AndroidHealthClinic

Cardio en tachycardie...

Vissertje10

Novice
Waardering
0
Hallo!

Een tijd geleden ben ik begonnen met cardiotraining in een sportcentrum..
Ik moest in het begin een test doen waar uit kwam tussen welke hardslag ik het beste kon trainen. Hier heb ik me toen ook maar aan gehouden hoewel ik steeds maar merkte dat ik helemaal niet het gevoel had dat ik wat deedt.

Later bleek dus dat ik een te hoge hardslag heb plus een hoge tensie.
Geen oorzaak voor gevonden.. ben trouwens 21 met een gewicht van 54 k.
Medicijnen voor gehad maar weer mee gestopt omdat het weer redelijk goed was..

Nu ben ik sinds 2 weken weer begonnen met cardiotraining maar kan volgens de medewerkers daar geen test doen omdat mijn hardslag toch hoger ligt dan normaal.. Omdat hij nu wel weer is gestegen.
Na 20 minuten op de crosstrainer haal ik nog gemakkelijk de 180 waarbij in nauwlijks zweet of wat dan ook,.. Durf ook maar niet sneller te gaan.

Heeft hier misschien iemand ervaring met een goede cardiotraining en een te hoge hardslag?

Groetjes!

Hallo!

Een tijd geleden ben ik begonnen met cardiotraining in een sportcentrum..
Ik moest in het begin een test doen waar uit kwam tussen welke hardslag ik het beste kon trainen. Hier heb ik me toen ook maar aan gehouden hoewel ik steeds maar merkte dat ik helemaal niet het gevoel had dat ik wat deedt.

Later bleek dus dat ik een te hoge hardslag heb plus een hoge tensie.
Geen oorzaak voor gevonden.. ben trouwens 21 met een gewicht van 54 k.
Medicijnen voor gehad maar weer mee gestopt omdat het weer redelijk goed was..

Nu ben ik sinds 2 weken weer begonnen met cardiotraining maar kan volgens de medewerkers daar geen test doen omdat mijn hardslag toch hoger ligt dan normaal.. Omdat hij nu wel weer is gestegen.
Na 20 minuten op de crosstrainer haal ik nog gemakkelijk de 180 waarbij in nauwlijks zweet of wat dan ook,.. Durf ook maar niet sneller te gaan.

Heeft hier misschien iemand ervaring met een goede cardiotraining en een te hoge hardslag?

Groetjes!

Had je klachten van die "te hoge hartslag" en "hoge tensie"? Welke medicijnen en wie had ze voorgeschreven, wat was de oorzaak? Waarom zou 180 te hoog zijn?

• Topic Starter Topic Starter
Klachten heb ik niet echt gehad, en nu ook niet. Alleen het irritante gevoel dat je je hart steeds voeld kloppen..
Heb een paar maanden aan de beta-blokkers gezeten van de huisarts, waardoor het allemaal wel omlaag ging..
Heb in rust een hartslag rond de 100 en had een tensie van rond de 130/100.
Een oorzaak hebben ze nog niet kunnen vinden.. helaas..

Maar als ik aan het trainen ben en mijn hardslag rond de 180 zit voel ik weinig..
Ik zou het wel fijn vinden om lekker te zweten:p tijden de trainingen.
Maar ik ben bang dat als ik mijn hardslag meer omhoog breng het fout zal gaan.. Daar waarschuwen ze mij tenminste daar steeds voor..

Klachten heb ik niet echt gehad, en nu ook niet. Alleen het irritante gevoel dat je je hart steeds voeld kloppen..
Heb een paar maanden aan de beta-blokkers gezeten van de huisarts, waardoor het allemaal wel omlaag ging..
Heb in rust een hartslag rond de 100 en had een tensie van rond de 130/100.
Een oorzaak hebben ze nog niet kunnen vinden.. helaas..

Maar als ik aan het trainen ben en mijn hardslag rond de 180 zit voel ik weinig..
Ik zou het wel fijn vinden om lekker te zweten:p tijden de trainingen.
Maar ik ben bang dat als ik mijn hardslag meer omhoog breng het fout zal gaan.. Daar waarschuwen ze mij tenminste daar steeds voor..

100 slagen en 100 diastolisch in rust is inderdaad hoog. Ik kan me goed voorstellen dat je je daar zorgen over maakt en voorzichtig bent. Ik kan je hier geen tips over geven, dit ligt buiten mijn kennis, maar ik wens je veel sukses en hoop dat het je training niet in de weg zal staan.

Terug
Naar boven