XXL Nutrition

Buikspieren - plank oefening

Bullcrap

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m94
Massa
75kg
hey,

vroeg me af wat de mening(en) is/zijn over de plank oefening* Het lijkt me namelijk, al weet ik niet echt waarom, dat je buikspieren er wel sterker van worden maar niet echt zichtbaarder (vergeleken met hetzelfde lage bodyfat percentage). Zit hier iets van logica in? Doen jullie deze oefening? Of kan ik beter mijn tijd spenderen aan andere buikspier oefeningen, en zo ja, welke dan?

*Deze oefening dus:
http://www.youtube.com/watch?v=DO8GVaEjIPQ

Geen enkele buikspieroefening zal je buikspieren zichtbaar maken als je VP te hoog is.
Dus ik snap je vraag niet?
Ik zou gewoon zeggen gebruik enkele buikspieroefening en doe ze zwaar. De plank is een goede buikspieroefening.

Plank is idd een goede oefening,

Om hem zwaarder te maken kun je een beweging maken die je ook zou maken bij de spiderman push up,

Alleen nu steun je op je ellebogen zodat het niet te belastend is voor je borst

je traint me de plank je core, dus je buikspieren en niet tevergeten je onderug.
buikspieren worden zichbaar bij een laag vetpercentage, wat wordt berijkt met een goed voeding schema, van alleen buikspier oefeningen verlaagt je vet percentage nauwlijks tot niet.

vetpercentage gaat over het hele lichaam geleidelijk naar benden.

Laatst bewerkt:
Daarbij is het per persoon verschillend wanneer je een sixpack ziet, bij sommigen al bij 10% bij andere bij 8%. Is genetisch bepaald.

Planks en andere corestability oefeningen zorgen ervoor dat je core spieren beter gaan samenwerken en daardoor een oefening langer kan volhouden en beter kan uitvoeren. Oefeningen zoals dit worden vooral bij topsport en defensie gebruikt om blessures te voorkomen..

Je kan met deze oefeningen niet meer massa bouwen, statische contractie (isometrische oefeningen) zijn in geen geval superieur aan dynamische oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
Planks en andere corestability oefeningen zorgen ervoor dat je core spieren beter gaan samenwerken en daardoor een oefening langer kan volhouden en beter kan uitvoeren. Oefeningen zoals dit worden vooral bij topsport en defensie gebruikt om blessures te voorkomen..

Je kan met deze oefeningen niet meer massa bouwen, statische contractie (isometrische oefeningen) zijn in geen geval superieur aan dynamische oefeningen.

Hier doelde ik eigenlijk op. Lijkt me meer uithoudingsvermogen dan massa, maar desalniettemin wel dus een goede oefening.

Je hebt voor je core twee soorten oefeningen. Bij de 1 moet je de beweging tegen gaan om je ruggenwervel recht te houden, bij de andere moet je je buikspieren aanspannen om zo je boven- of onderlichaam in beweging te brengen.

Bij de eerste categorie kan je denken aan de plank (zoals standaard als zijwaarts) en bij de tweede kan je denken aan crunches en hanging leg raises.

Kijk ook even hier:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/21st_century_core_training_1

Dit is een zeer goede buikspieroefening tenminste als die goed uitgevoerd wordt.

Terug
Naar boven