AndroidHealthClinic

Calorieverlies bij HIIT

Als ik HIIT van 25 minuten doe verlies ik altijd maar rond 200-300 calorieen, is dit normaal?

is je doelstelling van je training het verbranden van calorieen?

zoja; kies een andere trainingsmethode, HIT is daar niet geschikt voor.

zonee; wat is het probleem?

• Topic Starter Topic Starter
Het is zoja, maar ik had gelezen dat HIIT juist goed was voor het verbranden van vet. Dit blijkt dus van niet :p bedankt dat je dit even voor me hebt rechtgezet.

Het is zoja, maar ik had gelezen dat HIIT juist goed was voor het verbranden van vet. Dit blijkt dus van niet :p bedankt dat je dit even voor me hebt rechtgezet.

Waar heb je dat gelezen dan?
En hoe meet jij hoeveel calorieen je verbrandt heb tijdens je HIT dan?

HIT is juist minder geschikt voor vet verbranden omdat het korte intense trainingen zijn.
Wil je vet verbranden dan moet je landuriger (>30min) lichamelijke activiteit verrichten met matige intensiteit (hf = 180-leeftijd)

lees in artikelen sectie even mijn post van energiesystemen. Daar zie je dat idd beter is om voor vetverbranding wel intensief maar vooral langdurig te trainen.

d

hiit is juist goed geschikt voor vetverlies...

The reason that High Intensity Interval Training works better for fat loss is this: When you do a cardio session at the same pace the whole time, your body goes into what is called steady state. This means that your body has adjusted itself to the speed you are going and tries hard to conserve energy (calories). You will be able to avoid this and burn more calories and FAT by doing the interval training.

The easiest way that I tell people to do it is to start off at a good pace for 5 minutes. Then take up the intensity on the machine and go as hard and as fast as you possibly can for a minute and then bring it back down for a minute or two — however long it takes for you to recover enough to do it again. ANY cardio machine will work — I like the treadmill and the elliptical trainer the best.

tyg

sorry mensen, zie nu dat ik verkeerd gelezen heb.

Ik dacht dat het over H.I.T training ging, van Mike Metzer.

We hebben het hier dus over H.I.I.T, foutje....

sorry mensen, zie nu dat ik verkeerd gelezen heb.

Ik dacht dat het over H.I.T training ging, van Mike Metzer.

We hebben het hier dus over H.I.I.T, foutje....

H.I.T is ontwikkeld door Arthur Jones, Metzer trainde volgens dat systeem

Je verbrand tijden de HIIT training maar zeer weinig kcal. Maar je lichaam word zo in de war gegooid dat je naverbranding tot wel 48uur kan duren. Bij "normale" cardio verbrand je meer per sessie maar je verbranding stopt meteen als je klaar bent

Voor mij werkt HIIT aardig tegen vetverlies. (let wel ik heb nooit langdurige cardiotrainingen geprobeerd). Ik doe 30 minuten HIIT na mijn krachtraining.

Ik begon op 18%
3 weken later : 16.5
3 weken later : 14.4
3 weken later 12.1

daar zit ik nu dus nog even doorknallen tot de zomer. Mijn spierverlies valt reuze mee (niet eens zichtbaar) je oogt wat kleiner in een shirt maar bent een stuk mooier zonder ;) Bicpes zijn bijvoorbeeld 39 cm gebleven.

Let vooral goed op je eten dat is het belangrijkst. Ik tel niet elke cal die ik binnnen krijg maar heb dit wel de eerste 3 weken gedaan om een beetje een besef te krijgen hoeveel waarin zit.

Succes

Je verbrand tijden de HIIT training maar zeer weinig kcal. Maar je lichaam word zo in de war gegooid dat je naverbranding tot wel 48uur kan duren. Bij "normale" cardio verbrand je meer per sessie maar je verbranding stopt meteen als je klaar bent

Nou blijkt uit recent onderzoek dat dit ook behoorlijk tegenvalt.

E dat de verbranding meteen stopt als je klaar bent lijkt me ook BS. Er is altijd naverbranding, al zal dat bij HIIT groter zijn. Zie opmerking 1.

Nou blijkt uit recent onderzoek dat dit ook behoorlijk tegenvalt.

E dat de verbranding meteen stopt als je klaar bent lijkt me ook BS. Er is altijd naverbranding, al zal dat bij HIIT groter zijn. Zie opmerking 1.

klopt ja, dat hiit onder bepaalde voorwaarden beter zou zijn ligt dan ook niet enkel en overigens nauwelijks aan de naverbranding.

er was ergens een artikel over maar ben te lui deze op te duiken.

Als ik HIIT van 25 minuten doe verlies ik altijd maar rond 200-300 calorieen, is dit normaal?

Ja kerel, deze info is wel erg summmier he.

1. Hoe zwaar ben je? Hoe zwaarder hoe meer cal verlies
2. Hoe lang zijn je versnellingen en je rustperiodes? En hoevaak versnel je?
3. Op welk apparaat doe het? Liferunner verbrandt meer dan fiets.

We zijn wel goed op dit forum, maar helderziend? Nah, dat nog net niet;)

Voor mij werkt HIIT aardig tegen vetverlies. (let wel ik heb nooit langdurige cardiotrainingen geprobeerd). Ik doe 30 minuten HIIT na mijn krachtraining.

Ik begon op 18%
3 weken later : 16.5
3 weken later : 14.4
3 weken later 12.1

daar zit ik nu dus nog even doorknallen tot de zomer. Mijn spierverlies valt reuze mee (niet eens zichtbaar) je oogt wat kleiner in een shirt maar bent een stuk mooier zonder ;) Bicpes zijn bijvoorbeeld 39 cm gebleven.

Let vooral goed op je eten dat is het belangrijkst. Ik tel niet elke Calorie die ik binnnen krijg maar heb dit wel de eerste 3 weken gedaan om een beetje een besef te krijgen hoeveel waarin zit.

Succes

Ik ben van jou ook wel even benieuwd hoe die HIIT er precies uitziet;)

Ik denk dat het volgende artikel wat verheldering kan bieden m.b.t. HIIT. Oké, er wordt een wel erg idealistisch beeld neergezet, maar er zijn aardige resultaten mogelijk met HIIT-training.

HIIT and Run from Muscle Media
[Link niet meer beschikbaar]

Bekijk ook de volgende tabellen. Langer dan 15 min. HIIT betekent volgens mij dat de intensiteit onvoldoende is. Tenzij je natuurlijk bewust ervoor kiest om het trainingsschema aan te passen en langere sessies uit te voeren.
[Link niet meer beschikbaar]

Indien er extra info gewenst is m.b.t. vetverbranding; bekijk dit artikel "Cardio & Vetverbranding" van "El smurfo" (naar beneden scrollen). Daarin staat ook een aardig stuk over HIIT verwerkt.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/beste-vorm-cardio-voor-vetverbranding-103458/index2.html

Terug
Naar boven