XXL Nutrition

Britse aartsbisschop wil delen van sharia invoeren

Precies... Spiertje als je die sharia en die FANTASTISCHE Islam zo geweldig vindt, wat doe je hier dan nog? Niets houdt je tegen om lekker naar Marokko te emigreren.

Waarom zou je als moslim of sharia aanhanger gelijk moeten emigreren? Spiertje is gewoon in Nederland opgegroeid en heeft evenveel recht als jullie allemaal om hier te blijven. Alsof autochtonen nooit klagen over hun land :rolleyes:, vreemd genoeg zie ik dan veel minder emigreer opmerkingen.

Waarom zou je als moslim of sharia aanhanger gelijk moeten emigreren? Spiertje is gewoon in Nederland opgegroeid en heeft evenveel recht als jullie allemaal om hier te blijven. Alsof autochtonen nooit klagen over hun land :rolleyes:, vreemd genoeg zie ik dan veel minder emigreer opmerkingen.

Spiertje heeft het altijd over dat in Marokko alles beter is, dat het Westen niet deugt, Allah dit, sharia dat... Hij is heel erg pro-Islam, waarom gaat ie dan niet naar een land waar alleen maar Islam-aanhangers zitten? Is vast een stuk gezelliger dan hier, tussen de 'kuffars' en al dat haramme gedoe. :rolleyes:

Nou ja, het aantal mensen dat roept: 'nog even en ik ben hier weg, want (vul iets met moslims in)' is ook niet altijd bijzonder gering. Persoonlijk hoop ik dan nog wel eens dat die mensen dat dan ook echt doen. Good riddance.

Maar waarom dan Marokko? Daar wordt toch helemaal geen gebruik gemaakt van de sharia? Ga dan naar Iran of Saudi Arabië of zo.

Grappige is dat vrij veel nederlanders emigreren. Maar spiertje heeft idd evenveel recht om hier te blijven.
Echter als je zo graag wilt leven in een land waar ze die wetten hebben vraag ook ik me af waarom je dan hier zou blijven wonen?

Grappige is dat vrij veel nederlanders emigreren. Maar spiertje heeft idd evenveel recht om hier te blijven.
Echter als je zo graag wilt leven in een land waar ze die wetten hebben vraag ook ik me af waarom je dan hier zou blijven wonen?

Ja, precies.

in die landen zijn ze veelste streng voor een hollandse spierreke16, in Nederland mag alles... zo heerlijk.

De sharia is niet abstract maar een intrepetatie van een Figh. Begrijp niet helemaal hoe de bisschop dit wil gaan invullen? Hij wil de sharia op het gebied van huwelijken toepassen dat lijkt mij niet meer dan normaal dat moslims mogen trouwen volgens hun eigen regels. En ook voor financieen zou niet weten waarom moslims daarin een uitzonderingspositie zouden moeten hebben en hoe en door wie gaat dat bepaald worden?

Tja als orthodoxe Joden hun eigen wetten mogen toepassen kan je moeilijk anderen het verbieden. Blijft verder een voorstel van niks natuurlijk.

dacht ik ook al inderdaad. het ging hierbij dus over zaken als huwelijkskwesties en financiële kwesties. dus voor de slechtzienden onder ons; niet voor een gehele invoering. storm in een glas water weer dit, lang leve de kortzichtigen

Spiertje heeft het altijd over dat in Marokko alles beter is, dat het Westen niet deugt, Allah dit, sharia dat... Hij is heel erg pro-Islam, waarom gaat ie dan niet naar een land waar alleen maar Islam-aanhangers zitten? Is vast een stuk gezelliger dan hier, tussen de 'kuffars' en al dat haramme gedoe. :rolleyes:

laat ik je uit de droom helpen, ook van marokko word je niet altijd gelukkig, sommige delen misschien, maar veel zaken die niet door de beugel kunnen vinden daar gewoon plaats. dus die vlieger gaat niet op

Wat zou er gebeuren als nu de bisschop eigenlijk het gedeelte wil overnemen ivm
het aanbidden van andere Godsdiensten?
Mogen ze dan in de UK alle moslims etc gewoon even een kopje kleiner maken?

Tja je hebt dan twee keuzes, of je vertrekt inderdaad naar een land waar de sharia geldt, of je blijft in Nederland en probeert hier de sharia in te voeren. Spiertje vindt het misschien leuk genoeg hier in Nederland om de sharia hier te promoten. Aangezien ik gezien zou worden als een afvallige moslim hoop ik toch stiekem dat het niet lukt :D.

Ja er zijn ook genoeg hoogopgeleide allochtonen die emigreren maar dat terzijde. Die laatste vraag kan alleen spiertje zelf beantwoorden. Ik vind het hier in Nederland wel prima namelijk.

Precies... Spiertje als je die sharia en die FANTASTISCHE Islam zo geweldig vindt, wat doe je hier dan nog? Niets houdt je tegen om lekker naar Marokko te emigreren.

