AndroidHealthClinic

Cardio-vraagje

BodyBlade

Novice
Waardering
0
Kun je cardio verspreiden over 1 dag zonder spieren af te breken?

Ik wil dus dit doen:

- 40 min 's morgens
- 40 min 's avonds

Ik lees hier altijd dat je niet langer dan 40 min cardio moet doen, maar is dat nou per keer of voor de hele dag? ???

zoveel is echt niet nodig hoor.je zou echt goed moeten eten om geen spierverlies te krijgen.maar waarom zou je cardio doen als je meer gaat eten?voor conditie kan je het kort en krachtig houden.

• Topic Starter Topic Starter
Het voelt gewoon bij mij aan alsof ik weinig doe, maar eigenlijk wel meer kan. Voorheen deed ik 90 min cardio en nu 40 min. Het lijkt zo weinig en makkelijk.

Het voelt gewoon bij mij aan alsof ik weinig doe, maar eigenlijk wel meer kan. Voorheen deed ik 90 min cardio en nu 40 min. Het lijkt zo weinig en makkelijk.

Ga dan eens fatsoenlijke cardio doen ipv op de loopband sukkelen alsof je een winkelwagentje vooruit aan het duwen bent.
40 minuten intervaltraining, GOEDE intervaltraining, verbrand ZOVEEL meer kcal dan een beetje dwijlen op de treadmill. En na 40 minuten cardio ben je ook echt helemaal naar de klote als je het goed doet. Als jij 90 minuten volhoudt zit je qua intensiteit niet echt goed.

Ga dan eens fatsoenlijke cardio doen ipv op de loopband sukkelen alsof je een winkelwagentje vooruit aan het duwen bent.
40 minuten intervaltraining, GOEDE intervaltraining, verbrand ZOVEEL meer kcal dan een beetje dwijlen op de treadmill. En na 40 minuten cardio ben je ook echt helemaal naar de klote als je het goed doet. Als jij 90 minuten volhoudt zit je qua intensiteit niet echt goed.

wat hij zegt, 90 min cardio trek je normaal gesproken echt niet

Kun je cardio verspreiden over 1 dag zonder spieren af te breken?

Ik wil dus dit doen:

- 40 min 's morgens
- 40 min 's avonds

Ik lees hier altijd dat je niet langer dan 40 min cardio moet doen, maar is dat nou per keer of voor de hele dag? ???

Uiteraard, zolang je voldoende eet. En dat je niet langer dan 40 minuten cariotraining mag doen heeft vast te maken met het cortisol gebeuren.
Als je verder geen duursporter bent en je niet voor wedstrijden hoeft te trainen is 80 minuten cardiotraining per dag wel wat aan de lange kant..

Ja, kun je verpreiden. Zou het alleen wel inkorten dan. Maximaal 2x 30 minuten ofzo. En ook goed eten!

Om welke reden doe je cardio dan vent?
Conditie of vetverbranding?

Trek gewoon je voeding aan, dan heb je helemaal geen cardio nodig...

Ho ho wacht even bro, ik doe sowieso nooooeeeeuiiit cardio. Ben inderdaad van mening dat je met voeding en trainen alles kan bereiken.
Maar ik gaf een reactie op OP

Was ook niet voor jou, maar als reactie op TS. Dan ben jij het levend bewijs dat er geen cardio nodig is met zo'n vetpercentage..!

Onzin. Ligt ook aan je genen. Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je een verschil creeert. Je zult voor jezelf moeten uitzoeken welke "methode" het beste bij je werkt. Mensen met meer endomorf genen hebben sneller wat aan cardio dan bijvoorbeeld mensen met ectomorf genen. Daarnaast kun je nog steady cardio doen of HIIT.

Hiit cardio iets voor je.?

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe cardio vooral om vet te verbranden. Er moet nog een laagje weg.

Terug
Naar boven