XXL Nutrition

CDA: op naar de nul coffeeshops

ja idd.

daarom mogen ze van mij ook alles dichtgooien.

maatschappij moet weer een heropvoeding krijgen.

allemaal wijzen we naar marokkanen en turken, maar we beseffen niet dat we zelf het (slechte) voorbeeld zijn.;)

Als ik in me eigen huis me poten op tafel gooi, betekent dat niet dat mijn gasten dat ook mogen;)

maw; zolang ik in het buitenland vertoef heb ik als Nederlander niet het recht om kritiek te leveren op mensen waarop ik zelf heb gestemd, maar het mag wel wanneer ik er zelf woon?

ik denk dat ik een betere zelfreflectie heb dan de gemiddelde politicus/politica.
;)

Dat zijn jouw woorden en niet die van mij.. ik zeg alléén dat ik het een beetje raar vind dat mensen min of meer Nederland ontvluchten en dan in een ander land alléén ongegronde negatieve kritiek kunnen leveren.. dat is natuurlijk heel anders...

Kijk.. negatieve kritiek geven en naar alles en iedereen wijzen kan elke boerelul... positieve kritiek, je verantwoording nemen en doen ipv ouwehoeren daarintegen is idd niet voor iedereen weggelegd..

ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat er overal wel "wat" is.

maar ook wijs genoeg om te weten dat NL er al jaren een zooitje van maakt en veel te tolerant is.
;)

Sorry dude, Nederland heeft erg weinig soft-drugs gebruik en problematiek t.o.v andere landen die strenger zijn. Ken je feiten!

Internationale vergelijking
In vergelijking met het buitenland telt Nederland weinig probleemgebruikers van harddrugs: 3,1 per duizend inwoners van 15 tot en met 64 jaar. In Zweden is dat 4,5, in Spanje 8,5, en in het Verenigd Koninkrijk is dat aantal 10,2 per duizend inwoners.

bron: Trimbos Instituut

Wat een belabberd, hypocriet idee. Als je soft-drugs wilt verbieden, trek het dan gelijk door naar alle drugs, en neem alcohol en tabak gelijk mee. Maar nee, dat is al zo ingeburgerd dat we daar onmogelijk aan kunnen komen, want dan is de helft van het land op hun pikkie getrapt.

Daarnaast zal je op dit punt de illegale handel alleen maar in de hand spelen. De enige juiste maatregel zou zijn het legaliseren en reguleren van soft drugs. Waardoor de overheid het goed zelf in de hand kan houden. Zo stop je de illegaliteit en kan je ook beter de kwaliteit waarborgen.

Ook begrijp ik niet waarom soft drugs nou opeens zo'n groot probleem is? Persoonlijk merk ik helemaal geen fl**ker van soft drugs gebruikers. Dronken boeren idioten,die elke zaterdag naar mn mooie stadje toe reizen om even de boel kort een klein te slaan, daarentegen.....

OMFG we zitten op een BB forum, ik dacht dat de meeste mensen hier een 'gezonde levensstijl' hadden? Maar oh nee stel je voor dat we straks niet meer kunnen blowen.

• Topic Starter Topic Starter
zeverrrrrr, GEZEVERRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat lopen mensen toch te zeiken, dat spul is nooit legaal geweest en nu worden alleen de touwtjes aangetrokken. Dat mensen het zo lang toe is gestaan zich crimineel op te stellen wil niet zeggen dat het ineens mag.

Voordat dit eenmaal zo ver is zijn we ook nog wel even verder.

OMFG we zitten op een BB forum, ik dacht dat de meeste mensen hier een 'gezonde levensstijl' hadden? Maar oh nee stel je voor dat we straks niet meer kunnen blowen.

:roflol:

Beste jongen, het gaat niet om de gezonde levensstijl. Of dat ik niet meer mijn jointje kan roken, wat ik in al maanden niet meer gedaan hebt.

Maar als je er een beetje objectief naar kijkt dan slaat het plan toch helemaal nergens op. Kijk naar de redenatie:
We willen de dugs uit het illegale circuit halen. Dus laten we het verbieden (illegaliseren).
Deze gedachtengang slaat toch helemaal nergens op.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat alle drugs dan verboden zouden moeten worden. En niet zulke halve maatregelen. Want alcohol en tabak zorgen elk jaar nog steeds voor meer problemen dan de verboden drugs. Beetje hypocriet dus.

Decriminaliseren is de oplossing, **** het buitenland.

De afbraak van burgervrijheden is in 5 jaar tijd nog nooit zo snel gegaan. Waar is de zelfbeschikkingsgedachte gebleven? Overheid fl**ker op met je repressieve conservatieve christengeest en laat de burgers vrij om keuzes te maken. :mad:

Wat is de reden dat ze dit nu plots willen verbieden?
In het artikel staat het argument "het gedoogbeleid heeft gefaald". Dat heb ik nog nergens anders gelezen.
Is het niet gewoon omdat de grenssteden last hebben van drugstoeristen of ligt het probleem toch dieper?

Decriminaliseren is de oplossing, **** het buitenland.

De afbraak van burgervrijheden is in 5 jaar tijd nog nooit zo snel gegaan. Waar is de zelfbeschikkingsgedachte gebleven? Overheid fl**ker op met je repressieve conservatieve christengeest en laat de burgers vrij om keuzes te maken. :mad:

Q.F.T. :(

Niettemin zou ik er niet rouwig om zijn als mensen hun wiet in hun achtertuinen zouden kweken en de lampenkweek sterk zou afnemen.

Wat is de reden dat ze dit nu plots willen verbieden?
In het artikel staat het argument "het gedoogbeleid heeft gefaald". Dat heb ik nog nergens anders gelezen.
Is het niet gewoon omdat de grenssteden last hebben van drugstoeristen of ligt het probleem toch dieper?

Het gaat gewoon om de internationale druk. Er is geen enkele reden om softdrugs niet meer te gedogen. Geen enkel weldenkend instituut zal het daarmee eens zijn.

Werd tijd, dat dubbelzinnige beleid sloeg nergens op. Bovendien zien we dat er net zoveel illegale handel is mét coffeeshops, dan zonder.

Achja, je kunt na een verbod wel bij een of andere dealer terecht die naast speed, coke, hero, x en al die andere zooi dan ook wel weed zal beginnen leveren

Lekker beleid toch :thumbs:

Eerst worden de paddo's verboden, rook verbod in horeca en nu willen ze de shoppa's ook nog gaan sluiten :(

dat dubbelzinnige beleid sloeg nergens op.

De reden waarom het beleid dubbelzinnig bleef was door de internationale druk. Alle argumenten wijzen eenzelfde richting op, verdere legalisering door de kweek te reguleren en zodoende de illegale plantages te doen verdwijnen en het ontlasten van het politie-, justitie- en penitentiair apparaat. Toezicht op de verhandelde hoeveelheden en kwaliteit van de kweek.

Bovendien zien we dat er net zoveel illegale handel is mét coffeeshops, dan zonder.
Heb je het over Nederland??

Terug
Naar boven