Fitness Seller

Cardio op nuchtere maag

Tigris

Cool Novice
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
kevin Levrone raadt vaak aan om cardio op de nuchtere maag te doen, aangezien je energie reserve dan op een nulpunt zit, en daardoor snel je vet aanspreekt.

In een sticky heb ik gelezen dat wanneer je cardio doet op de nuchtere maag, je het beste zo lang mogelijk geen energie moet binnen krijgen na de cardio, om het effect zo groot mogelijk te maken. Maar hoelang is deze periode, en is dit wel goed ivm spierafbraak en eiwit tekort.

Wanneer ik bijvoorbeeld om 8.30uur opsta, 9.00uur, een halfuur ga fietsen op hoog tempo, dan een uur intensief golfen, en dan weer een halfuur intensief fietsen. Dan heb ik 2 uur cardio gedaan. (het golf kan ook intensief zijn). Op moment heb ik dan nog niks gegeten, 11.30uur heb ik dan mijn eerste maaltijd (6x ei-eiwit met 4snee brood).
- Is dit uberhaupt verstandig om te doen?
- Moet ik nu zo snel mogelijk eten, en wat, of moet ik nog langer wachten met eten?
- En heeft het effect?

De rest van de dag eet ik heel consistent en goed. Op een dag krijg ik nog steeds verspreid totaal 240g eiwit binnen

Ja ben ook wel benieuwd of het werkt ja of nee :p

Vind 2 uur cardio op nuchtere maag wel erg lang, dan zou ik als je opstaat iig een whey shake of wat brinta nemen, dit is toch snel genoeg verbrand/verbruikt als je 2 uur gaat sporten. Of probeer 30 minuten intensief fietsen, Whey shake + banaan (of iets dergelijks) + de rest.

(golf? intensief? Hoe dan? ERROR? :clown:)

Cardio op nuchtere mag moet m.i. altijd op lage intensiteit.
Vet verbranden doe je door aerobe activiteiten.
Hoge intensiteit wordt al snel anaerob, waardoor je de toegevoegde waarde van het nuchter cardioen teniet doet.

En twee uur is inderdaad te lang, hoewel ik golf (speel het zelf ook) onder welke omstandigheid dan ook, nooit als intensieve cardio zie.
Dus eigenlijk doe je 1 uur intensieve cardio.
Ik zou er gewoon 45 minuten lage intensie cardio van maken, lekker eten en dan gaan golfen!

Een beetje off road mountainbiken bijvoorbeeld is dat een aerobe activiteit of anaerobe activiteit?

Een beetje off road mountainbiken bijvoorbeeld is dat een aerobe activiteit of anaerobe activiteit?

hangt er van af hoe hard je gaat, hartslag > 75% max is anaeroob, <75% is aeroob. (toch?)

Oftewel, als jij op een rustig tempo fiets dat je nog (net) fatsoenlijk kan converseren is aeroob, maar als jij gaat sprinten en diep gaat niet meer.

Terug
Naar boven