De 60-jarige Britse toeriste Violet D'Mello mag blij zijn dat ze nog leeft na een gruwelijke aanval door enkele cheeta's in een safaripark. Nog opmerkelijker dan haar miraculeuze overleving, was het gedrag van haar man.
Terwijl de bloeddorstige roofdieren zijn vrouw aan het verscheuren zijn, gaat de 64-jarige Archie door met foto's nemen.
Violet D'Mello was samen met haar man een safaripark in Zuid-Afrika aan het bezoeken tijdens een reis voor haar zestigste verjaardag. In het private dierenpark Kragga Kamma kan je tegen betaling van zes euro enkele tam gewaande cheeta's knuffelen.
Meisje gebeten
Eerst loopt alles zoals gepland. Violet aait de cheeta's en zegt dat hun vacht zo zacht aanvoelt. Dan loopt het grondig mis. Eerst haalt een van de cheeta's uit naar de achtjarige Camryn Malan. Het leverde het kind een beenwond op. Het was wel een teken dat de roofdieren allesbehalve tam waren.
Daarna vielen twee cheeta's Violet aan. De roofdieren wierpen haar tegen de grond en begonnen in haar benen en hoofd te bijten. Andere toeristen probeerden de cheeta's af te leiden. Haar man bleef echter ijzig kalm foto's nemen terwijl zijn vrouw bloedend voor haar leven vocht.
Voor dood blijven liggen
Violet D'Mello, moeder van twee kinderen, is blij dat ze haar hachelijke avontuur nog kan navertellen. 'Ik had nooit verwacht dat de cheeta's een volwassene aan zouden vallen', zegt Violet in de Daily Mail. 'Iets in mij zei dat ik me voor dood moest houden. Geen vin meer verroeren. Gelukkig kwam er iemand van het park de cheeta's wegjagen.'
Gevaar
De man vindt dat het dierenpark hen niet goed ingelicht hadden over het gevaar. 'Ze zeiden dat alles veilig was en dat was het dus duidelijk niet. Ze begrepen ook niet waarom de cheeta's die anders zo tam waren, nu plots aanvielen. Ze zeiden dat er nooit problemen waren geweest. Ze zouden nooit iemand bij die cheeta's mogen toelaten natuurlijk.'
In afwachting van het onderzoek is de attractie gesloten. Het Kragga Kamma safaripark is een privédierenpark in het zuidoosten van Zuid-Afrika. Er zitten ook neushoorns, buffels en giraffen. Toeristen kunnen er verblijven in tenten of huisjes.