AndroidHealthClinic

bulk&cut kuur???

marcos

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Zou ik van deze kuur onderaan bijv. de 1ste 6 weken m'n dieet als groei dieet kunnen maken en hierna gewoon rustig afbouwen in carbs, zodat ik de rest van de weken gewoon ga cutten. Zelf heb ik echt geen moeite met afvallen, vorig jaar had ik ook een cuttingscycle en die duurde maar 2 weken.
Wat vinden jullie hiervan?

Week 1 t/m 5 Test enanthaat 500 mg per week
Week 6 t/m 13 Test propionaat 100 mg EOD
Week 6 t/m 13 Winstrol 50 mg ED(1ste 11 dagen depot, waren nog over )
week 6 t/m 13 Trenbolone 75 eod
Week 1,2,5,6,9,10,(11)Helios oraal

Week 9-14: 500 iu HCG om de 5 dagen
Week 16: 40 mg. nolvadex + 150 mg clomid
Week 17: 40 mg. nolvadex + 150 mg clomid
Week 18: 20 mg. nolvadex
Week 19: 20 mg. nolvadex

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Please, kan iemand hierop reageren

Ik ben bang dat je achteraf je massa in snel tempo kwijtraakt, een bulk en cut kuur in gaat naar mijn mening niet. Voordeel van kuren van bv. 12 weken is dat de massa langer op je frame zit en ook makkelijker te behouden is. Vrijwel iedereen is het daar nu over eens. Bulken en cutten in 1 kuur is naar mijn idee misschien handig voor wedstrijdathleten zoals Jerry.. 16 weken kuren waarin de eerst 6 bv. nog wat extra massa gepakt wordt en de overige 10 om keihard en ripped te worden.. Bv. Levrone gebruikt dit idee. Ik zou het niet doen. Je kan wel zorgen voor een klein tekort of overschot en zo vet verliezen en massa pakken, of massa pakken en maar heel iets vetter worden door simpel rond je verbruik te gaan zitten.

Dus ik zal toch moeten kiezen: of bulken of cutten. Tja, het probleem is dat ik nooit echt heel lang hoef te cutten. Vorige keer had ik maar 2 weken nodig om tot 6% te komen vanaf ong 11%. Dit was dan wel met winny en clen. Ik zit nu op 11-12% en wil weer gewoon ripped de zomer in.
Dan kies ik voor een klein tekort, maar dan zal ik toch nooit massa kunnen winnen of zorgt die as daar dan wel voor?

Laatst bewerkt:
maar waarom zou een wedstrijd atleet dit wel kunnen doen en een normale gebruiker niet?

er zijn al 97 mensen die dit gelezen hebben en niemand kan een goed advies geven. Is jammer.

@soulreaver: kan je misschien onderbouwen hoe het komt dat ik spiermassa zou verliezen als ik zou gaan cutten na het bulken in een cycle?

Ik denk dat het wel gaat gezien het feit dat je snel kan afvallen maar je zal dan wel iets van je spierwinst in moeten leveren aan het eind....en er is maar 1 manier om er zeker van te zijn dat het lukt en dat is het zelf proberen

4cc

de meeste massa?

Wat zou volgens jullie de meeste massa opleveren (over het algemeen dan)?
Als ik gewoon heel de kuur heel langszaam afbouw met kh en dan echt niet zo laag gaan met carbs max 150 niet lager.
Of zoals ik in gedachte had om de eerste 5-6 weken te bulken en daarna afbouwen in carbs zodat ik heel snel afval en heel snel lager in m'n vet%.

damn, dit zij denk ik toch vragen voor de meer ervaren gebruikers denk ik.
Niemand die op deze vragen kan antwoorden???

Je zegt dat je toch makelijk je vet % omlaag krijgt....ik zou zeggen....bulk wat langer zodat je iets meer aanzet....cutten is dan toch niet echt een probleem......over kuren kan ik zelf niets dus daar kan ik je niet bij helpen sorry ???

ja dat wel maar hoe sneller je afvalt, hoe meer massa je waarschijnlijk verliest. Maar ik ga het gewoon proberen zo.
bedankt iig voor je reactie

De reden dat je groeit en je massa vasthoud komt door een hoog gehalte aan AS in je lichaam. Veel eten en zwaar trainen zal bijdragen aan het bereiken van je doelstellingen. Na je kuur, zal je kort maar krachtig moeten trainen, veel (eiwit) blijven eten (ook koolh. natuurlijjk) om je massa vast te houden. Dit is noodzaak, daar je test levels drastisch gezakt zijn. Probeer eerst een deze massa zo goed mogelijk vast te houden. en, indien gewenst, kan je later altijd, zoals je zelf al aangaf, een cutkuur doen met bijvoorbeeld de test prop, en/of winstrol.

