Ik denk dat de "hardcore" gym de komende jaren weer een opmars zal gaan maken. In het huidige sportschool klimaat is er steeds minder ruimte voor een conservatieve manier van training deels door het beeld dat er ontwikkeld is bij het gemiddelde publiek ten opzichten van de "old school/hardcore" manier van trainen maar meer nog door het feit dat de doelgroep voor deze manier van training weinig geld uit geeft.
Zet een reclamebord neer in de sportschool voor een wonder drankje wat zorgt dat je extreem snel vet verliest en wie koopt het?
De huisvrouwen en andere ongeïnformeerde klanten. Mensen die een eigen beeld hebben van wat de juiste manier is van trainen wordt het liefst zoveel mogelijk geweerd en als deze mensen ook nog eens geld uitgevende klanten af schikken zien ze je liever vertrekken.
Dit is ook geen vreemde reactie het is ten slotte een bedrijf en hun belangrijkste filosofie is zoveel mogelijk geld verdienen.
De "hardcore" gym heeft wel enkele voordelen. Er hoeft niet jaarlijks geinvesteerd te worden in nieuwe hypes. Er hoeft geen personeel te zijn voor allerlei lessen arobics spinning enz. Er moeten enkele dagen of delen van dagen gebruikt worden om mensen die nieuw zijn de basis bij te brengen voor de rest is personeel niet van het grootste belang en hierdoor kunnen er een hoop kosten bespaard worden.
Om geld van de bank te kunnen lenen zal er duidelijk in het bedrijfsplan moeten komen dat er geen illegale praktijken in en rond om de sportschool zullen zijn en ook de benoeming van anabole steroïden in dit oogpunt zullen ze belangrijk vinden. Anders gezegd in het bedrijfsplan moeten de hardcore manier van trainen zover mogelijk geplaatst worden van het gebruik van anabolen. (Om afstand te nemen van het gemiddelde beeld van de hardcore gym)
De locatie zou in mijn ogen perfect passen in de buurt van een grote commerciëler ingestelde gym. Het is echter wel belangrijk om duidelijk het verschil tussen de twee sportscholen naar buiten te brengen. Een volledige (trainings) filosofie is hier in van groot belang. In de commerciële gym verkondigen ze de nieuwe hypes ook elke keer weer met de grootste overtuigingskracht. Om een bank en nieuwe klanten te kunnen overtuigen moet jou filosofie net zo duidelijk en overtuigend zijn.