XXL Nutrition

buikspieren

Jack Drent

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Ik kon niet vinden via zoeken of dit nu eerder is besproken en of uitgelegd. Daarom heb ik hier een nieuwe post voor gemaakt.

Mijn vraag: weet iemand hoe vaak je eigenlijk per week je buikspieren kan trainen? Niet dat ik dit nu elke dag doe ofzo maar een fitnesstrainer had het er over dat je dat wel elke dag zou kunnen doen.

Kwam nogal op mij over alsof dat niet klopt...

3 x per dag doe ik benen trainen en het zelfde voor buikspieren hehe
Ik train nooit mij buikspieren en heb vakjes genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
Oke nouja ik doe dus gewoon elke keer als ik naar de gym ga (inmiddels anderhalve week nog maar :P ) buikspieren omdat ik die oefening wel leuk vind. Maar ik doe het dan dus niet verkeerd ofzo. Meestal moet je toch vet lang rusten voordat je weer een spiergroep kan trainen?

Ja en dat is voor buikspieren niet anders.

Deze spieren zijn naar mijn gevoel veel kwetsbaarder voor blessures.
Ik train ze 2x per week, en slechts 20 minuten telkens.
Als je buikspieren wil trainen met als doel een sixpack te krijgen ben je toch verkeerd bezig, een sixpack maak je in de keuken, niet in de gym.

Ik train ze voornamelijk voor een stevigere core te krijgen.

grts

Ik doe 1 keer per week 1 oefening voor buikspieren (leg raises). Buikspieren worden ook al aangesproken bij sommige compound oefeningen zoals deadlift, squat, benchpress.
Buikspieren hebben inderdaad evenveel rust nodig als eender welke andere spier om te groeien.

klopt.

Thx iedereen vond het zelf ook een raar verhaal.

Ja hoor, je kunt buikspieren best iedere dag trainen.. of dit enig resultaat zal hebben betwijfel ik echter (beetje afhankelijk van wat je er van verwacht).

Ik train mijn buikspieren bij elke training. Dan wel elke keer andere, vaak in superset.
Maar je vet zal er eerst af moeten voor je enig resultaat ziet.

Volgens mij is de reden dat mensen zeggen dat je het elke dag wel kan trainen: omdat je ze nooit echt hard pakt meestal..

Wanneer je je buik trained met gewichten dat je maar 8-12 reps kan maken dan denk ik toch dat ze wel echt rust nodig hebben..

Laatst bewerkt:
Je kunt het zelf het beste aanvoelen. Ik heb ze wel eens zwaar getraind waardoor ik ze de volgende keer niet kon doen. Beetje luisteren naar je lichaam.

Volgens mij is de reden dat mensen zeggen dat je het elke dag wel kan trainen: omdat je ze nooit echt hard pakt meestal..

Wanneer je je buik trained met gewichten dat je maar 8-12 reps kan maken dan denk ik toch dat ze wel echt rust nodig hebben..

gewicht pakken voor buikspieren? Echt echt echt heel erg slecht =) zowel voor je buikspieren als onderrug.

hmm oke dus als ik het nu goed begrijp:

* Twee keer per week trainen
* Vet weg werken (Wil iemand mijn foto in mijn blog even bekijken en zeggen of er dan nog veel weg moet?)

gewicht pakken voor buikspieren? Echt echt echt heel erg slecht =) zowel voor je buikspieren als onderrug.

Waarom zouden weighted legraises slecht zijn? Dan kun je ook wel zeggen dat deadlift en squat slecht voor je onderrug is.. Zolang je t goed uitvoert kan het me niet voorstellen dat het slecht is.

Oke correctie;

* Twee keer per week trainen,
* Uitvinden hoe je met gewichten buikspieren traint,
* Vet weg werken.

Laatst bewerkt:
Oke correctie;

* Twee keer per week trainen,
* Uitvinden hoe je met gewichten buikspieren traint,
* Vet weg werken.

Als je vet wilt wegwerken moet je gaan cutten. Je onderhoud uit gaan rekenen en daar onder gaan zitten. Als het vet weg is zul je ook beter je spieren gaan zien.

Buikspieren hoef je niet gelijk met gewicht te gaan doen, tenzij je al wat verder bent en het gevoel hebt dat het wel wat zwaarder mag gaan.

Crunches doe ik met 10kg schijf, side doe ik gewoon, daarnaast hanging legg met gestrekte benen, ook nog wel oefeningen op de grond (weet ik de naam niet van). Vaak combineer ik 2 soorten met elkaar. Daar maak ik een superset van. Dus bijv. gewone crunches 15 a 20x daarna gelijk side cruches en dat 4x.

wa praat jij voor onzin, weighted situps is niks slecht aan.

Toch wel. Bijna alle situps zijn slecht, want je hebt sowieso een bolling op het lumbale niveau wat druk geeft op je ruggegraat.

Planks en andere core-oefeningen van deze categorie zijn de enige buikspieroefeningen die ik nog zou aanraden.

---------- Post toegevoegd Fri 3 Aug 2012 om 15:06 ----------

Waarom zouden weighted legraises slecht zijn? Dan kun je ook wel zeggen dat deadlift en squat slecht voor je onderrug is.. Zolang je t goed uitvoert kan het me niet voorstellen dat het slecht is.

Bij squat en deadlift heb je, als je ze goed doet, geen bolling op het niveau van de lumbale wervels.

Link:
http://well.blogs.nytimes.com/2009/06/17/core-myths/

Toch wel. Bijna alle situps zijn slecht, want je hebt sowieso een bolling op het lumbale niveau wat druk geeft op je ruggegraat.

Planks en andere core-oefeningen van deze categorie zijn de enige buikspieroefeningen die ik nog zou aanraden.

---------- Post toegevoegd Fri 3 Aug 2012 om 15:06 ----------

Bij squat en deadlift heb je, als je ze goed doet, geen bolling op het niveau van de lumbale wervels.

Link:
http://well.blogs.nytimes.com/2009/06/17/core-myths/

Maar leg raises zijn toch soort van het omgekeerde van een squat? In plaats van met je lichaam naar beneden te gaan breng je je benen omhoog..

Terug
Naar boven