MuscleMeat

cardio

Waardering
0
hey,
ben juist opnieuw begonnen met alles een beetje strakker te krijgen, werk puur met losse gewichten.
Maar het probleem is dat ik van men vet af wil.
Ik heb me ook een step aangekocht ( ook elastieken aan vast die je trekt met je armen), ik weet niet of jullie dit goede cardio vinden, maar na 10 minuten er hard tegenaan ga, sta ik los in het zweet.
(ligt wss aan de slechte conditie :p)
Ik haat lange cardio sessies, want ik wil altijd gwn zo snel mogelijk met de dumbbells aan de slag.
Kennen jullie mss goede cardio oefeningen, desnoods verzwaard met gewichten, die hetzelfde effect brengen als bv 50 min. op de loopband.
(haat joggen)
heb hier op het forum iets gelezen over touwtjesspringen mss is dat interresant?
wat bijkomende info : ben 1.82m weeg 95kilo en heb een bmi van 26 (vet percentage 26,7)

Eerst en vooral zou ik je aanraden op 2 andere tijdstippen cardio te doen.

1) Op een lege maag cardio, bv. gaan hardlopen, zwemmen, fietsten,...

2) Cardio doen NA je krachttraining! Dan heb je het meeste al verbrand tijdens je krachttraining en kan je grotendeels je vet gaan verbranden.

Dan nog de manier. HIIT ( High intensive inteveral training) ik zeker een aanrader.

Je loopt/fietst op een normaal tempo gedurende 1min/30sec/... en dan sprint je zo snel je kunt gedurende 30sec/15sec/... Zoek het eens op!

Er zijn nog meerdere manieren maar HIIT is kort en krachtig!
En dan nog om alles strakker te krijgen zal je voeding ook optimaal moeten zijn, probeer je eet patroon eens te posten, en je trainingsschema.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Hey, bedankt voor je tips alvast.
trainingsschema (juist deze week begonnen)
Zaterdag : Rug -bent over row
-lying row
-shrug
biceps - curl
- curl 45°
- nog een oefening ( ben de naam kwijt)
buik - push crunch
- weighted crunch
- weighted inline crunch
- apparaatje ( standaard buikspier apparaatje :) )
Maandag : borst - bench press en incline bench press
- fly en incline fly
triceps - Kick back
- one arm triceps extension
- triceps extension
buik - zie zaterdag
Woensdag : benen - lunge
- rear lunge
- squat
schouders - Arnold press
- front raise
- shoulder press
buik - zie zaterdag

Ik train bijna elke sessie buikspieren, maar weet niet of dit goed is. als jullie ook andere oefeningen/ betere oefeningen kennen, deel ze gerust mee!
btw : elke oefening 4 sets van telkens 8 herhalingen ( buiten buikspierapparaatje is 2 keer 30, ook zijkant buik) gewicht verhoog ik zodra de 8 herhalingen perfect lukken. ik werk ook uitsluitend met dumbbells, heb een step en een homtrainer ( fiets) thuisstaan.

• Topic Starter Topic Starter
is HIIT genoeg om een volledige cardio sessie te vervangen?
heb hier thuis een hometrainer, springtouw en een step staan.
en cardio alleen op dagen wnnr je kt doet of elke dag?
Kan je HIIT ook toepassen op zwemmen? ( dus bv een baan rustig, dan een baan alles geven, enz...)

Terug
Naar boven