Fitness Seller

Cardio in de ochtend

change21

Novice
Waardering
0
Ja weer een vraag hierover zul je wel denken, ik zoek nu heel de tijd bij die zoekfunctie maar ik vind maar niet de info die ik zoek en nu zegt die zoekmachine bij een zin van 6 woorden dat er te weinig tekens zijn en erger me nu zo eraan dat ik de vraag maar gewoon zo stel inplaats van te blijven zoeken: Ik wil dus mijn vetpercentage gaan verlagen want de zomer komt eraan ik heb besloten in de ochtend cardio te gaan doen, ongeveer 30 minuten.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet wat ik het beste moet doen qua voeding, bv ochtend: nuchtere maag cardio-whey shake-ontbijt of een andere volgorde: whey voor het joggen, ok nu mijn vraag: hoeveel minuten moet er tussen de inname van de whey shake zitten voor de ochtendcardio of erna, en ontbijt tegelijk of later? en hoeveel minuten na de whey shake of na het joggen? en hoeveel gram whey(ik neem aan alleen met water).

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties :)(Y)

morgens ben je er katabool dus dat houd ook in dat de kans op spierverlies het grootste is, persoonlijk zou ik cardio doen na me kracht training een minuut of 30 a 45 en dat 4 a 5 dage per wek opbouwen

als je tog morgens wilt gaan doen, zou ik 2 schepjes whey nemen meteen na het ontwaken en daarna cardio en daarna een goede maaltijd met kh en eiwitten

succes

Heb het ook geprobeerd om cardio te doen 's morgens vroeg maar dat ging niet....geen fut.

Nu doe ik een klein half uurtje cardio (spinning bike) na mijn krachttraining en dit lukt zeer goed.

• Topic Starter Topic Starter
morgens ben je er katabool dus dat houd ook in dat de kans op spierverlies het grootste is, persoonlijk zou ik cardio doen na me kracht training een minuut of 30 a 45 en dat 4 a 5 dage per wek opbouwen

als je tog morgens wilt gaan doen, zou ik 2 schepjes whey nemen meteen na het ontwaken en daarna cardio en daarna een goede maaltijd met kh en eiwitten

succes

moet ik die maaltijd met kh en eiwit een uur na cardio nemen of eerder? en hoeveel minuten tussen shake inname en beginnen met cardio, het is vast irri dat ik zoveel vraag maar ik wel het echt goed doen deze keer.

kijk als je na je krachttraining cardio doet, neem je eerst shake en dan ga je beginnen met cardio daarna ga je naar huis en eet je gewoon je maaltijd

ik doe sochtends ook cardio, 30-40min na KT , neem wel 2 scheppen Xtend ERVOOR en ERNA. en bij thuiskomst meteen goede maaltijd.

Mij heeft men steeds verteldt dat je na de cardio je shake moet
nemen omdat de shake dient voor het herstellen van de spieren
als je de shake voor de cardio neemt,is je spierverlies groter dan
dat je de shake erna neemt

Mij heeft men steeds verteldt dat je na de cardio je shake moet
nemen omdat de shake dient voor het herstellen van de spieren
als je de shake voor de cardio neemt,is je spierverlies groter dan
dat je de shake erna neemt

deels waar..maar je shake belemmert ook je vetverlies, daarom zijn BCAA's de beste optie, die hebben dezelfde werking als eiwitten (qua herstel en anti-katabool) alleen hebben geen vetverbranden remmende functie

maar je kan alsnog beter je shake ervoor nemen, want voordat de amino's uit je shake opgenomen zijn ben je ook weer uur verdeR (dus NA je training pas)..als je na je training die shake zou nemen ben je alsnog 1 uur na je training niet op optimale amino waarde

misschien best dan amino's voor de training en de shake na de training (met zowel de nodige eiwitten en koolhydraten )

Ik ben eigenlijk op zoek naar redelijk betaalbare vloeibare amino's.
Heb hier nog een pot staan amino 2000 van Pro lab maar die liggen ongelooflijk op mijn maag...kan er niet tegen. Zijn ferme tabletten.
Jammer van de pot...is nog voor 2/3 vol.

als je tabletten inneemt is het altij verstandig om eerst wat te eten omdat tabletten nou eenmaal zwaar op je maag vallen(vooral die knikkerbonken).

Dit weet ik omdat ik ook vitaminen en supplementen heb verkocht, mensen die sóchtends een multivitamiantje nemen zonder eerst wat te eten kregen flinke buikkrampen, dus eerst eten(een paar boterhammen of ...) dan pas die amino's slikken.

probeer maar even uit zonde van je geld om ze weg te gooien toch??

en betreft cardio in de ochtend is goed zolang je eerst wat voedingstoffen binnnen krijgt voor je nodige energie(zoals al eerder beschreven door de collega's)

Ik cardio ook s'ochtends en neem 30min van te voor 2 bcaa pillen van Dymatize 2200 en 3 wei amino pillen...
Ik denk dat dat wel genoeg spierafbraak tegen houdt!

In feite is het zo dat je binnen 60 min na het ontwaken moet eten om spierverlies tegen te gaan, dus als je opstaat en als de donder naar de sportschool kan, nog beter is hiervoor zelf een hometrainer te hebben, waar je echt goed op kunt beuken.

Dus meteen na het ontwaken gaan fietsen en als je echt bang bent spiermassa te verliezen, neem dan bijvoorbeeld toch wat eiwitten of aminozuren in, maar let op de kcal.

Eiwit heeft geen invloed op je insuline afgifte, maar vaak meng je dat toch met magere melk of water, en ook al zitten er minimale hoeveelheden kh in magere melk e.d., je insuline spiegel zal er niet zo zeer door beïnvloed worden.

Dan kan je beter maximaal 30 min fietsen, wat gelijk staat aan 1.5 uur fietsen later op de dag wanneer je insuline spiegel aanzienlijk hoger is. Daarna gewoon goed eten ( je ontbijt).

Als je hiervoor 's ochtends geen fut hebt dan lijkt het mij dat je of te weinig KH's eet in het algemeen of je conditie niet echt hoog is..

Terug
Naar boven