Fitness Seller

buikje weg tegen de zomer? haalbaar of niet?

• Topic Starter Topic Starter
Gezien zijn gewicht mag het nog ietsje meer hebben, maar dat het bijlange niet genoeg is, ben ik niet mee akkoord.

dacht ik eerlijk gezegd ook.
mij hadden ze altijd gezegd dat 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht een goeie maatstaf is.

ma oké, zal proberen naar 200gr / dag te gaan

Wat je moet proberen is om van maandag t/m vrijdag je te houden aan je eet/trainingsschema, in het weekend mag je dan wat versoepelen.

LET OP! Hier bedoel ik niet mee dat je 2 dagen alleen maar junkfood en cola gaat nuttigen, maar dat je bijvoorbeeld minder hoeft te letten op je schema en een keer een pizza of frites eet, ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn en dat indien je wil cutten dit 7 dagen in de week moet doen maar mijn ervaring leert dat je dit amper vol houdt, uitzonderingen daargelaten.

Wat je moet proberen is om van maandag t/m vrijdag je te houden aan je eet/trainingsschema, in het weekend mag je dan wat versoepelen.

LET OP! Hier bedoel ik niet mee dat je 2 dagen alleen maar junkfood en cola gaat nuttigen, maar dat je bijvoorbeeld minder hoeft te letten op je schema en een keer een pizza of frites eet, ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn en dat indien je wil cutten dit 7 dagen in de week moet doen maar mijn ervaring leert dat je dit amper vol houdt, uitzonderingen daargelaten.

wijze woorden!

in het weekend ga ik zeker niet aan de junkfood en cola, integendeel.
ik eet gewoon veel te weinig in het weekend! dat is het probleem. :(

volstaat het om dan 4 per week een half uur cardio te doen?

Tja beetje rare vraag misschien. Je valt af als je minder Kcal binnen krijgt dan dat je verbruikt. Nu verbruik je misschien meer als je cardio gaat doen, maar het gaat om:

voeding - verbruik = wat er af gaat.

Met andere woorden, als je een eetschema maakt waarbij het rechtse deel van de vergelijking negatief is, dan zal je afvallen. Dus is dat zodanig dat je zelfs zonder cardio.... en wat al meer gezegd is dus. Cardio is in principe niet eens relevant, behalve als 'parameter' in het verbruik lijkt me. Of niet?

Cardio doe je als extra, je hebt toch je dagelijkse hoeveelheid energie/vitaminen nodig en die haal je ( als het goed is ) uit je voeding, die mag je dus niet schrappen, om niet TE veel onder je dagelijkse hoeveelheid te zitten maar toch af te vallen doe je dus cardio als extra erbij.

je kunt het ook als volgt zien en daar ben ik zelf ook benieuwd naar: "Stel je doet 45 minuten hardlopen per dag waarbij je pak een beet 300 kcal verbrand" Je dagelijkse hoeveelheid is 2500 kcal en je neemt die dag ook 2500 kcal tot je. Kwa eten heb je dus niet geminderd echter omdat je 300 kcal hebt verbrand met cardio heb je die dag in totaal 300 kcal verbrand.

Is dit hetzelfde als/krijg je hetzelfde resultaat als:

"Stel je dagelijkse hoeveelheid is 2500 kcal echter dankzij je eetschema wat je aanhoudt neem je die dag 2200 kcal tot je, komt dat dan ook neer dat je die dag 300 kcal hebt "verbrand", niet letterlijk verbrand omdat je het feitelijk niet eens in hebt genomen maar wat ik bedoel is dit dan net zo effectief als cardio..

mm voel een leuke discussie ;-)

zou idd eens moeten berekenen hoeveel kcal ik dagelijks opneem.

hoeveel zou ik eigelijk mogen opnemen??

Ik ga toch zeker 5 x per week een half uur op de hometrainer gaan. dat zal toch ongeveer een 300 à 350kcal per keer zijn dat ik verbrand.

+ dat ik dan nog een 3 à 4 keer per week KT doe, wat toch ook zo'n 400kcal per keer zou moeten zijn.

grtz

zou idd eens moeten berekenen hoeveel kcal ik dagelijks opneem.

