AndroidHealthClinic

cardio met trui aan

spell68

Cool Novice
Waardering
0
Heeft cardio met een extra trui zin? Ik begin veel sneller te zweten en ook veel meer, maar ik vroeg me af of het effect heeft op de vetverbranding.

Nee, heeft geen meerwaarde, behalve dat je meer stinkt van het zweet.
Vergelijk het met een sauna of saunabelt. Je verliest enkel vocht, dat je er later toch weer aandrinkt.

je verliest er alleen vocht mee. wel goede vraag, ik voreg het me ee ntijdje ook af.. maar anders was het even goed om in de sauna te zitten :)

Theoretisch wel. Door warmte versnelt je metabolisme. En dus snellere verbranding. Maargoed, wat je er mee verbrand is nihil.

Je kan beter je lichaam laten zorgen voor de warmte toename als hier sprake van is. Voorbereiding voor een wedstrijd zou dit echter geen rare gedachte zijn.

Warmtestuwing is iets wat je niet wilt tijdens een inspanning, als je meer wil zweten moet je gewoon de intensiteit opvoeren. Intensiteit opvoeren heeft wel enig effect op je metabolisme, alleen moet je niet te ver gaan aangezien je dan anaeroob te werk gaat. Verbranding zonder zuurstof, dan houdt de vetverbranding grotendeels op.

Met dit weer? i wish you good luck with that:thumb:

kerel, trek die hoodie gewoon lekker naa de cardio aan, wordt je niet zo snel ziek.

KaLe zei:
Theoretisch wel. Door warmte versnelt je metabolisme. En dus snellere verbranding. Maargoed, wat je er mee verbrand is nihil.
Ik denk juist dat het averechts werkt, het lichaam hoeft minder moeite te doen om op temperatuur te blijven als het buiten het lichaam al warm is, dus wordt de verbranding minder. (puur theoretisch gezien hoor, of het een feit is weet ik niet).

Bij een koudere omgeving ga je altijd meer energie verbranden, bij een warme omgeving ga je minder energie verbranden. Dat heeft te maken met het op temperatuur houden van het lichaam. Warmte aanmaken kost energie en dus een verhoging van het metabolisme.

Zweten is een manier om het lichaam af te koelen.

Wat gebeurd er als je met een dikke trui aan gaat trainen?

1. Je lichaam kan minder goed warmte afgeven omdat het zweet op je huid niet kan afkoelen door de warmte tussen de trui en je huid. Gevolg kan zijn dat je overhit geraakt en dat kan als gevolg hebben dat je serieuze problemen krijgt, zelfs de dood voor zwakkere mensen.

2.Je zal door omgevingstemperatuur niet meer energie verbranden want teveel warmte betekend dat het lichaam zeker de stofwisseling verminderd in een poging om de lichaamstemperatuur te verlagen.

Het gaat echt niet om zoveel mogelijk zweet en warmte produceren als je wilt afvallen, zweet is een reactie om je lichaam af te koelen en mag je in geen geval beïnvloeden.

Kortom, dwaas en gevaarlijk dit.

Mijn theorie klopt dus toch, bedankt. :thumbup:

anderzijds is wat zweten niet slecht om de huid en de porien te zuiveren, maar ik neem aan als je cardio intesief is je wel genoeg zweet

• Topic Starter Topic Starter
Nou da's duidelijk. ik ga dan toch verzoeken of ik gewoon in mijn onderbroek de lopende band opmag.

Ik dacht dat het hielp, want het schiet allemaal niet op naar mijn zin. Ik zie helemaal geen resultaten. bah

ik heb altijd gehoord dat veel boxers met een zweetpak lopen en zou helpen
in vetverbranding

Volgens mij is dat om gewicht in vocht te verliezen vlak voor een wedstrijd

Terug
Naar boven