XXL Nutrition

bovenrug een beetje krom ?

maniiaqkz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
33%
dag allemaal, ik train al meer dan een half jaar , mijn trainingen zijn altijd goed, ik ga altijd tot het uiterste.
nu heb ik het gevoel dat mijn bovenrug erg breed is en dat het een beetje krom staat.
wat kan ik daar tegen doen?

kan iemand mij alsjeblieft helpen

alvast bedankt

dag allemaal, ik train al meer dan een half jaar , mijn trainingen zijn altijd goed, ik ga altijd tot het uiterste.
nu heb ik het gevoel dat mijn bovenrug erg breed is en dat het een beetje krom staat.
wat kan ik daar tegen doen?

kan iemand mij alsjeblieft helpen

alvast bedankt

Op welke manier krom? Je zal bol bedoelen? Loop je met je schouders naar voren? Heb je wel eens last van je nek?

post eens een foto, hebben de mensen hier meer aan om te beoordelen

Als je bedoeld wat ik denk dat je bedoeld raad ik je aan eens te zoeken op Upper Crossed Syndrome

• Topic Starter Topic Starter
Ik loop een beetje met mijn schouders naar voor , is dat daar door ?

Kan heel goed ja zoek inderdaad maar op Upper Crossed Syndrome

Borst oprekken en rug sterker maken. Houding leren corriceren. Borst vooruit en schouders naar achteren trekken. Dat is in het kort wat je er aan kunt doen. Het geeft ruimte aan pezen die nu afgekneld zitten en zijn gaan irriteren/ontsteken.

Op een goed moment kun je naproxen of diclofenac proberen 10 dagen maar niet voordat je je houding hebt gecorriceerd.

Even naar de fysio zou ik zeggen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kwam dit plaatje tegen...

Forceer je steeds naar de juiste houding, het wordt dan uiteindelijk automatisme om zo er voortaan bij te lopen.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn onderrug zodra ik ga zitten. Hou nu voortaan meer een gespannen houding aan en hoop op verbetering bij het uitvoeren van mijn squats, en binnenkort toch maar weer eens te beginnen met deadliften ( gestopt wegens bolling van onderrug ).

Hopelijk heb je er wat aan.
Succes

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de info en tips

Terug
Naar boven