XXL Nutrition

Bulk schema - graag feedback

Maxxim

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
95kg
Vetpercentage
16%
Hallo allemaal,

Ik heb na veel gepuzzel een bulkschema opgesteld en zou graag jullie feedback willen.

Eerst even wat stats:
Leeftijd: 32
Lengte: 192 cm
Gewicht: 95 kilo
Vet%: 16
Doelstelling: 110 kilo (over ongeveer 1 jaar)
Verbruik per dag: nog niet bekend, probeer ik achter te komen door dit schema aan te houden en dan te zien hoe de voortgang met gewicht/kracht is. Maar op basis van eerdere ervaring moet ik met dit aantal calorieën zo'n 200 boven mijn dagelijkse behoefte zitten.

Het schema is vrij gedetailleerd, maar het belangrijkste m.i. zijn kolom CDEFG (wat eet je, en wat zit er in) en rij 42 en 43 (totalen aan carbs, eiwit, vet en calorieën, inclusief percentages).

De reden voor de ingrediënten van dit schema is dat het makkelijk te bereiden en mee te nemen is (naar bijvoorbeeld werk, onderweg, of een dagje weg), en ik vind het ook lekker.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden :)

Groeten,
Maxxim

Bijlagen

Laatst bewerkt:
40 gram brinta is geen 325 kcal
250gram kwark geen 37,5 gram eiwit
je hebt na je ontbijt nergens meer een fatsoenlijke complete maaltyd imo
totaal aantal kcals is ook te weinig voor je om te bulken

• Topic Starter Topic Starter
@Testoman21 - je hebt helemaal gelijk, ik heb de 100 gram waarden van de verpakking genomen... :rolleyes:

En ik heb de sheet meteen aangepast, waarden veranderd en zilvervliesrijst bij de maaltijden gedaan zodat ik rond de 3300 kcal kom te zitten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

gr,
Maxxim

in 1 jaar 15kilo spiermassa gainen gaat je niet lukken niet naturel in ieder geval en met 3300 kcal hoor je moet eerder richting de 4500 kcals

Dank voor je terugkoppeling! Ik heb de sheet weer aangepast, en zit nu tegen de 4300 kcal, lijkt me een goed uitgangspunt.

Waar is het vlees? Waar is de vis? Nootjes?

Je hebt nu een wat eentonig schema opgesteld, maar er zit weinig variatie in. Zo eet je meerdere keren op een dag kwark. Ik vind 1x per dag al genoeg, maar das persoonlijk. Door bijvoorbeeld kip en zalm in je schema op te nemen, heb je een hele mooie eiwitbron, maar je krijgt ook de goede vetten binnen door de zalm.

Daarnaast is dat ook lekkerder dat zovaak bijvoorbeeld kwark of zoveel rijst. Daarnaast zou ik ook gewoon wat ECHTE eieren proberen te nuttigen.

Qua verhouding e/k/v zou ik iets minder Koolhydraten nemen en iets meer eiwitten, aangezien je wilt groeien moet je het lichaam ook genoeg bouwstoffen geven anders is het effect niet optimaal!

@McCormick – ik ben het helemaal met je eens, het schema is wat eentonig; de drie maaltijden met groente, rijst, kaas en kwark komt 3x voor. Ik wissel wel met groente, boontjes, spruiten, broccoli, etc. zodat er toch ‘iets anders’ op het menu staat iedere dag.

Is het noodzakelijk om andere bronnen van eiwit toe te voegen? Qua smaak vind ik dit schema best OK en heb er geen probleem mee (kwark = lekker!) om dit een wat langere tijd te eten. Ik ben wel van plan om een aantal andere voedingsschema’s op te stellen (wel met een zelfde hoeveelheid e/k/v en cal) maar met andere ingrediënten, om af en toe van smaak te veranderen. Amandelen/Cashew krijgt zeker een plaats in het ‘alternatieve’ schema, maar vlees ben ik gewoon niet zo dol op. Oh, in plaats van vitargo/eiwit tijdens de training, neem ik op rustdagen vis (vaak makreel) met groenten en een koolhydraten-bron.

Ik dacht gelezen te hebben dat 2,5 tot 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht voldoende zou moeten zijn voor groei. Met 300 gram (goede) eiwit per dag (in dit schema) leek het me met mijn huidige 95 kilo voorlopig voldoende.

Je neemt de echte magere kwark he? Niet degene met een bananen smaak of een aarbeien smaak? Want degene met een smaak kan ik ook dagen lang eten, maar de magere kwark waar de meeste eiwitten in zitten en de minste suikers e.d. die vind ik toch al een stuk minder haha

:) Ja hoor, helemaal. 1 potje van 500gram Albert Heijn Biogarde Magere Kwark - milde smaak.

per 100g
Eiwit: 10
Carbs: 3
Vet: 0.1

heerlijk!

geen vlees is je bulkschema? wauw... dat zou ik echt niet trekken. Ik denk dat dierlijke eiwitten wel belangrijk zijn om serieus te gainen.

Terug
Naar boven