de een of andere manier komt er gewoon toch een krachtverschil tussen links en rechts. Misschien ligt dat aan de uitvoering, maar ik kon het niet tegenhouden.
Door met dumbbells te trainen kon ik het weer aardig recht trekken, althans het krachtverschil. het verschil in grootte is ook iets afgenomen, maar zal denk ik altijd wel blijven.
Mijn linkerarm is ook dunner (42,5) dan mijn rechterarm (43,5).. maar die cm is altijd gebleven ook toen ze kleiner waren.

Ik heb dat volgens mij hier ergens ooit op dit forum gelezen, want toen ik er last van begon te krijgen heb ik wat topics doorgelezen, waar iemand zei dat het daardoor zou komen... leek me toen ook al een vrij sterk verhaal, maargoed.. Het is denk ik ook niet zo dat je ene borst sterker is dan de ander, in de zin van als je benchpress doet, houd je de stang wel gebalanceerd, of zak en ga je sneller omhoog met de rechter of linker kant?

Ik heb dat volgens mij hier ergens ooit op dit forum gelezen, want toen ik er last van begon te krijgen heb ik wat topics doorgelezen, waar iemand zei dat het daardoor zou komen... leek me toen ook al een vrij sterk verhaal, maargoed.. Het is denk ik ook niet zo dat je ene borst sterker is dan de ander, in de zin van als je benchpress doet, houd je de stang wel gebalanceerd, of zak en ga je sneller omhoog met de rechter of linker kant?

Ik denk toch dat ofwel het verhaaltje niet kloptte ofwel je het verhaaltje misbegrepen had. ;)
Misschien is de doorbloeding minder waar het litteken is. Wat mij meer waarschijnlijk lijkt is gewoon dat de ene helft zich iets sneller ontwikkelt als de andere en het ltteken hier nog eens de nadruk oplegt. Ik denk dat het wel terug zal goed trekken.

Volgens mij is met de meeste de linkerkant iets voller, simpelweg omdat je hart er ligt lijkt me ook beetje logisch?

Volgens mij is met de meeste de linkerkant iets voller, simpelweg omdat je hart er ligt lijkt me ook beetje logisch?

Lijkt mij helemaal niet logisch, aangezien je hart meer gelegen is centraal links op de middelijn.
Trouwens je borst wordt niet bepaald door de onderliggende structuren maar door het volume speirweefsel.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee...ik denk dat je meestal rechts (rechtshandig) wat meer ontwikkelt bent. tenminste...bij mij dan...zo ook mijn borst
En linkshandigen aan de linkerkant

Nee...ik denk dat je meestal rechts (rechtshandig) wat meer ontwikkelt bent. tenminste...bij mij dan...zo ook mijn borst
En linkshandigen aan de linkerkant
Mwah, ik ben rechtshandig ( rechteram sterker/groter dan linkerarm) maar mijn linkerborst is voller dan mijn rechterborst

zijn er misschien nog oefeningen die jullie aanraden om dit te verbeteren?
Ik train nu dus meer met dumbbells als het op borst aankomt.
Maar misschien dat jullie nog bepaalde oefeneingen aanrade om dit te verbeteren?

zijn er misschien nog oefeningen die jullie aanraden om dit te verbeteren?
Ik train nu dus meer met dumbbells als het op borst aankomt.
Maar misschien dat jullie nog bepaalde oefeneingen aanrade om dit te verbeteren?

Nee oefeningen met dumbbells ( flys + press, maar lijkt me wel dat je dat al deed ) is goed. Misschien zit het in je hoofd en verbeeld je je het, omdat je er al een litteken heb zitten!

Nee oefeningen met dumbbells ( flys + press, maar lijkt me wel dat je dat al deed ) is goed. Misschien zit het in je hoofd en verbeeld je je het, omdat je er al een litteken heb zitten!

nou geloof mij, zit echt niet in mijn hoofd!! litteken trekt natuurlijk wel enorm de aandacht maar zit een aardig verschil in volume.
niet alleen dikte ook breedte.
ben ook meer bovenborst aan t trainen nu kijken of dit iets wil helpen.

Succes en hou je stats goed bij.. Dus nu meten en over 2 maand weer..

Terug
Naar boven