Anderzijds, kan je natuurlijk hier ook je kuur mee afsluiten...
maar om nu als een gekke jekko meteen keihard aan de cardio te gaan doen.... tja, dat zal je altijd massa kosten!
Wel zou je aan het einde van de kuur wat hoger in je eiwit kunnen gaan zitten en wat minder koolh. nemen...

grt,
jw

ik wil zowieso van het overtollige vocht van m'n vorige kuur af, dus dan zou ik moeten droogtrainen en wil dat met as doen. En ik wil zo graag boven de 80 kg blijven wegen, dus dacht ik dat beter was eerst nog wat kg erbij plakken en dan droogtrainen erachteraan. En denk dat as wel zorgt voor het behoudt van massa, voor een groot deel dan.
Vele mensen gebruiken deze methode heb ik van iemand gehoord, dus ga ik 't ook proberen

Hey Marcos!

Ik zie het probleem niet: Je ripped makkelijk naar een gewenst vet%, daar hoef je niet veel voor te doen, dus wat is het punt?
Ga een lange(ere) maar degelijke weg bewandelen met een massakuur en ga pas weken ná het beeindigen van die kuur echt serieus cutten, iets wat je dus makkelijk af gaat.
Ik zie bovendien geen massa/waterretentiemiddelen in je kuur; Tren en test prop zijn geen enorme massa-artikelen om het zo te zeggen.

Mijn idee voor jou lijkt erg veel op mijn a.s. kuur.
Ik zou als ik jou was beginnen met droge massamaker Boldenon i.c.m. Test Enantaat.
In de 8e week van de kuur overschakelen op Tren en test prop tot en met week 15, en in de laatste 3 weken pak je er Winny depot/tabs naast.

Ik weet het, het zijn wat weken maar op die manier zul je aardig wat aanzetten én behouden maar geen plof c.q. bulkmonster worden.
Wacht vervolgens even voordat je verder gaat rippen.

Succes!

maar mijn doel is toch 5-6% halen zonder massa verlies en dat boven de 80kg. Ik weeg nu dus 83kg met vet%van 12%wat ik denk, maar lijkt me voor een groot gedeelte vocht van de kuur.
Ik snap alleen niet dat je echt een keuze moet maken tussen een massakuur of een cuttingskuur. Als je gaat cutten met een kuur zal je dan zeker ook veel massa verliezen

Ik denk dat het bij jou het klassike geval van 'teveel willen' is.

Ten eerste hou je te weinig marge over waar je op moet rekenen dat je verliest.
Je kunt nooit zeggen dat je gaat cutten zonder massa-verlies of dat je kunt massa-bouwen zonder een beetje vet-opbouw.

Je gaat ook erg veel uit van cijfers. Exact van: Ik weeg zoveel en er moet zoveel % af etc...ik zou eerst maar es kijken wat je kunt opbouwen, maar één tip: Ga nóóit uit van 5-6%BF! Bij de 5% kom je in de gevaren-zone, en die is niet bedoeld voor mensen die dit niet op wedstrijdniveau draaien. Wil je dat koste wat het kost toch halen dan moet je rekenen op massa-verlies. Bouw eerst es wat meer op voordat je de 5% als uitgangspunt gaat nemen.

denk dat je zowiezo naar een bulk kuur echt een paar weken (maanden) nog niet aan cutten moet denken anders verdwijnt je gewone massa:

"als sneeuw voor de zon" (heb hoog iq vandaar die uitspraak ;) )

hebben jullie dit al eens geprobeerd dan? Volgens mij is het allemaal theoretisch en zal dat massa verliezen wel meevallen. Zeker met as en een zeer hoog eiwitrijk dieet.
maar iig bedankt voor jullie meningen

Misschien zie ik dit verkeerd hoor maar op +-80KG al een kuur willen doen.....daar moeten zo toch nog wat kilootjes bij te krijgen zijn zonder kuur, niet dan ?
Ik ben niet anti AS ofzo maar ik ben zelf op 10 weken tijd van 71KG FFM naar 75KG FFM gegaan en ook nog eens 2% in vet verloren.
Door enkel op men voeding te letten.

Alee....ik hoop dat het je lukt.....suc6 m8 :) :thumbs:

beginnen we weer. Ik ben 1.70 en weeg +/- 84kg. En hey, niet iedereen heeft zulke genen als jij hebt

Terug
Naar boven