MuscleMeat

calorie vs. vetverbranding

Ceska

Ripped Bodybuilder
Waardering
323
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
25%
My dearest DBB'ers ;)

Even een kort vraagje.
Bij het ene cardio apparaat verbrand je meer kcal dan bij een ander. Roeien verbrand je 't meest en met fietsen bijv. minder.
Geldt hetzelfde ook voor het verbranden van vet? Dus als ik gewoon cardio doe op 70% van mn max harslag is er dan nog verschil per apparaat/manier die ik doe?

Ik vraag me af en welke mate zo'n toestellen correcte informatie verstrekken. Als ik die crosstrainer mag geloven speel ik iedere 45 min. 600+ calorieën weg ..

Om op je vraag te antwoorden. Tuurlijk is er een verschil: meest intensieve cardio-toestel wint de strijd inzake vetverbranding. ;)

Op die arc dingen vliegen die caloriën echt voorbij.. sneller dan bij hardlopen etc, weet niet in hoeverre het betrouwbaar is, ben er wel benieuwd naar.

• Topic Starter Topic Starter
ja maar ik ben gericht op het verbranden van vet dan het verbranden van kcal.
ik hou mn hartslag in de gaten om rond de 135 te blijven (=beste vetverlies).
Maar maakt het dan met die hartslag nog verschil of ik loop, fiets, step, roei...

Waarom ben je zo geinteresseerd in 'vetverlies op het apparaat'? Wat maakt het nu uit op welk moment van de dag je dat vet verliest?

Persoonlijk vind ik cardio met een hartslag van 150-160 een stuk leuker/lekkerder dan rond de 135, en is best een kwartier of 3 vol te houden.

- Je verbruikt meer kcals
- Je verbrandt meer vet

Alleen procentueel verbruik je meer vet met een lagere hartslag, in zijn totaliteit zeker niet.

waarom ik geinteresseerd ben... nou daarom...
Meer kcals verbruiken betekend ook weer meer eten.
En ik heb al moeite om aan genoeg kcal's te komen op trainingsdagen. Daarom ga ik op 70% van mn max. hartslag zitten, verbrand ik direct vet en zit je niet onwijs hoog in kcal's.

...betekent meer eten? ??? En dat kost je moeite? Waarom zou je dan meer moeten eten? Juist als je dat niet doet zul je meer lichaamsvet verliezen. Immers: je lichaam spreekt natuurlijk ook vet aan buiten momenten van inspanning.

laat ik t zo zeggen ik wil niet een te groot aantal kcals onder mn onderhoud zitten om zo niet in de spaarstand te raken, een max verschil van 500kcal onder onderhoud vind ik toch wel meer dan voldoende.

Ik doe toch wel minimaal 40 minuten over 500 kcal hoor. En dan heb ik het over bewegen op een crosstrainer met een hartslag van +/- 160/165.

Ik denk sowieso niet dat je lichaam überhaupt in de spaarstand komt wanneer jij gewoon op onderhoud eet, verspreid over 5-6 maaltijden.

Het gaat toch over het aantal Kcal die je verbruikt, ik ben niet zo overtuigd van de 70% van je hartslag-regel.
Ik volg Burn The Fat, Feed The Muscle en begrijp dat wanneer je op onderhoud eet en maximaal 20% hier vanaf sport dat je dan op een veilige manier aan het afvallen bent. Verbruik je meer dan eet je ook meer.
Per cardio-sessie (voor mij) minimaal 30 minuten, beter 45 minuten.
De voorkeur heeft een cardio-apparaat waar ik de meeste Kcal op verbrand per uur - dan gaat het weer een stukje sneller ;)

Terug
Naar boven