MuscleMeat

Calorie Cycling?

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Ik heb een poosje geleden wat gelezen over calorie cycling? Zou dit passen in mijn huidige ketogene dieet?

Mijn normale macros en kcals zijn:

2500kcal
141g protein
25g carbs
204g vet

De bedoeling zou dan zijn dat je bv 2 dagen hogere calorieën eet en 2 dagen lagere calorieën.

Heeft iemand hier ervaring mee in zijn/haar cut? Is dit effectief? Momenteel ben ik een maand aan het cutten en heb mooie resultaten behaald maar wil eens wat verandering brengen, ik eet 6x per dag mijn benodigde macro's en kom zo aan mijn totale calorieën per dag.

Ik zou dan op lage dagen dit nemen:

2200kcal
124g protein
22g carbs
180g vet

Op hoge dagen:

2800kcal
158g protein
28g carbs
229g vet

Zou dit enig effect geven ivm vetverbranding? Mijn trainingsprogramma bestaat uit stronglifts 5x5 om kracht te behouden, zou ik dan op trainingsdagen hogere kcals eten en op rustdagen lagere kcals?

Bedankt!

Ik ken wel carbs cycling .... op je rustdag heb je minder carbs nodig.

Eiwit blijft hoog, zeker op je hersteldag.......vind ik. Maar ik doe geen stronglifts... doe BB dus moet herstellen/bouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ken wel carbs cycling .... op je rustdag heb je minder carbs nodig.

Eiwit blijft hoog, zeker op je hersteldag.......vind ik. Maar ik doe geen stronglifts... doe BB dus moet herstellen/bouwen.

Ik ken carb cycling, dat is mijn plan voor als ik terug ga clean bulken na mijn cut, maar nu ik in mijn cut zit wou ik iets nieuws proberen, vandaar die calorie cycle.

Ben benieuwd of iemand dat al geprobeerd heeft hier en wat ze eruit geleerd hebben.

ps: damn man, 1m 89 en 112kg op 9% vet? Goddamn, beastmode activated :o.

Nee, voor vetverlies heeft het geen voordeel tegenover een traditionele opzet. Met de bovenstaande opzet vertraag je het vetverliesproces en ben je langer bezig met je cut. Als je geen haast hebt en je je sportprestaties in de sportschool wilt onderhouden, kan dat een effectieve benadering zijn. In jouw geval is je calorietekort echter te klein en zou je de calorieen nog wat omlaag moeten brengen, tenzij je met 2500kcal al een 15-20% calorietekort hebt.

Voor de rest adviseer ik een normaal eetpatroon i.p.v. een ketogeen dieet te volgen. Cyclen werkt ook beter met een hogere koolhydraatinname.

Terug
Naar boven