AndroidHealthClinic

Carpale Tunnelsyndroom operatie. wanneer weer voluit?

tjebbeveenstra

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
89kg
Vetpercentage
9%
Koningsbummer: dindsdag jl. nu toch de operatie ondergaan. Mijn hand en pols zijn gedeeltelijk opengesneden en men heeft de beklemmende band doorgesneden. Iets van 12 hechtingen.
Wie heeft deze ervaring ook en weet hoelang het duurt weer voluit te kunnen trainen?

Niet aan de arts gevraagd?

Een kennis van mij heeft hetzelfde ondergaan. Zij is een week of 3 uit de running geweest mmet die hand/arm. Maar sport? Geen idee.

• Topic Starter Topic Starter
Niet aan de arts gevraagd?

Een kennis van mij heeft hetzelfde ondergaan. Zij is een week of 3 uit de running geweest mmet die hand/arm. Maar sport? Geen idee.

de arts blijft vaag: herstel van 2 a 3 weken... maar als ik mijn huidige herstelpijn voel zal mij dat verbazen.

Ja, dat had zij ook. Maar na een week of 2 was de ergste pijn wel weg eigenlijk. Toen trok het nog wat. Sterkte in ieder geval.

Ik veronderstel dat je eerst wel wat kine gaat moeten doen nadat de wonde wat genezen is. Daarna pas terug trainen! Ik weet niet hoe erg het was voor de operatie, maar te snel terug beginnen is geen optie na zo'n blessure.

Ik zou toch rekenen op een maand of 2.

Ik veronderstel dat je eerst wel wat kine gaat moeten doen nadat de wonde wat genezen is. Daarna pas terug trainen! Ik weet niet hoe erg het was voor de operatie, maar te snel terug beginnen is geen optie na zo'n blessure.

Ik zou toch rekenen op een maand of 2.

wat bedoel je met "kine gaat doen"????

Een fysiotherapeut, kinesitherapeut, ook soms kinesist genoemd, laat patiënten met verschillende lichamelijke klachten oefeningen doen die onder de noemer fysiotherapie / kinesitherapie vallen.

Kine wordt blijkbaar alleen in België als woord gebruikt, excuses ;)

Een fysiotherapeut, kinesitherapeut, ook soms kinesist genoemd, laat patiënten met verschillende lichamelijke klachten oefeningen doen die onder de noemer fysiotherapie / kinesitherapie vallen.

Kine wordt blijkbaar alleen in België als woord gebruikt, excuses ;)

Dank je voor je antwoord joh! Een fysio heb ik niet nodig hoor. Kan al met 2 handen typen en de pijn is nu al de helft van wat ie geweest is. Toch vraag ik mij af wie deze ervaring ook heeft en weet wanneer ik weer voluit kan gaan.
Dus: ervaringsdeskundigen: iemand een antwoord?

Terug
Naar boven