MuscleMeat

Cardio vraag

edson1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
82kg
Ik ben paar weken bezig met cutten(heb een VP van 22%) maar ik heb advies gekregen van paar mensen over mijn voedingsschema.

Mijn onderhoudsbehoefte is 2900 kcal maar mijn totale kcal inname bij mijn cut voedingsschema is 2200 kcal dus ik heb een tekort aan 700 kcal per dag.

Ik train 3 keer kracht en 2 keer cardio in de week.

Dus het advies dag ik kreeg was:
- bij cardio moet mijn kcal inname gelijk zijn als mijn onderhoudsbehoefte dus 2900 kcal
- bij KT moet mijn kcal inname gleijk zijn als mijn cut voedingsschema dus 2200 kcal.

Ik snap dit niet zo heel goed waarom ze mij dit advies geven.
Want ik dacht dat het juist de bedoeling was dat je een tekort moet hebben in kcal bij cutten.

Iemand die mij wilt uitleggen waarom??

het advies wat je kreeg klopt niet, waarom slechts 2200 kcals op kt dagen?

Ik ben paar weken bezig met cutten(heb een VP van 22%) maar ik heb advies gekregen van paar mensen over mijn voedingsschema.

Mijn onderhoudsbehoefte is 2900 kcal maar mijn totale kcal inname bij mijn cut voedingsschema is 2200 kcal dus ik heb een tekort aan 700 kcal per dag.

Ik train 3 keer kracht en 2 keer cardio in de week.

Dus het advies dag ik kreeg was:
- bij cardio moet mijn kcal inname gelijk zijn als mijn onderhoudsbehoefte dus 2900 kcal
- bij KT moet mijn kcal inname gleijk zijn als mijn cut voedingsschema dus 2200 kcal.

Ik snap dit niet zo heel goed waarom ze mij dit advies geven.
Want ik dacht dat het juist de bedoeling was dat je een tekort moet hebben in kcal bij cutten.

Iemand die mij wilt uitleggen waarom??

Je hebt toch ook een tekort bij zowel kt als cardiodagen?

• Topic Starter Topic Starter
het advies wat je kreeg klopt niet, waarom slechts 2200 kcals op kt dagen?
Waarom 2200 omdat ik een tekort wil hebben van 700 kcals want ik vermeerder dit iedere weken om meer resultaat te zien

Ze zeiden dat ik laag moet gaan in kcals bij KT en bij cardio mijn kcals gelijk houden aan mijn onderhoudsbehoefte.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 09:03 ----------

Je hebt toch ook een tekort bij zowel kt als cardiodagen?
Ja maar toch niet zelfde?? Bij KT zou ik een tekort hebben van 700 en bij Cardio 300 ofzo

Waarom 2200 omdat ik een tekort wil hebben van 700 kcals want ik vermeerder dit iedere weken om meer resultaat te zien

Ze zeiden dat ik laag moet gaan in kcals bij KT en bij cardio mijn kcals gelijk houden aan mijn onderhoudsbehoefte.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 09:03 ----------

Ja maar toch niet zelfde?? Bij KT zou ik een tekort hebben van 700 en bij Cardio 300 ofzo

Dat ligt er maar net aan hoeveel cardio je doet. Ik vind een tekort van 300 trouwens een beter idee dan 700.

Dat ligt er maar net aan hoeveel cardio je doet. Ik vind een tekort van 300 trouwens een beter idee dan 700.
Je hebt mss wel gelijk maar dan geraak je toch niet aan het idee van 1kg vet verbranden per week? want je moet in totaal 7000 kcal hebben om 1kg vet te verbranden en met een tekort van 300 geraak je nog niet aan een 1/3 van het totaal??

1 kg vet per week afvallen is niet echt een reëel en verstandig streven. Als je 7000 kcal vet kwijt wilt per week heb je elke dag een tekort van 1000 kcal nodig. In theorie val je dan pas een kilo per week af. Maar het lichaam is net als iemand van de huishoudschool - niet zo goed in theorie. Je gaat boel spiermassa verliezen met elke dag een tekort van 1000 kcal.

dan verlies je zowel vm als vvm, dat wil je niet toch?

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 11:34 ----------

lees de stickies over cutten, word het je wat duidelijker

dan verlies je zowel vm als vvm, dat wil je niet toch?

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 11:34 ----------

lees de stickies over cutten, word het je wat duidelijker
Ja maar theoretisch gezien als je een tekort hebt van 700 kcal verbrand je meer vet dan als je een te kort hebt van 300 kcal.

Maar bij een tekort van 700 kcal verlies je ook meer vvm dan bij een te kort van 300 kcal.

Is er geen manier waar je gwn meer vet verliest en dat vvm blijft?

ja, steriods..

Maar om verlies vvm op natuurlijke wijze te beperken: hoog in eiwitten gaan zitten en geen of klein calorie deficit.

Tuurlijk verbrand je meer vet als je minder kcals eet, maar ook meer vvm. Is maar waar je voor kiest.

Ga gewoon op een bepaald aantal kcal zitten, val je af prima, kom je aan minder eten. Val je niet af, ook minder eten.

Ja maar theoretisch gezien als je een tekort hebt van 700 kcal verbrand je meer vet dan als je een te kort hebt van 300 kcal.

Maar bij een tekort van 700 kcal verlies je ook meer vvm dan bij een te kort van 300 kcal.

Is er geen manier waar je gwn meer vet verliest en dat vvm blijft?

waarom snel snel snel
Bodybuilding is een marathon, geen race.

Doe het rustig aan.
Liever minder vet verliezen en nog energiek zijn. Dan ietje meer vet verliezen, potentieel spiermassa verlies en miner energiek zijn d.m.v een lagere kcal inname (is bij mij toch zo)

je hoeft by the way geen 7000 calorieën te verbranden om een kilo clean kwijt te raken.
wanneer je vet kwijtraakt zonder spiermassa te verliezen raak je alsnog meer kwijt als enkel dat vet maar ook een vrij grote hoeveelheid vocht die om de vet cellen heen zit.
en door het inkrimpen van de vet cellen is dit vocht dat niet meer terugkeert tot je weer dikker word in tegenstelling tot wat je kwijtraakt met cardio (voordat dat weer geroepen word)

dus nog een rede om te dimmen met die 700 onder onderhoud, want bij 7000 verlies je dus toch wel echt iets meer als 1 kilo lichaamsgewicht (en in 1 week is dat zoals al vermeld waarschijnlijk aardig wat spier)

Terug
Naar boven