AndroidHealthClinic

Cardio lage of hoge intensiteit

stayer

Cool Novice
Elite Member
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
I.v.m. mijn werk (ploegendiensten 8 uur op 8 uur af 4 wkn achter elkaar) doe ik altijd aan cardio direct na het opstaan van de middagslaap.Heb dan 1 uur voor het laatst gegeten,ga er 6 uur uit en zit dan kwart over 6 op de hometrainer.
Ik fiets normaal 100 RPM 45 min lage intensiteit hartslag 155.Ik doe ook veel aan krachttraining is dit nu wel verstandig of kan ik beter hogere intensiteit en lagere RPM gaan trappen.
Vind conditie houden belangrijk maar niet dat dit het krachtrainen tegenwerkt.

Hoe harder je trapt, hoe meer je verbrand zo simpel is het. Hoe harder je trapt hoe sterker je word.

Cardio voor vetbranding is best op 60-70 % van je max hartslag. Deze bereken je door je leeftijd van 220 af te trekken.

Gemiddelde intensiteit voor langere duur.. dat is cardio ;)

Cardio voor vetbranding is best op 60-70 % van je max hartslag. Deze bereken je door je leeftijd van 220 af te trekken.

dan zou ik voor vetverbranding op een hartslag van ongeveer 143 moeten gaan zitten. vind dit wel erg laag. lijkt me als je zelfde tijd doet maar dan met hogere hartslag dat dit beter is...??

Doe maar lage intensiteit. HIIT is goed voor de cut, maar vraagt te veel herstel van je lichaam waardoor je krachttraining/massagains in het gedrang komt tijdens de bulk.

okee thanks voor reactie

Terug
Naar boven