AndroidHealthClinic

Cardio hartslag

Vincenzio

Ripped Bodybuilder
Waardering
303
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hoi,

Om vet te verbranden moet ik rond de 145 hartslag zitten. Het apparaat bij fitness geeft na 20 minuten crosstrainer nogsteeds 110 ongeveer aan. Hoe krijg ik het wel bij 145?

Zit btw rond de 65-70 rpm en niveau 5.

Laatst bewerkt:
MOET ?

Natuurlijk niet, bij 110 verbrand je ook vet

minder vet absoluut, maar meer relatief.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm.

Maar 145 is dus toch beter. Hoe kom ik daar? eerste 5 minuten op een hogere snelheid ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt :)

heb zelf altijd 150-170 weet niet waarom ren ook op normale tempo of apparaat kan hartslag niet goed inschatten

Eh ja, harder je best doen. Meer RPM of een hogere stand.
Hey wazzup ,
Er is een discussie aan de gang bij ons..
Ze zeggen dat je in de morgen moet gaan joggen maar onder 120 harstlagen/min moet blijven om geen spierverlies te hebben omdat je lichaam de vetten dan aanspreekt en niet de spieren, is dat waar ?

Hey wazzup ,
Er is een discussie aan de gang bij ons..
Ze zeggen dat je in de morgen moet gaan joggen maar onder 120 harstlagen/min moet blijven om geen spierverlies te hebben omdat je lichaam de vetten dan aanspreekt en niet de spieren, is dat waar ?

Waarom zou je lichaam spieren aan gaan spreken ?

Snap eigenlijk nooit dat iedereen een bepaalde hartslag aanhoudt. Zorg dat je gewoon helemaal doodgaat, en doe korte cardiosessies (max 30 min).

dus zo hoog mogelijke hartslag? mij is ook verteld max 130/140 (kon je uitrekenen) voor vetverbranding.

anders werd het conditie training ofzo en verbrand je minder vet.

kan iemand wat duidelijkheid hierin geven?

60-70% van je max hartslag toch, ik ga gewoon rond de 150 zitten.

Hoe hoger je hartslag, des te minder worden vetten als energiebron aangesproken (in verhouding).

Maar je verbruikt veel meer energie, dus aan het einde van de dag/week heeft je lichaam die energie toch nodig, en die worden dan dus uit je vetopslag gehaald.

Lage hartslag (60-80% max)....minder Kcal verbranden, maar relatief meer vet
Hoge hartslag (meer dan 80%)...meer Kcal verbranden in dezelfde tijd, relatief minder vet.
Komt niet op een slagje meer of minder aan.

Maakt overall geen drol uit....uiteindelijk is het Kcal in versus Kcal uit.

Heb je weinig tijd doe je interval of HIT
Heb je wel tijd of vind je het leuk (lekker buiten hardlopen bijvoorbeeld) kun je rustiger aan doen.

Laatst bewerkt:
Snap eigenlijk nooit dat iedereen een bepaalde hartslag aanhoudt. Zorg dat je gewoon helemaal doodgaat, en doe korte cardiosessies (max 30 min).

Alsof dat verstandig is als je op een streng dieet bent en ook al tig keer aan intensieve krachttraining doet.

Het grote voordeel van rustige cardio is vooral dat je er niet al te veel van hoeft te herstellen.

Alsof dat verstandig is als je op een streng dieet bent en ook al tig keer aan intensieve krachttraining doet.

Het grote voordeel van rustige cardio is vooral dat je er niet al te veel van hoeft te herstellen.
Is ook waar. HIIT heeft wel weer langere hersteltijd. Maar buiten dat zie ik geen nadelen?

Waarom zou je lichaam spieren aan gaan spreken ?

Wat ik denk, is dat wanneer je gaat cardio'en op een zeer hoog tempo, terwijl je glycogeen uitgeput is, je idd makkelijker spieren gaat aanspreken om energie te genereren..
Waarom niet puur vet dan? Nou, het kost het lichaam best veel moeite (trage oxidatie) om energie vrij te geven uit de vetcellen, dus je verbrand wel vet tijdens extreme cardio op nuchtere maag, maar het vet kan de enorme vraag aan energie imo niet bijhouden en zal het tekort aan energie aanvullen door spierweefsel af te breken en deze gebruiken voor de vraag, koolhydraten zijn er immers (bijna) niet..

Verstandiger lijkt mij dan ook, om tijdens nuchtere cardio een gemiddelde intensiteit aan te houden!

Laatst bewerkt:
Wat ik denk, is dat wanneer je gaat cardio'en op een zeer hoog tempo, terwijl je glycogeen uitgeput is, je idd makkelijker spieren gaat aanspreken om energie te genereren..

Awesome.. 's ochtends 2h op een hoog tempo gaan rennen terwijl op een low-carb dieet... Ja in dat geval....

Maar gewoon een half uurtje joggen ... no way dat je spieren opgegeten worden.

Terug
Naar boven