Fitness Seller

Buikspieren ontwikkelen erg langzaam

themask09

Novice
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Hallo allemaal,

Ik train nu al zeker 1 jaar mijn buikspieren 3 keer per week. Daarvoor heb ik het enkele jaren 1 tot 2 keer per week gedaan. Helaas blijft echt resultaat nog altijd uit, de buikspieren zijn maar beperkt zichtbaar.

Ik doe altijd 3 setjes van 3 waarbij ik zowel onder, boven als midden train.
Ik ben ongeveer 1,80 en weeg 69 kilo, het lijkt me dat ik niet teveel vet heb toch?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook al zijn je buikspieren ****ing dik , je gaat ze niet tot amper zien als je vetpercentage hoog is. Vanaf ong 10 procent komen ze tevoorschijn geloof ik.

Je doet 3 setjes, 3 setjes van wat? hoeveel reps en train je met lichaamsgewicht of verzwaard met bijv een plate of dumbbell.

• Topic Starter Topic Starter
15 tot 20 reps, ik train meestal met eigen lichaamsgewicht en wissel verschillende buikspier oefeningen goed af. Als ik 1,80m ben en 69 kilo wat zou mijn vetpercentage dan ongeveer zijn?

@themask09,

Meten bij fitness of op internet zijn er wat sites die ongeveer aangeven door lengte + omtrek taille. (is nooit waarde die klopt maar wel in de buurt licht)

Daarnaast moet je zorgen dat je oefeningen goed zwaar doet. Als je 15 a 20 reps doet en het is makkie leg dan een schijf of dumbbell op je borst of houd hem achter je hoofd.

Daarnaast hoor ik altijd dat mensen oefeningen doen voor boven midden en onder. Mijn is altijd geleerd dat je 2 buikspieren hebt rechte (rectus abdominal) en 2 schuine (obilique). (en dan nog interne buikspieren die je niet).