Fitness Seller

Cardio tijdens de kuur

podver!ha ben ik toch niet zo gek als dat ik dacht;)

Cardio is altijd goed.
Ook als je bulkt. Je honger wordt meer aangewakkerd, je blijft in betere conditie zodat je harder kan trainen en is goed voor je bloeddruk en hart.

Lage intensiteit 3 a 4x per week ongeveer 40min als je bulkt.

cardio 3 x 30 min per week vind ik veel te weinig natuurlijk beter dan niks maar zou dit 4 x 1 uur doen en dan nog het beste gewoon buiten lopen laat al die fietsen machines gewoon links liggen des toch veel te saai
als je natuurlijk om een blessure heen moet trainen word dat moeilijk ik vind dat cardio imo altijd moet als het kan;)

• Topic Starter Topic Starter
okeej dus gewoon cardio lekker onderhouden 1 keer in de week 45 min ofzo, voor in mijn kuur dalijk. Voor het cutten nu 4x45 min op redelijke intensiteit (tegen hardlopen aan) en 3-5% hellings percentage. Dat zou goed moeten gaan toch?

okeej dus gewoon cardio lekker onderhouden 1 keer in de week 45 min ofzo, voor in mijn kuur dalijk. Voor het cutten nu 4x45 min op redelijke intensiteit (tegen hardlopen aan) en 3-5% hellings percentage. Dat zou goed moeten gaan toch?

hu ? Nee das helemaal niks. Voor bodybuilding is hoge intensiteit uit den boze.

okeej dan dus lage intensiteit? zeg... 5km/u of nog lager? en wat zou dan het hellingspercentage moeten zijn?

hu ? Nee das helemaal niks. Voor bodybuilding is hoge intensiteit uit den boze.

waarrom zou je geen cardio tegen hoge intensiteit mogen doen daar verbrand je de meeste ckal mee
ben je bang om spieren te verbranden neem dan voor de cardio 15 gram gemengde aminnos of 10 gram bcaa
meer nog haal alles wat je hebt uit die cardio hoe meer je verbrand hoe beter

hmmmzz komen nu steeds meer verschillende posts... Wat is waarheid??

Kijk gewoon wat voor jou het beste werkt. Ikzelf vind hoge intensiteit in combinatie met interval training het lekkerst voor cardio. Met hoge intensiteit verbrand je meer vet, en ook nog eens meer na je training, in de "after burn" .

Kijk gewoon wat voor jou het beste werkt. Ikzelf vind hoge intensiteit in combinatie met interval training het lekkerst voor cardio. Met hoge intensiteit verbrand je meer vet, en ook nog eens meer na je training, in de "after burn" .

volledig mee eens;)

okeej maar zoals mijn begin post luid, of het nuttig is om cardio te doen tijdens die 15 weken kuren?

Zoals ik lees vraag je om cardio voor tijdens je "bulk kuur" . Dan ben je klaar met cutten neem ik aan. Dan is het denk ik het beste om het te onderhouden met cardio op normaal tempo om de conditie op pijl te houden. Misschien tussendoor wat interval trainingen doen voor een boost.

Cardio is altijd nuttig, of je nu kuurt of niet.

Zoals ik lees vraag je om cardio voor tijdens je "bulk kuur" . Dan ben je klaar met cutten neem ik aan. Dan is het denk ik het beste om het te onderhouden met cardio op normaal tempo om de conditie op pijl te houden. Misschien tussendoor wat interval trainingen doen voor een boost.

Cardio is altijd nuttig, of je nu kuurt of niet.

Thnxx Jopske! ;)

cardio kan nooit kwaad tijdens de bulk misschien beetje rustig maar je algemene conditie onderhouden is zeker aan te raden denk ik

gewoon wat intervalcardio doen een 3 keer in de week na je training en dan maximaal 20 minuutjes en klaar ben je....

Met hoge intesiteit verbrand je totaal niet meer vet, ???het is juist omgekeerd!! Als je echt vet wil verbranden, dan moet je zo rustig mogelijk sporten, aan een lage hartslag. Als je wil dat je conditie snel verbetert, dan moet je sporten aan hoge intensiteit met eventueel interval. Nu vind ik persoonlijk hoge intensiteit en interval ook veel toffer om te doen, maar als je echt gaat voor vet te verbranden is er maar één oplossing en dat is rustigaan.
Dit komt omdat je tijdens het sporten brandstof nodig hebt, die brandstof haalt je lichaam uit verschillende dingen, zoals uit vet of uit koolhydraten. Koolhydraten verbranden snel en vet traag. Dus als je lichaam veel energie nodig heeft voor een intensieve intervaltraining, dan verbrand het gewoon koolhydraten. Maar als je lichaam meer tijd krijgt om rustig energie te leveren dan verbrand het bijna alleen maar vet. Hopelijks ben je hiermee geholpen, imo doe je tijdens cutten gewoon best 4*1 uur per week rustige cardio.;) Wel rustig opbouwen als je dit niet gewoon, bent om blessures te voorkomen

Met hoge intesiteit verbrand je totaal niet meer vet, ???het is juist omgekeerd!! Als je echt vet wil verbranden, dan moet je zo rustig mogelijk sporten, aan een lage hartslag. Als je wil dat je conditie snel verbetert, dan moet je sporten aan hoge intensiteit met eventueel interval. Nu vind ik persoonlijk hoge intensiteit en interval ook veel toffer om te doen, maar als je echt gaat voor vet te verbranden is er maar één oplossing en dat is rustigaan.
Dit komt omdat je tijdens het sporten brandstof nodig hebt, die brandstof haalt je lichaam uit verschillende dingen, zoals uit vet of uit koolhydraten. Koolhydraten verbranden snel en vet traag. Dus als je lichaam veel energie nodig heeft voor een intensieve intervaltraining, dan verbrand het gewoon koolhydraten. Maar als je lichaam meer tijd krijgt om rustig energie te leveren dan verbrand het bijna alleen maar vet. Hopelijks ben je hiermee geholpen, imo doe je tijdens cutten gewoon best 4*1 uur per week rustige cardio.;) Wel rustig opbouwen als je dit niet gewoon, bent om blessures te voorkomen

In procenten verbrand je minder vet ja maar met hoge intensiteit verbrand je veel meer calorieen
+
afvallen gaat om calorie in en uit...
Maar het ging meer om of hij cardio kon doen.

Imo is cardio altijd goed

Cardio is altijd goed.
Ook als je bulkt. Je honger wordt meer aangewakkerd, je blijft in betere conditie zodat je harder kan trainen en is goed voor je bloeddruk en hart.

Lage intensiteit 3 a 4x per week ongeveer 40min als je bulkt.

Beste antwoord tot nu toe!

Terug
Naar boven