MuscleMeat

Calorie inname ten opzichte van cardio.

Mikef10

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

Ben al een tijdje aan het zoeken naar het antwoord op deze vraag: Hoeveel moet ik eten op de dagen dat ik mijn cardio doe.
Mijn onderhoud ligt op 2450kcal per dag. Ik zit nu rond de 10% body fat, maar wil zakken naar +/-8%.
Ik eet nu dagelijks 2000kcal (40/40/20). Ook doe ik 5 dagen in de week mijn krachttraining (5 daagse split).
Ik begrijp dat het uit eindelijk om de inname-verbranding gaat, maar is het nu de bedoeling dat ik op de cardio dagen (doe 4 dagen in de week cardio á 300kcal) zo'n 2300kcal ga eten? Of is die cardio sessie bedoelt als een extra duwtje in de rug om aan het eind van de betreffende dag minder kcal over te houden.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Veel mensen gebruiken cardio om zo een caloric deficit te krijgen, dus als je mij vraagt moet je niet minder eten én daarboven cardio doen. Natuurlijk, als je je glycogen stores wilt legen kan het helpen, maar lijkt me niet dat je dat wilt creëren.

Als extra duwtje. Zonde van de moeite om eerst een uur te cardioen en het erna weer bij te eten.

Je zou het ook eerst zonder cardio kunnen proberen en pas als je progressie,stokt, cardio toevoegen.

Terug
Naar boven