Fitness Seller

bulken of cutten eerst ?

MatthiasV

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
75kg
Hey

Ik ben nu een 2-3 maanden bezig met BB
ben heel veel wat vet verloren ben 87kg naar 81 kg gaan ,
en let op voeding doe rond de 2600 -2800 kcal op een dag .
ik ga 3x per week naar de gym ( een full body work out + 20 min fiets )

Ik was van plan om te starten met een cut zo dat ik wat vet kon kwijt spelen .
Maar ik ben nu ind veel afgevallen maar ik denk nu dat ik al wa spier massa beginnen te
verliezen ook kan dit klopen of niet ?

maar ik merk ook op dat zeker wel nog redelijk wat vet heb .
Als ik wa foto vergelijk denk ik rond de 15% -20 %

dus de vraag is moet ik dan nu starten met bulken of kan ik gwn nog wat door cutten
tot er wat meer spieren vrij komen ?

Alvast bedankt

Als je net ben begonnen met fitness kan je gemakkelijk spiermassa aankomen en vet verliezen zou op onderhoud eten op traininsdagen en op rustdagen iets eronder

Ik zou het gewoon doen zoals je het nu doet: op die manier zal je fysiek verbeteren en dan kun je over een tijdje alsnog bepalen wat je doet.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de hulp

Grts Matthias

Hey

Ik ben nu een 2-3 maanden bezig met BB
ben heel veel wat vet verloren ben 87kg naar 81 kg gaan ,
en let op voeding doe rond de 2600 -2800 kcal op een dag .
ik ga 3x per week naar de gym ( een full body work out + 20 min fiets )

Ik was van plan om te starten met een cut zo dat ik wat vet kon kwijt spelen .
Maar ik ben nu ind veel afgevallen maar ik denk nu dat ik al wa spier massa beginnen te
verliezen ook kan dit klopen of niet ?

maar ik merk ook op dat zeker wel nog redelijk wat vet heb .
Als ik wa foto vergelijk denk ik rond de 15% -20 %

dus de vraag is moet ik dan nu starten met bulken of kan ik gwn nog wat door cutten
tot er wat meer spieren vrij komen ?

Alvast bedankt

Als je rond de 15-20% zit zou ik nog even door cutten.
Je zal sowieso wel wat spiermassa verliezen tijdens de cut, maar dat hoeft niet zo veel te zijn.
Probeer het tot een minimum te beperken door zeker genoeg eiwitten te eten.

Als je 2600kcal eet: E 220, K 250, V 80
Als je 2800kcal eet: E 220, K 300, V 80

Ik ben nu ook net 2 maanden terug aan het trainen na een blessure waardoor ik 5 maanden out was. In die 5 maanden ben ik dus aanzienlijk verdikt , van 75kg naar een 80. Ik ben direct beginnen cutten en moet zeggen omdat ik door mijn blessure terug noob gains heb dat ik zowel vermager als spier aankom. Dus ik raad je aan om gewoon iets onder je onderhoud te eten , een 300kcal eronder zoiets. En je zal zien dat je zowel vermagert als spier aankomt. En zo zal je er tegen de zomer goed uit zien ;)

Btw, soms lijkt het alsof je spier verliest als je in de spiegel kijkt maar de enige manier om dit zeker te weten is om te kijken naar je trainingen , als je het begint moeilijk te krijgen met bv benchen op 50kg terwijl je dat een paar weken geleden nog vlot kon dan weet je dat je kracht en dus ook spier verliest.

In jouw geval zou dat echt geen probleem moeten zijn want je lichaam spaart tot op een bepaald niveau je spieren , zolang je natuurlijk niet 700kcal onder je onderhoud gaat eten. Om spieren te verliezen in je cut moet je dus echt wel al een tijdje aan het trainen zijn (toch langer als 5a6 maand). Je lichaam zal de eerste 2 a 3 maand zelfs nog spieren bijbouwen ookal heb je een kcal tekort.

Dus niet te hard gaan cutten ! Gewoon 300kcal onder je onderhoud eten, verlies je ineens niet meer zwier er dan 3x per week wat cardio bij op een rustig tempo voor niet meer dan 45min. Als je daarna weer niets meer verliest doe er dan 100kcal af. Komt wel goed dan je hebt nog 3 maand tot de zomer :)

Terug
Naar boven