MuscleMeat

Nieuws Carrefour gaat veertien hypermarkten en zeven supermarkten sluiten

Ik ken het, maar je vergeet dat snel zodra je wekelijks tientallen euro's gaat besparen en hetzelfde of beter krijgt :)

Overdrijven is ook een vak.

De prijzen van bijv. Colruyt zijn altijd 1 eurocent lager (zo ben je natuurlijk ook de goedkoopste).
Als je de huismerken van de verschillende warenhuizen vergelijkt, dan zie je dat er quasi geen verschil qua prijs is.
Feit is wel dat Carrefour absoluut niet uitnodigt om te komen winkelen. Meestal zijn het zeer vuile winkels, alles totaal onverzorgd, personeel onbeschoft enz.
Delhaize en Corluyt hebben tenminste een zeer duidelijk profiel: Delhaize als winkel met groot assortiment vers bereide gerechten, uitstekende kwaliteit, leuk interieur, leuke achtergrondmuziek enz, Colruyt als prijzenklopper, no-nonsense-winkel.
Reden waarom ik alleen naar deze 2 laatste ga.

En zaterdag gaan ze weer staken... Ik vrees dat ze in hun eigen vel snijden. Je loopt dan altijd het risico dat mensen dan eens hun inkopen "op een ander" zullen doen, en dan zullen beseffen "tiens dat is hier goedkoper" of "precies wel wat beter".

:rolleyes:

En zaterdag gaan ze weer staken... Ik vrees dat ze in hun eigen vel snijden. Je loopt dan altijd het risico dat mensen dan eens hun inkopen "op een ander" zullen doen, en dan zullen beseffen "tiens dat is hier goedkoper" of "precies wel wat beter".
+ er is een erg grote kans dat als de Franse top het hier beu is ze definitief wegtrekken en alleen de franchisewinkels overblijven. Maar ja als ze maar kunnen staken dan leven ze. Die van het ABVV het ergste.

Haha ik overdrijf niet beste magnus, tientallen euro's heb ik bespaard per week. Een kilo kip 15 euro of 4 euro bijv. Net dezelfde kwaliteit want heb ik getest.

Laatst bewerkt:
+ er is een erg grote kans dat als de Franse top het hier beu is ze definitief wegtrekken en alleen de franchisewinkels overblijven. Maar ja als ze maar kunnen staken dan leven ze. Die van het ABVV het ergste.

Haha ik overdrijf niet beste magnus, tientallen euro's heb ik bespaard per week. Een kilo kip 15 euro of 4 euro bijv. Net dezelfde kwaliteit want heb ik getest.

Idd, ze hebben al een enorm marktaandeel verloren in vgl met jaren geleden. Had in de krant ook al gelezen dat vele werknemers waarvan de job op de helling staat, maar de jobs evt kunnen gered worden als de lonen wat verminderen, dat gewoon categoriek weigeren. Dan heb ik zoiets van :rolleyes: Ze zouden al blij mogen zijn dat ze hun job kunnen behouden, in andere tijden, als het werk voor het grijpen ligt en je in no time een andere job kunt bekomen, is het een ander verhaal. Maar nu, met al de collectieve ontslagen?

Je kunt idd enorm veel besparen als je naar de Colruyt gaat. Nu ja, wij gaan ook nog geregeld naar de Delhaize en ook Aldi/Lidl, de huismerken zijn daar ook al pakken beter dan die van de Carrefour. En goedkoper. Tja, dan is de keus snel gemaakt natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Overdrijven is ook een vak.

De prijzen van bijv. Colruyt zijn altijd 1 eurocent lager (zo ben je natuurlijk ook de goedkoopste).
Als je de huismerken van de verschillende warenhuizen vergelijkt, dan zie je dat er quasi geen verschil qua prijs is.
Feit is wel dat Carrefour absoluut niet uitnodigt om te komen winkelen. Meestal zijn het zeer vuile winkels, alles totaal onverzorgd, personeel onbeschoft enz.
Delhaize en Corluyt hebben tenminste een zeer duidelijk profiel: Delhaize als winkel met groot assortiment vers bereide gerechten, uitstekende kwaliteit, leuk interieur, leuke achtergrondmuziek enz, Colruyt als prijzenklopper, no-nonsense-winkel.
Reden waarom ik alleen naar deze 2 laatste ga.

:rolleyes:
Ik vind de carrefour juist heel gezellig en uitnodigent, delhaize ook wel, colruyt is een vuile winkel en helemaal ongezellig om te winkelen, voor die paar cent verschil ga ik daar niet naartoe.

Ik vind de carrefour juist heel gezellig en uitnodigent, delhaize ook wel, colruyt is een vuile winkel en helemaal ongezellig om te winkelen, voor die paar cent verschil ga ik daar niet naartoe.

+ 1

Hier bij ons was de carrefour enorm proper en sfeervol. Colruyt is net een magazijn waar je in gaat winkelen. Delhaize is idd ook een mooie winkel maar over het algemeen wel een (soms serieus) stuk duurder dan andere, wel logisch aangezien het interieur zoveel luxueuzer is.

Laatst bewerkt:
Waarom staan die wijven te janken ???
alsof het een wereld baan is :o

Nou,waarschijnlijk omdat ze hun inkomen kwijt zijn en/of hun hypothecaire lening in het gedrang komt met hun ontslag….nog studerende kinderen,wie weet. Stel je maar voor dat je er als man/vrouw samen werkt.
In deze tijd van sluitingen is het niet zo evident om snel een andere job te vinden,laat staan de anciënniteitsvoordelen die je had vroeger en nu ook kwijt bent.

Als ze willen hebben ze zo weer een job, in dezelfde sector nog wel. Colruyt zoekt 3000 nieuwe medewerkers. Maar ja dan zullen ze wel moeten aanpassen, want Colruyt medewerkers zijn helemaal anders qua klantvriendelijkheid en efficiëntie.

• Topic Starter Topic Starter
Colruyt is een idiote winkel, word geprofiteerd van de werknemers daar, echt klote werk.

Colruyt is een idiote winkel, word geprofiteerd van de werknemers daar, echt klote werk.

De werknemers worden er wel goed betaald, enneuh... ik denk dat veel mensen de Colruyt net prefereren, niet alleen omdat ze goedkoper is, maar ook omdat de service echt wel stukken beter is dan in andere winkelketens. Het is een mastodont, maar ze dragen servicegerichtheid hoog in het vaandel.

De Colruyt medewerkers die ik tot nu toe heb bezig gezien kwamen erg vriendelijk en werklustig over. Je moet het willen doen (zou het zelf niet kunnen volhouden) maar geloof me maar dat klanten kicken op dit soort bediening en dat dat hun succes voor een groot deel bepaald.

Je moet ook gaan vergelijken voor je kan oordelen. Voor veel minder geld vond ik betere kwaliteit bij andere warenhuizen. Vaak genoeg meegemaakt dat Carrefour teleurstelde qua huismerk (vooral prijs). Je moet maar eens naar een Colruyt gaan voor merkproducten en naar Aldi, Lidl etc. voor huismerken, je ogen zullen snel opengaan. Ik ging vroeger alleen naar GB/Carrefour ondertussen weet ik wel beter.
Lidl huismerk is best goed, ik wist het eerst ook niet. De shaorma van de lidl was zelfs lekkerder dan die van de ah!!!!!

Terug
Naar boven