Fitness Seller

[Centraal] Bodyenfitshop.nl testresultaten en labels topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mag ook niet ontbreken.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik slecht nieuws voor je, in de voedingsmiddelen/supplementen markt is er ontzettend veel misleiding. Vooral door onwetende consument en gebrek aan onafhankelijke tests gebeurt dit op grote schaal.

B&F hanteert echt niet buiten de norm, echt niet.
Verder bieden ze hun producten voor een perfecte prijs aan met een goede service.

Dit soort zaken moet je altijd in perspectief plaatsen en dat is iets wat leden van DBB op dit moment totaal niet doen...

Klopt helemaal, het is de dagelijkse praktijk, business as usual.

Het juiste perspectief is volgens mij dat (bijna) alle supplementenboeren rommelen, maar dat dit niet betekent dat ze van het publiek niet deze reacties hoefden te verwachten.

Dat heeft B&F zelf nog eens versterkt door actief ons onderzoek tegen te werken, te dreigen en te liegen, terwijl ze met een zielig verhaal aankomen als ze geen andere uitweg zien en zich voor die tijd altijd als je grote vriend voordeden, die o zo begaan is met je sportresultaten.

Het perspectief dat de meeste leden hier dan hebben vind ik nog vrij mild, maar dat komt mede doordat er angst is, en B&F mensen bant uit zijn eigen topic.

Laatst bewerkt:
Dat heeft B&F zelf nog eens versterkt door actief ons onderzoek tegen te werken, te dreigen en te liegen, terwijl ze met een zielig verhaal aankomen als ze geen andere uitweg zien en zich voor die tijd altijd als je grote vriend voordeden, die o zo begaan is met je sportresultaten.

Uiteindelijk bestaat B&F niet voor de DBB'er of voor de echte krachtsporter, nee ze bestaan voor het grootste deel voor onwetende consumenten die teveel geld uitgeven aan supplementen. De soort consument die geeneens moeite doet research te doen, op een forum te posten of ze te verdiepen in correct gebruik van supplementen.

Dutchbodybuilding is maar een deel van de doelgroep en markt, zeker een aanzienlijk deel maar zeker niet heel de markt. DBB is een doelgroep die het meest verwacht qua kwaliteit en betrokkenheid, dus gelijk de lastigste. Uiteindelijk kunnen ze niet met met ons maar ook niet zonder ons.

Ik denk dat B&F onderschat heeft wat voor invloed DBB kan hebben op de rest van hun markt (bijvoorbeeld de verspreiding van negatieve reclame via FB).

Ze proberen nu zo efficiënt mogelijk te handelen, maar zeker niet alleen om ons nu tevreden te krijgen. Hun nummer één visie is nog steeds hun producten zo goedkoop mogelijk aan te bieden, in ieder geval goedkoper dan de concurrent. Waar het accent meer op kwantiteit dan kwaliteit ligt.

Uiteindelijk bestaat B&F niet voor de DBB'er of voor de echte krachtsporter, nee ze bestaan voor het grootste deel voor onwetende consumenten die teveel geld uitgeven aan supplementen. De soort consument die geeneens moeite doet research te doen, op een forum te posten of ze te verdiepen in correct gebruik van supplementen.

Dutchbodybuilding is maar een deel van de doelgroep en markt, zeker een aanzienlijk deel maar zeker niet heel de markt. DBB is een doelgroep die het meest verwacht qua kwaliteit en betrokkenheid, dus gelijk de lastigste. Uiteindelijk kunnen ze niet met met ons maar ook niet zonder ons.

Ik denk dat B&F onderschat heeft wat voor invloed DBB kan hebben op de rest van hun markt (bijvoorbeeld de verspreiding van negatieve reclame via FB).

Ze proberen nu zo efficiënt mogelijk te handelen, maar zeker niet alleen om ons nu tevreden te krijgen. Hun nummer één visie is nog steeds hun producten zo goedkoop mogelijk aan te bieden, in ieder geval goedkoper dan de concurrent. Waar het accent meer op kwantiteit dan kwaliteit ligt.

Als dat hun visie is dan vind ik dat ze niks meer te zoeken hebben op dit forum, aangezien hier de meeste mensen wel komen voor serieus advies en training en kwaliteit supplementen!

Als ze zo graag die troep willen verkopen moeten ze dat lekker ergens doen waar de mensen er wel op zitten te wachten!

Als dat hun visie is dan vind ik dat ze niks meer te zoeken hebben op dit forum, aangezien hier de meeste mensen wel komen voor serieus advies en training en kwaliteit supplementen!

