MuscleMeat

Buikspieren ?

angelo1320

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
ik train nu 4 dagen in de week

woe - borst en schouders
do- biceps en triceps
vrij- rust
zat- rug - schouders
zon - abs en benen

ik heb eens een vraag hoeveel keer je best abs kunt doen want heb al gehoord dat je het alle dagen mag doen maar ik zou graag jullie mening hebben ?

De abs, net zoals alle andere spieren moet je niet te vaak trainen. 3 of 4 keer in de week zou ik doen. Ligt aan de intensiteit van de oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
ja dus jij zegt dat ik 4 keer in de week mijn abs mag trainen ? dat concludeer ik daar uit ?

ja dus jij zegt dat ik 4 keer in de week mijn abs mag trainen ? dat concludeer ik daar uit ?

Ja 3 of 4 keer is geen probleem. Zoals ik al zei het ligt aan de intensiteit. Sommige trainen de abs 30minuten lang. Dan zou ik zeggen 1 a 2 keer in de week. Ik train rond de 8 sets tot failure. Dit doe ik dan 3 en soms 4 keer in de week, ligt er aan hoeveel spierpijn ik heb.

Kijk en probeer gewoon wat voor jou werkt.

Ja 3 of 4 keer is geen probleem. Zoals ik al zei het ligt aan de intensiteit. Sommige trainen de abs 30minuten lang. Dan zou ik zeggen 1 a 2 keer in de week. Ik train rond de 8 sets tot failure. Dit doe ik dan 3 en soms 4 keer in de week, ligt er aan hoeveel spierpijn ik heb.

ok bedankt voor de info :D

Abs net als andere spiergroepen, abs 3 of 4x per week.. Dus hiermee wil je zeggen dat je al je spieren 3 tot 4 x per week traint ?

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 18:57 ----------

Ik zou abs zeker geen 3 / 4 keer per week doen ;),

Gewoon even vaak als andere spiergroepen, er is geen reden om je buik 2x per week te trainen.

Dus mijn mening, 1 x per week hard aanpakken is genoeg.

De abs, net zoals alle andere spieren moet je niet te vaak trainen. 3 of 4 keer in de week zou ik doen. Ligt aan de intensiteit van de oefeningen.
3 á 4 keer per week noem jij niet te vaak? Wat is dan wel te vaak, elke dag?

Als je ze al apart wilt doen, hou dan gewoon 1 keer per week aan. Of net zo vaak als je je andere spiergroepen doet.

angelo1320,

wat je wel kan doen is bijvoorbeeld :

woensdag rechte buikspieren.
zaterdag schuine buikspieren.

maar intensiever als dat zou ik het zeker niet maken voor je buik

Abs net als andere spiergroepen, abs 3 of 4x per week.. Dus hiermee wil je zeggen dat je al je spieren 3 tot 4 x per week traint ?

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 18:57 ----------

Ik zou abs zeker geen 3 / 4 keer per week doen ;),

Gewoon even vaak als andere spiergroepen, er is geen reden om je buik 2x per week te trainen.

Dus mijn mening, 1 x per week hard aanpakken is genoeg.

Ik zeg toch dat het ligt aan de intensiteit?

Als jij 1 set 10 reps crunches doet 1 keer per week. Dan wens ik jou succes in je abs carrière.

Doe je bijvoorbeeld 5 sets, 10 of 20 reps. Dan zeg ik doe het maar 1 of 2 keer in de week.

Of je pakt wat gewichten en je doet 2 of 3 sets 10 reps incline crunches. Kijk dan is de intensiteit weer wat hoger. Hou het dan maar op 1.

Maar je moet niet vergeten dat als je compound oefeningen doet, bijvoorbeeld squats of deadlifts. Dit kun je dan ook al als ab oefeningen tellen.

Maar ja neem maar niks aan van mij dan. Ik bedoel ik heb toch geen sixpack "sarcastisch"

Laatst bewerkt:
Sixpack on a skinny boy is like big tits on a fat girl. Just sayin' no hatin' dog

Dank voor de +1 Limonadebaas +1 voor je naam:').

Snap sowieso je schema niet helemaal.

Maar je kan de abs er gewoon een paar keer doorheen gooien, houd er meestal 2 dagen tussen, vaak is er ook een buikspierkwartier bij ons op de sportschool, die doen we ook voor de leuk wel eens mee..
Doe hem vaak met de benen/schouder dag, en tussendoor als ik nog niet naar huis wil maar de rest al wel verzuurd is :)

ja ik hou het gwn bij 1 keer in de week men abs trainen maar wel hoge intesiteit en train 3 keer op de week dus minsten 1 dag rust tussen de trainingen in

Abs apart trainen is overrated.

Terug
Naar boven