Fitness Seller

Buikspieren ontwikkelen erg langzaam

themask09

Novice
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Hallo allemaal,

Ik train nu al zeker 1 jaar mijn buikspieren 3 keer per week. Daarvoor heb ik het enkele jaren 1 tot 2 keer per week gedaan. Helaas blijft echt resultaat nog altijd uit, de buikspieren zijn maar beperkt zichtbaar.

Ik doe altijd 3 setjes van 3 waarbij ik zowel onder, boven als midden train.
Ik ben ongeveer 1,80 en weeg 69 kilo, het lijkt me dat ik niet teveel vet heb toch?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook al zijn je buikspieren ****ing dik , je gaat ze niet tot amper zien als je vetpercentage hoog is. Vanaf ong 10 procent komen ze tevoorschijn geloof ik.

Je doet 3 setjes, 3 setjes van wat? hoeveel reps en train je met lichaamsgewicht of verzwaard met bijv een plate of dumbbell.

• Topic Starter Topic Starter
15 tot 20 reps, ik train meestal met eigen lichaamsgewicht en wissel verschillende buikspier oefeningen goed af. Als ik 1,80m ben en 69 kilo wat zou mijn vetpercentage dan ongeveer zijn?

@themask09,

Meten bij fitness of op internet zijn er wat sites die ongeveer aangeven door lengte + omtrek taille. (is nooit waarde die klopt maar wel in de buurt licht)

Daarnaast moet je zorgen dat je oefeningen goed zwaar doet. Als je 15 a 20 reps doet en het is makkie leg dan een schijf of dumbbell op je borst of houd hem achter je hoofd.

Daarnaast hoor ik altijd dat mensen oefeningen doen voor boven midden en onder. Mijn is altijd geleerd dat je 2 buikspieren hebt rechte (rectus abdominal) en 2 schuine (obilique). (en dan nog interne buikspieren die je niet).

De rechte buikspier (rectus abdominal) is 1 grote spier, waar pezen etc overheen lopen. Door dat je de buikspier traint groet die en gaan deze dus wat strakker staan waardoor je blokvormige delen krijgt op je buik (jullie term blokjesbuik sixpack), Dus echter is dat maar 1 spier is en dus de blokjes niet apart kan trainen. Daarnaast is ook zo dat de sixpack niet 100% bestaat maar genetisch is bepaald. Want bij enen lopen de pezen en overige net wat anders als de ander en kan dus zo zijn dat je in plaats van 6 blokjes er 4 of 8 hebt of dat ze scheeflopen of dat er in verhouding 2 links en 1 rechts zit.

Ik heb me onlangs iets nieuw aangeschaft; een ab wheel.
Een vriend heeft deze 4 maand geleden al aangekocht en heeft dikke abs nu.
Nadat ik het de eerste keer had uitgeprobeerd heb ik een week last gehad van mijn buikspieren dus ze worden wel hard aangepakt :D

Gewoon kwestie van goed zwaar trainen, zelfs met 14% bf kan je prima een aantal blokken zien.
Waarom 20reps 3 setjes? Je zegt zelf dat je je buik groter wilt hebben, dus pak dan gewoon zware oefwningen. De buikspier is net als elke andere spier; ga je hoog in de herhalingen zitten dan train je de slowtwitch vezels, welke veel minder groot zijn dan de fasttwitchvezels die je traint met oefeningen die ECHT kracht kosten.
Droogtrainen door middel van veel herhalingen maken is kul, tenzij je deadlifts en squats gaat doen. Dat zal je hartslag en metabolisme flink verhogen, gezien de hoeveelheid spieren die aangesproken worden.

Als je drie keer per week buikspieren traint, mag je er zeker van zijn dat je stevige abs hebt. Alleen liggen die van jou nog netjes in het vet. Als je je abs zichtbaar wenst te maken, dien je je VP naar beneden te brengen. Maw je voedingsschema en/of je voeding aanpassen, zal je abs veel vlugger zichtbaar maken dan drie keer per week oefenen. Waarmee ik niet wil zeggen dat abs oefeningen geen nut hebben: je verstevigt je core en helpt je rug ontlasten bij andere oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!

Hetzelfde probleem hier, ik ga me ook maar eens zo'n Ab Wheel aanschaffen ^^

Gewoon kwestie van goed zwaar trainen, zelfs met 14% bf kan je prima een aantal blokken zien.
Waarom 20reps 3 setjes? Je zegt zelf dat je je buik groter wilt hebben, dus pak dan gewoon zware oefwningen. De buikspier is net als elke andere spier; ga je hoog in de herhalingen zitten dan train je de slowtwitch vezels, welke veel minder groot zijn dan de fasttwitchvezels die je traint met oefeningen die ECHT kracht kosten.
Droogtrainen door middel van veel herhalingen maken is kul, tenzij je deadlifts en squats gaat doen. Dat zal je hartslag en metabolisme flink verhogen, gezien de hoeveelheid spieren die aangesproken worden.

Ik weet wel in welke context dat je het bedoelt. Hij moet z'n abs trainen met extra gewicht , maar buikspieren zijn niet zoals elke andere spier. Ze hebben weinig groei marge in vergelijking met andere spieren.

Voor goede buikspieren kan ik
http://www.youtube.com/watch?v=DKU-BWkd6DE
dezem oefening aanraden. Ik doe hem zonder helemaal terug te laten zakken en dus de spanning erop houden, maar man man, je buik heeft nog nooit zo gebrand, dat garandeer ik je

1x per week is voldoende

verder zwaar squatten en deadliften voor die grote abzz

Terug
Naar boven