Ten eerste ja ik de islam zo fantastisch, en ten tweede waar heb ik ooit gezegd dat ik Marokko zo een fantastisch land vind?
Vind maar een post waarin ik dat gezegd heb leugenaar, komop ik wil wel eens zien hoe je een leugen tot waarheid kan maken.
Ten tweede Marokko heeft geen sharia, hoogstens wat elementen, dus voordat je domme uitspraken doet zou ik eerst je huiswerk maken vrouw

Tja je hebt dan twee keuzes, of je vertrekt inderdaad naar een land waar de sharia geldt, of je blijft in Nederland en probeert hier de sharia in te voeren. Spiertje vindt het misschien leuk genoeg hier in Nederland om de sharia hier te promoten. Aangezien ik gezien zou worden als een afvallige moslim hoop ik toch stiekem dat het niet lukt :D.

Helemaal niet???
Jij bent nooit moslim geweest haha, hoe kun je daar dan vanaf vallen :o

Waarom zou je als moslim of sharia aanhanger gelijk moeten emigreren? Spiertje is gewoon in Nederland opgegroeid en heeft evenveel recht als jullie allemaal om hier te blijven.

Dat vind ik zo'n pavlovreactie dit,alsof er gesuggereerd zou worden dat iemand vind dat spiertje16 geen recht heeft om hier te blijven. Sharia aanhangers hebben al landen waar die wetten gelden. Als je ongelukkig bent met de Nederlandse wet dan is Saoedi-Arabië een veel beter land. Of hij blijft gezellig hier maar dan zonder Sharia.

Nee denk het niet, en als het wel zo is dan hebben ze dat aan zichzelf te danken
Denk je dat het woord van Allah uitzonderingen maakt?

Dat mischien niet maar de mensen die moslim genoemd worden wel. Als jij het eens bent met hun onderwerp waardoor zij steentjes gooien dan stem je gewoon in. Zie Israel. Want dan gaat het hier nog steeds zo zijn dat ze wenen en zeggen, we worden onderdrukt, we worden niet aanvaardt..... 2 maten en gewichten, of je dat wil of niet, je doet het onbewust

De vooruitstrevende bisschop Rowan Williams zei in een interview met BBC-radio dat de islamitische wet, de sharia, ingezet kan worden om geschillen tussen moslims op het gebied van huwelijk en financiën op te lossen.

In de sharia kan een man 3x zeggen, ik scheid van jou en het is gebeurd. Een man kan op elk gewenst moment en geheel op eigen initiatief van zijn vrouw scheiden. Hij mag twee keer van haar scheiden en haar binnen drie maanden weer terugnemen. Pas de derde scheiding is definitief. Een man is niet langer dan drie maanden alimentatie verschuldigd aan zijn vrouw. Niet alleen bij echtscheiding, maar ook bij voogdij en ouderlijk gezag is de man zwaar in het voordeel. Vrouwen kunnen feitelijk nooit scheiden van hun man.

Een erg goede column hierover aan Donner maar even goed van toepassing op de aardbischop van Nahed Selim: hoeiboei: Weet minister Donner wel wat de Sharia betekent?

Die bisschop heeft geen flauw idee waar hij over praat. Met een hekel aan moslims heeft dit niks te maken. Een ieder die vind dat een ieder voor de wet gelijk is en iedereen die gelooft in de universele rechten van de mens kan niet voor de sharia zijn: Citaat uit hoeiboei:

Voor jullie is er leven in de vergelding, o verstandigen” (2:179). Bij doodslag bijvoorbeeld is de regel: ‘een vrije voor een vrije, een slaaf voor een slaaf en een vrouw voor een vrouw.” ( 2:178). Mensen worden dus onderverdeeld in drie categorieën : vrijen, slaven en vrouwen. De waarde van een mensenleven is afhankelijk van de groep waartoe hij behoort. Mensen zijn dus niet gelijk voor de wet. Daarbij komt dat de persoonlijke aansprakelijkheid van de mens voor zijn daden wel erkend wordt (koran 74:39) maar dat het er bij de vergelding van doodslag niet om gaat de (bewezen) dader te bestraffen, maar om evenveel schade te berokkenen aan de familie (stam of clan) van de dader als is toegebracht aan de familie van het slachtoffer.

Zelfs al wil de meerderheid van de mensen de sharia in NL dan nog is het onacceptabel. Een wet waar niet iedereen gelijk is, niet oproept tot rechtvaardigheid maar het berokkenen van zoveel mogelijk schade is niet recht. Dat systeem is zo ziek dat onze democratie desnoods op niet democratische wijze er tegen beschermd moet worden IMO.

Ten eerste ja ik de islam zo fantastisch, en ten tweede waar heb ik ooit gezegd dat ik Marokko zo een fantastisch land vind?
Vind maar een post waarin ik dat gezegd heb leugenaar, komop ik wil wel eens zien hoe je een leugen tot waarheid kan maken.
Ten tweede Marokko heeft geen sharia, hoogstens wat elementen, dus voordat je domme uitspraken doet zou ik eerst je huiswerk maken vrouw

Zo, als dat niet even respect tonen is :p

Terug
Naar boven