MuscleMeat

Bulkschema

SnakeEyes

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Beste allemaal,

Trainen en een hoop eten doe ik al vanaf m'n 17e, helaas met tussenposes van soms langer dan een jaar door enkel/schouderblessures/persoonlijke omstandigheden.(Nu 24jr 1,83m)

Ondertussen ben ik weer 9 weken vol bezig om mass te gainen.
Het gaat erg lekker en ben in die tijd vanaf 71,5kg naar nu 80kg gegaan, natuurlijk aardig wat vet(maar lang leve het spiergeheugen!).:eek:

Als een soort ecto(2,5 jr geleden teruggevallen tot 63kg@1,83m) moest ik 2jr terug nog 5000Kcal eten voor een gewicht van 81,5kg(BF15%).
Het aankomen lijkt nu gelukkig makkelijker te gaan :)

Ik weet ongeveer wat ik zoal moet eten om aan te komen, maar nu maakte ik m'n (bulk)voedingsschema en kwam erachter dat ik ruim 315gr eiwitten per dag eet.
Dat lijkt me persoonlijk veel te veel, maar weet niet waar ik wat eiwitten weg kan laten.
Snel overzicht van m'n bulkschema:

E K V
1260,12 1928,72 844,11 4032,95 Kcal
31,25% 47,82% 20,93%

Iemand enige suggesties of andere op-/aanmerkingen?

bvd en gr, Jeff

Bijlagen

315 gr eiwitten is inderdaad een beetje veel voor jouw gewicht. Probeer je hoeveelheid eiwitten op ong 3 gr per kg lichaamsgewicht te doen. Dus bij jouw gewicht 80 kg x 3gr = 240 gr eiwitten.

Daarbij heb je 10 maaltijden op een dag. Deze zou ik terug brengen naar 5-7.

heb geen nuttige tips maar ga vooral lekker door!
gainen gainen gainen!

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er meer mensen die zowel een Pre- als PostWO shake met whey/dextro nemen?

Geen pindakaas in de ochtend omdat vet de eiwitopname vertraagd. :P
Hoop kcal man :D

Ok, thx voor de tip!

@ snakeEyes

waar staat dat bbham voor.. daar kon ik even niet uitkomen hahah

Haha, BBHAM staat voor Bruine Boterham :D

Waarom neem jij je whey voor de training in? en waarom niet na? eiwitten zijn toch alleen voor het herstellen van de spieren?

Ik neem ook een shake NA het trainen, volgens mij kan ik er een weglaten, maar weet niet welke het beste is.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je je whey voor je training neemt, er ook al profijt tijdens en na de training hebt.(Heb geen bron hiervan)???

als je na de training snelle eiwitten nodig hebt moet je ze dus voor je training nemen....of piekt jouw whey na 10minuten?

Wat voor wei heb je?
Heb je het over pre- of postworkout?
Wat is het doel van je shake?

Als je doel is zo snel mogenlijk na je training over voldoende aminozuren te beschikken dan moet je uitgaan van

hydrolisaat ca80-90 min voor eind training
isolaat ca 120min voor eind training
concentraat >120min voor eind training

Dus niet bedenken of je het meteen na de training of een kwartiertje later kan gebruikenemen, maar voor je training nemen.

dextrose kan je wel nemen als je thuis bent.

Wat zij zeggen. :P

Terug
Naar boven