XXL Nutrition

Nieuws Britse toerist vindt mooi plaatje belangrijker dan door cheetah's aangevreten vrouw

De 60-jarige Britse toeriste Violet D'Mello mag blij zijn dat ze nog leeft na een gruwelijke aanval door enkele cheeta's in een safaripark. Nog opmerkelijker dan haar miraculeuze overleving, was het gedrag van haar man.

Terwijl de bloeddorstige roofdieren zijn vrouw aan het verscheuren zijn, gaat de 64-jarige Archie door met foto's nemen.

Violet D'Mello was samen met haar man een safaripark in Zuid-Afrika aan het bezoeken tijdens een reis voor haar zestigste verjaardag. In het private dierenpark Kragga Kamma kan je tegen betaling van zes euro enkele tam gewaande cheeta's knuffelen.

Meisje gebeten
Eerst loopt alles zoals gepland. Violet aait de cheeta's en zegt dat hun vacht zo zacht aanvoelt. Dan loopt het grondig mis. Eerst haalt een van de cheeta's uit naar de achtjarige Camryn Malan. Het leverde het kind een beenwond op. Het was wel een teken dat de roofdieren allesbehalve tam waren.

Daarna vielen twee cheeta's Violet aan. De roofdieren wierpen haar tegen de grond en begonnen in haar benen en hoofd te bijten. Andere toeristen probeerden de cheeta's af te leiden. Haar man bleef echter ijzig kalm foto's nemen terwijl zijn vrouw bloedend voor haar leven vocht.

Voor dood blijven liggen
Violet D'Mello, moeder van twee kinderen, is blij dat ze haar hachelijke avontuur nog kan navertellen. 'Ik had nooit verwacht dat de cheeta's een volwassene aan zouden vallen', zegt Violet in de Daily Mail. 'Iets in mij zei dat ik me voor dood moest houden. Geen vin meer verroeren. Gelukkig kwam er iemand van het park de cheeta's wegjagen.'

Gevaar

De man vindt dat het dierenpark hen niet goed ingelicht hadden over het gevaar. 'Ze zeiden dat alles veilig was en dat was het dus duidelijk niet. Ze begrepen ook niet waarom de cheeta's die anders zo tam waren, nu plots aanvielen. Ze zeiden dat er nooit problemen waren geweest. Ze zouden nooit iemand bij die cheeta's mogen toelaten natuurlijk.'

In afwachting van het onderzoek is de attractie gesloten. Het Kragga Kamma safaripark is een privédierenpark in het zuidoosten van Zuid-Afrika. Er zitten ook neushoorns, buffels en giraffen. Toeristen kunnen er verblijven in tenten of huisjes.

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/...ografeert-aanval-cheeta-s-op-zijn-vrouw.dhtml

article-2139442-12EB7FF7000005DC-649_967x609.jpg

article-2139442-12EBE243000005DC-173_966x854.jpg

Wat een mafketel die kerel en dan nog zeuren over de veiligheid. Het blijven wel wilde dieren in een kooi natuurlijk.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 13:05 ----------

Gefuseerd tot 1 topic.

welke lens zou hij gebruiken?

Als mijn vrouw er zo uitzag had ik ook niks gedaan

In zo'n situatie doe je gewoon rare dingen. Om meteen te denken dat hij slechte bedoelingen had gaat ook weer te ver. Alleen kon hij toch niets beginnen tegen die beesten.

Neen, maar foto's nemen is toch ook het allerlaatste wat je gaat doen.

In zo'n situatie doe je gewoon rare dingen. Om meteen te denken dat hij slechte bedoelingen had gaat ook weer te ver. Alleen kon hij toch niets beginnen tegen die beesten.

Het rare is natuurlijk al om een kooi binnen te gaan met een stel roofdieren. Als ik volgende maand een paar tikken van een gorilla krijg in Oeganda mag ik natuurlijk niks meer zeggen maar gorilla's hebben geen natuurlijke aanleg om een prooi aan te vallen. Cheetah's blijven dat instinct hoe dan ook houden.

maar hij was niet alleen

"Andere toeristen probeerden de cheeta's af te leiden. Haar man bleef echter ijzig kalm foto's nemen "

Het rare is natuurlijk al om een kooi binnen te gaan met een stel roofdieren. Als ik volgende maand een paar tikken van een gorilla krijg in Oeganda mag ik natuurlijk niks meer zeggen maar gorilla's hebben geen natuurlijke aanleg om een prooi aan te vallen. Cheetah's blijven dat instinct hoe dan ook houden.
True.

maar hij was niet alleen

"Andere toeristen probeerden de cheeta's af te leiden. Haar man bleef echter ijzig kalm foto's nemen "
Vreemd gedrag ja, wie weet wat er in zijn hoofd afspeelde :dunno:

Verkapt ik ga volgende maand knuffelen met gorrila's in Oeganda post.

Als ik volgende maand een paar tikken van een gorilla krijg in Oeganda mag ik natuurlijk niks meer zeggen maar gorilla's hebben geen natuurlijke aanleg om een prooi aan te vallen.

Jij bent niet zo buff dat je een bedreiging vormt toch? :p

• Topic Starter Topic Starter
nog wat sensatie pics:

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wow dit is echt te gek. Zou persoonlijk nooit bij wilde dieren gaan staan tenzei er hooguit een ervan is en minstens 2 gasten met een gun naast mij staan. Maar zowieso met roofdieren weet je nooit waar je aan toe bent, ze hoeven je tshirt al niet mooi te vinden en je bent de lul.

Lol, je laten opeten door beesjes van 40 kilo

Lol, je laten opeten door beesjes van 40 kilo
Denk dat je, je daar behoorlijk op verkijkt. Heb zelf in Azië twee jonge tijgers(6 maanden) en een jonge leeuw(3 maanden) mogen vasthouden, zelfs op zo'n jonge leeftijd merkte je dat ze behoorlijk wat kracht in hun lichaam hebben, laat staan als ze volwassen zijn. Een cheetah is uiteraard niet zo sterk, maar deze dieren zijn al een stuk ouder en zijn geboren killers.

Denk overigens dat ze niet zo ervaren waren, in het wild was die nekbijt dodelijk geweest. Cheetahs moeten zsm hun prooi verorberen anders zijn ze hem snel kwijt aan de leeuw of hyena.

Terug
Naar boven