Fitness Seller

C Ronaldo breekt neus van fan en geeft hem 'zijn' shirt

Die uitspraak snap ik dus nooit. Hoe kan een sport nu overrated zijn? Het is gewoon de sport waar de meeste mensen geïnteresseerd in zijn.
Het zijn dan nog die mensen die paupersporten volgen waar geen kat naar kijkt die dit zeggen.
Mensen die miljoenen verdienen om te voetballen? Hoe kan dat niet overrated zijn? Paupersporten? Wil je UFC een paupersport noemen? Zijn er genoeg, zelfs hier, die er naar kijken. En don't get me wrong, als het WK of EK begint kijk ik ook mee. Weliswaar voor de gezelligheid.

Ik had het niet over de ufc of een sport in het bijzonder, was ook niet persoonlijk tegen jou. Ik kom die uitspraak vaak tegen hier op dbb. Tja miljoenen, maar die voetballers moeten er ook veel voor laten. Elke dag trainen, de stress die erbij komt om altijd te presteren, alles wat je doet dat uitvergroot wordt etc.

Ik had het niet over de ufc of een sport in het bijzonder, was ook niet persoonlijk tegen jou. Ik kom die uitspraak vaak tegen hier op dbb. Tja miljoenen, maar die voetballers moeten er ook veel voor laten. Elke dag trainen, de stress die erbij komt om altijd te presteren, alles wat je doet dat uitvergroot wordt etc.
Maar dat is in andere sporten toch ook zo? Die bedragen die verdienen zijn écht ziek. Niks mis mee als ze een paar miljoen verdienen (wat nog veel is), maar Ronaldo verdient bijv. wel heel veel (Rooney (Manchester United) komt tot 11,5 miljoen zonder bonussen, sponsorcontracten en andere extra inkomsten.).

Maar dat is in andere sporten toch ook zo? Die bedragen die verdienen zijn écht ziek. Niks mis mee als ze een paar miljoen verdienen (wat nog veel is), maar Ronaldo verdient bijv. wel heel veel (Rooney (Manchester United) komt tot 11,5 miljoen zonder bonussen, sponsorcontracten en andere extra inkomsten.).
In de nba zijn het ook zo'n bedragen hoor. Maar je kan erover discussieren of het al dan niet terecht is . Het is veel maar zolang ploegen dit betalen zal dit zo blijven.

In de nba zijn het ook zo'n bedragen hoor. Maar je kan erover discussieren of het al dan niet terecht is . Het is veel maar zolang ploegen dit betalen zal dit zo blijven.
Wij (of andere burgers) kunnen er niks aan veranderen. Het is alleen jammer dat het van het belastinggeld gaat, anders boeide het me niks.

nba'ers lachen voetballers vierkant uit :p

Bedragen zijn natuurlijk ook exorbitant hoog, maar daar doe je niks aan, aanbod is klein en de opbrengsten zijn groot.

Pfff, valt mee hoor.
Als je het vergelijkt met veel andere sporten is de trainingsarbeid van voetballers belachelijk laag.

In de NBA verdienen de topspelers zo'n 25 miljoen per jaar zonder het zwarte geld, bonussen en het belangrijkste: de reclame inkomsten. Die reclame inkomsten liggen in Amerika nog vele malen hoger dan voetballers in Europa opstrijken.

Maar die hebben ook vijftien contractspelers. En geen 35.

Toch een mooi gebaar een shirt krijgen uit de handen van C. Ronaldo ;)

bruut fysiek

:trollface:

Je hebt wel gelijk dat elke topsport altijd een gok is of je wel of niet de top haalt. Niet alleen zul je zelf veel moeten opofferen, maar je ouders waarschijnlijk ook. In dat opzicht is het voor te stellen dat wanneer je eenmaal de top bereikt hebt, je ook een aardig bedrag ontvangt. Echter de bedragen die omgaan in voetbal en andere sporten is vaak gewoon te belachelijk.

Je moet niet gaan doen alsof de voetballers het nu het zo zwaar hebben. Er zijn mensen in de wereld die het veel zwaarder hebben dan hen en die zie je ook niet miljoenen vragen voor wat ze doen (ik denk aan Afrikanen die 2 uur moeten lopen voor educatie, water, / alleenstaande moeders die een groot gezin moeten onderhouden, etc).

Het grote verschil ligt het er gewoon in dat er in voetbal zoveel geld omgaat, en veel mensen afhankelijk zijn van de prestaties van de club.

Ongelofelijk dat een bodybuilder als Ronaldo nog zo snel en behandig kan zijn op het veld...

Terug
Naar boven