AndroidHealthClinic

Bulk schema

ment0s

Competitive Bodybuilder
Waardering
1.302
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
11%
Hierbij me bulk schema.
Omdat ik door een ander topic ben gaan nadenken over een paar dingen heb ik me schema iets verandert en mischien wil ik hem hierna wel meer veranderen.
In dit schema heb ik me avondmaal van half8 niet meegeteld omdat deze altijd anders is en zodat ik altijd boven onderhoud eet.
Wat vinden julie van Kh in dit schema na de maaltijd van half8 ?
Ik merk trouwens dat mijn onderhoud rond de 3000kc is maar als ik 3000Kc eet en hierbij teveel Kc uit Kh moet halen ik wel vet aanmaak.

Bijlagen

lijkt me niet logisch, 3000 kcals = 3000 kcals

lijkt me niet logisch, 3000 kcals = 3000 kcals

Dat is niet helemaal waar... Thermische waarde speelt ook nog een rol.
Zo kost het het lichaam waarschijnlijk meer moeite (lees energie) om eiwitten op te slaan dan bijvoorbeeld koolhydraten of vetten.

Je schema is trouwens prima. Mooi cleane producten en een verdeling die ook wel oké is

Laatst bewerkt:
nope, je lichaam kan het verschil niet zien tussen kcals.. wel mis je dan belangrijke macronutientn maar dat is een ander verhaal. Kan je wel een linkje sturen van een discussie die hier onlangs over is gevoerd, staan ook onderzoeken bij etc.

Laatst bewerkt:
je mag mij dat linkje wel sturen supersized :)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bullshit-dieet-keto-heet-311666/

het komt erop neer dat kcals, kcals zijn. Je zult niet meer vet verliezen/aankomen met andere verhoudingen zolang de inname gelijk is

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 00:37 ----------

@ Prestigio: Wat bedoel je met thermische waarde? Doel je op het aantal kcals wat een lichaam verbruikt bij het verwerken van carbs? Je lichaam verbruikt idd meer kcals bij het verwerken van complexe carbs tegenover simpele, echter draagt dit verschil niet gek veel bij..

Laatst bewerkt:
Met de thermische waarde bedoel ik inderdaad de moeite die het het lichaam kost om de voeding te verwerken.
Zo is de thermische waarde van vast voedsel groter dan die van vloeibaar.
Het verteren van een reep chocolade kost je lichaam vrijwel geen moeite. Het is snel opgenomen en verwerkt, en heeft daardoor een lage thermische waarde.
Voeding zoals verse groente, eiwitten en volkoren producten daarentegen hebben een hoge thermische waarde. Het kost je lichaam veel moeite om deze voeding te verbranden.
Doordat je lijf extra hard moet werken wordt je stofwisseling versneld en verbrand je dus meer energie.

zoals ik al zei, dat verschil draagt weinig bij.

Terug
Naar boven