MuscleMeat

Bort en triceps op 1 dag wel of niet?

Thekingofpop

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Beste mensen,

Net na een lekkere training thuisgekomen met de volgende vraag:
op de sportschool zeiden ze tegen mij dat borst en triceps op een dag verkeerd was om te trainen omdat je met veel borst oefeningen je borst toch al pakt..
Ik train zelf al 1.5 jaar zo maar vroeg me toch af wat jullie er van vinden.
greetz,

wat is er dan mis met de stelling,
je pakt je triceps al mee met borst, dus ga je erna triceps doen voor alles uit de spier te halen voor maximaal resultaat.

maar jij moet uitzoeken wat voor jou het beste is, het is niet verkeerd om triceps na borst te doen, of biceps met borst. kijk eens waar je het meeste resultaat mee hebt en ga dan daar op verder

vandaag nog maar gesquat, benched en gedeadlift en daarna close grip bench en triceps aangepakt niets mis mee gewoon gaan tot je niet meer kunt :D

• Topic Starter Topic Starter
vandaag nog maar gesquat, benched en gedeadlift en daarna close grip bench en triceps aangepakt niets mis mee gewoon gaan tot je niet meer kunt :D

Hehe wow okeej ja ik zat al te denken moet ik nou na 1.5 jaar me hele schema om gaan gooien vanwege omdat de begeleider dat zegt ? :S

Hehe wow okeej ja ik zat al te denken moet ik nou na 1.5 jaar me hele schema om gaan gooien vanwege omdat de begeleider dat zegt ? :S

naja je kan ook beredeneren dat de triceps al vermoeid is voor je deze gericht gaat trainen en dus niet het maximale uit die oefeningen meer kan halen anders dan zoals loastres zegt dat je ze na borst dat je ze verder kan leegmaken voor max resultaat.

beidde stellingen gelden, het gaat erom welke op jou van toepassing is.

het is daarom ook niet verkeerd om naar je trainer te luisteren en kijken wat voor effect het heeft, wat niet wil zeggen dat er per definitie 1 methode van de 2 beter is.

Laatst bewerkt:
Ik vind het zelf lekkerder om tri's bij rug te doen, of gewoon armen op een aparte dag, kan ik toch net ff wat harder gaan.

eensch met Barbellman

Borst/triceps is mijn favoriete trainingsdag. Ik vind het juist fijner dat ik de borst ook meepak bij tricepoefeningen, zo belast ik em op alle mogelijke manieren.

Zelfde geldt voor Rug/Biceps. Probeer het gewoon een tijdje uit zou ik zeggen. Zoals met alles is het een kwestie van afwisselen. Als je merkt dat het weinig nut heeft, gewoon mee stoppen.

Op deze manier kun je wel je Triceps echt uitleven en "kapot" maken. Het is een stuk zwaarder dan normaal, dus ga niet meteen het volle gewicht pakken zoals je normaal zou doen.

omdat je met veel borst oefeningen je borst toch al pakt..

Logisch toch?

Ik denk dat je bedoeld triceps al pakt.

Idd, als je veel presses doet vermoei je ook je triceps wat dus betekend dat ze aan het eind van een gemiddeld borstsessie vaak al te vermoeid zijn om nog effectief getraint te kunnen worden (verglijk het maar een half uurtje hardlopen voor je gaat squaten)

is heel persoonlijk, ik train de triceps t liefst nadat ik rug heb getraind, soms alleen biceps/triceps. Is maar net waar je t best op gaat

Ik doe : Borst + biceps & Rug + triceps, werkt prima voor mij :thumbs:

Elk nadeel heeft zijn voordeel
Pak je tric na borst zul je dat merken aan de gewichten die je voor tri kan gebruiken, maar aan de andere kant zijn ze al flink getraind door pressbewegingen dus kun je die ook al meetellen.

Hetzelfde met rug/bic.

Nadeel dus van een "pull"dag (rug traps rear delts bic) is dat je meer last hebt van vermoeide kleinere spiergroepen. Voordeel is dat je wellicht wat minder setjes nodig hebt voor kleinere spiergroepen om eenzelfde effect te halen. Ook voor algeheel herstel is het met sommige schema's prettig minder overlapping te hebben en dus juist wel te gaan voor een pull-push split.

Gewoon proberen en kijken waar je je het lekkerst bij voelt!

is het zo dat als je bijv
ma - borst tricep
wo - rug bicep

dat je dan borst tricep naar dinsdag kan verplaatsen als je maandag geen tijd hebt en als je borst bicep zou doen niet kan?
want ik neem aan dat het slecht is om 2x zelfde spiergroep te trainen zonder rust er tussen
dus bijv dinsdag bicep terwijl je woensdag nog rug traint?

Ik doe ook altijd borst tricep en rug bicep samen. Werkt uitstekend !

Mijn voorkeur heeft het toch ook om borst met triceps en rug met biceps te pakken en schouders met benen.

Maar ik probeer wel om de maand mijn schema te veranderen dus maand 2 pak ik bijvoorbeeld rug met triceps, borst met biceps en schouders met benen.

Maand 3 dan bijvoorbeeld Rug en Borst, armen (schouders, biceps en triceps) en benen.

En owww ja, buik doe ik aan het einde als ik er nog zin in heb en er nog genoeg energie voor over heb;)

Terug
Naar boven