Fitness Seller

Buikspieren

Waardering
0
Forumers,

Wanneer ik mijn buikspieren train neem ik altijd 3 dagen rust, dat omdat ik ze altijd hard aanpak met 3 a 4 oefeningen. Maar is het ook verstanding om i.p.v. 3 dagen rust, 2 dagen rust te nemen zodat ik ze vaker kan trainen? Of is twee dagen rust echt te weinig?

Alvast bedankt,

~PFA

aaah..dit meen je niet..je eerste post gaat over buikspieren..ik zeg: Zoekfunctie!!

In je abs kan je ook behoorlijk spierpijn krijgen. Spierpijn moet over zijn en liever nog wat extra tijd. 2 x per week pakken lijkt me genoeg. Gebruik de zoekfunctie en je zal veel info vinden over buikspieren

Ik train ze nooit, en heb ook een sixpack.

Ik ben van mening dat je ze met rug en squats enzo ook al onwijs mee pakt.
Klopt blijkbaar wel wat..

Ik heb eens gelezen / op TV gezien dat je sommige spieren elke dag kunt trainen. Zoals buikspieren en onderarmen. Ik heb daar mijn twijfels over.. kan iemand dit ophelderen?

gewoon laag in je vet gaan zitten. kracht zul je als het goed is genoeg opbouwen met compounds. mocht je toch merken dat je core je zwakste punt is wat doorgaans niet snel het geval zal zijn kun je extra corewerk doen.

2 -3 x per week is meer dan zat.

Ik denk gewoon ook laag in vet gaan zitten, wants abs zijn nu niet bepaald echte groeispieren en voor het beetje dat je toch kan laten groeien gebruik ik gewoon verzwaarde sit-ups en crunches en de squat.

Ik heb eens gelezen / op TV gezien dat je sommige spieren elke dag kunt trainen. Zoals buikspieren en onderarmen. Ik heb daar mijn twijfels over.. kan iemand dit ophelderen?

ze kan ze veel nemen maar niet iedere dag imo , onderarmen neem je ook al mee met biceps en rug.

buikspieren kan je elke dag pakken naar mijn mening.. ik sluit elke training af met een pittige portie buikspieroefeningen tot pijn toe.. geen blessures tot dusver ;)

ja maar, wat ik dacht is dat je die spieren die je opnoemt, buikspieren en onderarmen vaak gebruikt in het dagelijks leven, bijvoorbeeld alles wat je oppakt krijp je in of gebruik je op een andere manier je onderarmen. ze zijn dus gewent om vaak gebruikt/getraind te worden. Dus herstellen ze sneller.

maar dat is wat ik denk, dus zeg het als ik het fout heb :D

IK train ze Ook nooit en het zijn tog redelijke blokken.
Ik wil ze niet eens groot hebben vind ik maar nix.
Edit
zonder gewichten kun je iedere spiergroep wel iedere dag trainen

Je onderarmen en buikspieren en kuiten herstellen over het algemeen wat sneller, maar je kunt ze nog altijd overtrainen. Meer is niet altijd beter.
Bij squat en deadlift train je ze IMO al genoeg, maar daar zijn meerdere discusies over, dus zoekenfunctie....

Het valt me wel op, dat veel beginners zich zorgen maken over buikspieren, terwijl dit grotendeels een kwestie is van vet terwijl quads en traps hen niks zegt

Waarom zou ik onzin moeten onderbouwen? Als iemand roept dat je quads gaan groeien door curlz hoef ik toch ook niet uit te leggen waarom dat niet zo is?

ze kan ze veel nemen maar niet iedere dag imo , onderarmen neem je ook al mee met biceps en rug.

Als ik zwaar squat en deadlift en een setje benen optrekken, dan voel ik mijn abs wel 2 dagen. Dan kan je ze beter laten rusten. Als je alleen crunches doet kan je ze wel elke dag trainen. Maar squads en deads werken imo veel beter

Terug
Naar boven