MuscleMeat

Cardio na het avondeten

christje

Novice
Waardering
0
hoi hoi,

Sinds 3 maanden ben ik weer fanatiek aan het fitnessen.
Train 4 x per week kracht.
Ook let ik goed op mijn eten...alleen maar gezond en geen eiwitten.

Voordat ik begon was ik 87 kilo en nu nog steeds, alleen heb ik nu heel wat massa erbij gekregen en vet eraf!

Nu is heb ik een stepper gekocht bij de Wehkamp omdat ik toch nog dat laatste beetje vet eraf wil krijgen. Ik ben van plan om 4 keer per week een half uurtje te steppen.

Het probleem is dat ik hier alleen tijd voor heb meteen na het avondeten.
Ik lees hier altijd op het forum dat het weinig zin heeft om dit te doen omdat je dan puur koolhydraten verbrand, maar geen vet?!

Is het niet zo dat als je de koolhydraten die je net gegeten hebt meteen verbrand, dat je lichaam dan overgaat op het verbranden van vet? ( het eten heb je immers al verbrand door het steppen, en kan het dus ook niet opgeslagen worden als vet )

Weet iemand hier iets van?

grt christje

Ook let ik goed op mijn eten...alleen maar gezond en geen eiwitten.

dit is een schrijf fout neem ik aan?
maar om antwoord op je vraag te geven:
het is geen probleem om na je avondeten nog cardio te doen.
je hebt dan zowizo genoeg van eiwitten binnen gehad die je nodig hebt om het verlies van spiermassa tegen te gaan tijdens de cardiosessie en genoeg koolhydraten voor de energie die het vercht om een cardio sessie vol te houden.
ik moet er wel bij zeggen dat jou denk wijze over vetverbranden niet helemaal klopt omdat je niet moet kijken na hoeveel vet je verbrand per cardiosessie maar naar kcal in vs kcal out.
en ik zou als je geen vet meer verliest de duur van de cardiosessie verlengen want 30 min is tog aan de lage kant als ik hoor dat je het laatste beetje vet wilt verbranden want dat gaat er juist het moeilijkst vanaf.

gr romano

• Topic Starter Topic Starter
is idd een foutje ja ;)

Maar heb tot nu toe niet veel cardio gedaan, alleen 2 keer per week voetballen.

En heb nu niet zo veel vet....mn buikspieren beginnen zich al te tonen. Dus hoop dat ik het laatste beetje eraf krijg door dit te gaan doen.

bedankt voor je reactie

grt

Terug
Naar boven