De Kelt
Cool Novice
- Waardering
- 0
Als ik HIIT van 25 minuten doe verlies ik altijd maar rond 200-300 calorieen, is dit normaal?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ik HIIT van 25 minuten doe verlies ik altijd maar rond 200-300 calorieen, is dit normaal?
Het is zoja, maar ik had gelezen dat HIIT juist goed was voor het verbranden van vet. Dit blijkt dus van nietbedankt dat je dit even voor me hebt rechtgezet.
+2 maar een combinatie van HITT en lang durige cardio is nog beter
+2 maar een combinatie van HITT en lang durige cardio is nog beter
The reason that High Intensity Interval Training works better for fat loss is this: When you do a cardio session at the same pace the whole time, your body goes into what is called steady state. This means that your body has adjusted itself to the speed you are going and tries hard to conserve energy (calories). You will be able to avoid this and burn more calories and FAT by doing the interval training.
The easiest way that I tell people to do it is to start off at a good pace for 5 minutes. Then take up the intensity on the machine and go as hard and as fast as you possibly can for a minute and then bring it back down for a minute or two — however long it takes for you to recover enough to do it again. ANY cardio machine will work — I like the treadmill and the elliptical trainer the best.
sorry mensen, zie nu dat ik verkeerd gelezen heb.
Ik dacht dat het over H.I.T training ging, van Mike Metzer.
We hebben het hier dus over H.I.I.T, foutje....
H.I.T is ontwikkeld door Arthur Jones, Metzer trainde volgens dat systeem
Bicpes zijn bijvoorbeeld 39 cm gebleven.Je verbrand tijden de HIIT training maar zeer weinig kcal. Maar je lichaam word zo in de war gegooid dat je naverbranding tot wel 48uur kan duren. Bij "normale" cardio verbrand je meer per sessie maar je verbranding stopt meteen als je klaar bent
Nou blijkt uit recent onderzoek dat dit ook behoorlijk tegenvalt.
E dat de verbranding meteen stopt als je klaar bent lijkt me ook BS. Er is altijd naverbranding, al zal dat bij HIIT groter zijn. Zie opmerking 1.

Voor mij werkt HIIT aardig tegen vetverlies. (let wel ik heb nooit langdurige cardiotrainingen geprobeerd). Ik doe 30 minuten HIIT na mijn krachtraining.
Ik begon op 18%
3 weken later : 16.5
3 weken later : 14.4
3 weken later 12.1
daar zit ik nu dus nog even doorknallen tot de zomer. Mijn spierverlies valt reuze mee (niet eens zichtbaar) je oogt wat kleiner in een shirt maar bent een stuk mooier zonderBicpes zijn bijvoorbeeld 39 cm gebleven.
Let vooral goed op je eten dat is het belangrijkst. Ik tel niet elke Calorie die ik binnnen krijg maar heb dit wel de eerste 3 weken gedaan om een beetje een besef te krijgen hoeveel waarin zit.
Succes