Ooit heel lang geleden nam ik een abonnement op een sportschool. Daar was 1 echte bodybuilder. Een van de eerste dingen die hij tegen me zei was, en knoop die ajb ook goed in je oren.

Je voeding is op zijn minst net zo belangrijk als je training.

;)

Nog een opmerking erbij. Waarom begin je over clenbuterol als je niet eens een goed eetschema hebt, en geen idee wat je dagelijkse verbruik is. Dat laatste is toch zoveel belangrijker, dan maar weer even naar de, makkelijke, pillen grijpen en maar kijken of het helpt, zonder voedingsplan.

Ooit heel lang geleden nam ik een abonnement op een sportschool. Daar was 1 echte bodybuilder. Een van de eerste dingen die hij tegen me zei was, en knoop die ajb ook goed in je oren.

Je voeding is op zijn minst net zo belangrijk als je training.

;)

Nog een opmerking erbij. Waarom begin je over clenbuterol als je niet eens een goed eetschema hebt, en geen idee wat je dagelijkse verbruik is. Dat laatste is toch zoveel belangrijker, dan maar weer even naar de, makkelijke, pillen grijpen en maar kijken of het helpt, zonder voedingsplan.

:thumbup:

Imo is voeding nog belangrijker

Niemand een reactie op mijn vraag? Of een half uur cardio waarbij je pak een beet 300 cal. verbrand gelijk staat als 300 kcal minder innemen op een dag, ervanuitgaande dat je dagelijkse behoefte 2500 kcal. zijn, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk..

Het zal misschien ongeveer 'tzelfde zijn..

Alleen dat de cardio nog iets langer zal doorverbranden + je ruststofwisseling dus nog wat verder opjaagd.. allemaal voordelen die wel een goeie toevoeging zijn in een "cut"...

1) tijdens de werkweek een heel vast eetpatroon op vaste tijdstippen, het zijn vooral de weekends die chaos zijn. Laat opstaan, laat + weinig slapen, weinig thuis, dus weinig tijd voor goed te eten...

2) zal eens proberen een cola light of spuitwater te drinken :(

3) heb je wel gelijk in

Effe inspringen hier: tot voor kort was ik ook de sociale drinker, met de kameraden wat stappen betekende automatisch: booze!! en inderdaad meer dan je lief is. Nu volg ik al 3 weken mijn cutschema, heb 1 smokkelddag, en alcoholvrij stappen, geloof me, is een aanrader. Niet dat ik je moet overtuigen maar ik spreek uit ervaring, niet van ergens te lezen. Als ik me bedenk hoe ik me voel tijdens dit dieet, en hoe ik me voelde na een zware nacht is mijn keuze snel gemaakt!

Niemand een reactie op mijn vraag? Of een half uur cardio waarbij je pak een beet 300 Calorie. verbrand gelijk staat als 300 kcal minder innemen op een dag, ervanuitgaande dat je dagelijkse behoefte 2500 kcal. zijn, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk..

tis beter om te verbranden.

Zal hier maar even mijn topic updaten.

Ben ondertussen al een dikke week bezig met cutten, woehoe ! :p

Heb vorige week 4 x KT gedaan en elke avond 30min cardio. (hartslag 120-140)
ja ja, je leest het goed. Geen enkele dag overgeslaan.

Heb ook mijn voeding + alles wat ik drink eens moeten bijhouden (1week) en dat voorgelegd aan een persoon met heel wat ervaring en kennis.

Voeding zit grotendeels in orde volgens hem. Enkel eiwitten mogen nog iets hoger (+25gr), en mijn ontbijt moet steviger (zowel eiwitten als koolhydraten).
Voor de rest was ik goed bezig. ;)

Nu hopen dat ik op deze manier tegen volgende maand toch al een verbetering mag waarnemen.

Nu nog een vraagje. Mijn hometrainer duidt aan dat ik op 30min tijd ongeveer 400kcal verbrand heb. Is dit realistisch? Of zouden het er ook maar 300kcal kunnen zijn?

Grtz

goed dat je er zo mee bezig bent! zelf ben ik ook aan het minderen, en dan heb ik het over chips chocola en al dat soort dingen, ik eet het eigenlijk helemaal niet meer..Ben een stuk gezonder gaan eten en het voelt een heel stuk beter;) maar genoeg over mij

veel succes verder!

Terug
Naar boven