Als ze zo graag die troep willen verkopen moeten ze dat lekker ergens doen waar de mensen er wel op zitten te wachten!

Kan zijn dat het voor dbb geen optie is. Als b&f en dbb contracten hebben getekend voor een bepaalde periode dan zul je die tijd met elkaar uit moeten zitten.

Hoewel dbb hier zeer waarschijnlijk ook niet blij mee is zullen ze geen contractbreuk riskeren met eventueel gevolg dat b&f dbb voor de rechter sleept.

Het is allemaal gissen natuurlijk.

Zo zit de supplementenmarkt nou eenmaal in elkaar, de norm staat vast. Het blijft een bedrijf die een grote omzet wil genereren en wil groeien. Als ze enkel aan de prijs/kwaliteit standaard willen voldoen van de DBB community, dan draaien ze fors minder winst.

Het is aan de koper de vraag of die een voldoende/redelijk product wil voor een lage prijs of een goed/zeer goed product voor een hoge prijs.

Indien het laatste dan zijn er goede alternatieven zoals XXL nutrition, die duidelijk meer affiniteit vertoont naar krachtsporters en de DBB community:)

Sorry wat? :roflol: Again, kijk het B&F topic. Er zijn vast en zeker een aantal mensen overgestapt naar XXL, Powersupplements of een ander merk, maar minimaal 80 % blijft gewoon Whey perfection kopen hoor, zeker nu het nog goedkoper is dan het al was. Tuurlijk zijn er mensen butthurt over het feit dat ze nu hun geld terug willen van hun 1e emmertje Whey Perfection, maar diezelfde mensen die nu klagen over 20 % teveel betaalt ( dat is wat, 10 euro? Weet niet wat dat spul kost ) gaan echt niet voor 20 euro meer naar XXL.

wat ik dan vreemd vind is dat er bij zo'n grote firma blijkbaar niemand aanwezig is die over de kwaliteit van hun eigen producten gaat en daar kort op zit?
of die is er wel, weet donders goed wat er in de producten zit, maar houdt het in de doofpot naar de buitenwereld toe (wellicht moeten dan)

eender wat het is, het blijft een gigantische flater als firma die voeding en supplementen verkoopt

And don't tell me you're sorry 'cause you're not
And baby when I know you're only sorry you got caught

Dan heb ik slecht nieuws voor je, in de voedingsmiddelen/supplementen markt is er ontzettend veel misleiding. Vooral door onwetende consument en gebrek aan onafhankelijke tests gebeurt dit op grote schaal.

B&F hanteert echt niet buiten de norm, echt niet.
Verder bieden ze hun producten voor een perfecte prijs aan met een goede service.

Dit soort zaken moet je altijd in perspectief plaatsen en dat is iets wat leden van DBB op dit moment totaal niet doen...

2 wrongs dont make a right.

B en f werkte actief tegen de resultaten. Dat kan toch niet onbestraft blijven?

En de resultaten van 1 van de producten van xxl kwam toch mooi overeen met de lab resultaten, dus er is niet altijd een misleiding. Vind je het niet normaal dat de consument weet wat hij binnenkrijgt, dat de label correct overeenkomt met de daadwerkelijke inhoud van het pot en dat de bedrijf erachter TENMINSTE niet actief meewerkt om de resultaten in diskrediet te brengen?

Ik denk dat de dbbers hier niet veel vragen.

Het gaat hem om de attitude van b en f. Ze doen nu doodleuk gewoon verder en liegen nog verder op facebook. We krijgen een hele hoop vage beloftes (we gaan er alles aan doen om jullie vertrouwen in ons te herstellen), maar zien niks van concrete maatregelen.

En vergeet daarbij niet dat we maar 1 product gan h3n getest hebben. 100% zeker dat hun halve gamme ondergedoseerd is.

Maar ik wil niet gissen, ik wil het weten. Mogelijk is dit ook het geval bij andere bedrijven, maar we kunnen het enkel weten als we het ook meten. Mag dat?

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Sorry wat? :roflol: Again, kijk het B&F topic. Er zijn vast en zeker een aantal mensen overgestapt naar XXL, Powersupplements of een ander merk, maar minimaal 80 % blijft gewoon Whey perfection kopen hoor, zeker nu het nog goedkoper is dan het al was. Tuurlijk zijn er mensen butthurt over het feit dat ze nu hun geld terug willen van hun 1e emmertje Whey Perfection, maar diezelfde mensen die nu klagen over 20 % teveel betaalt ( dat is wat, 10 euro? Weet niet wat dat spul kost ) gaan echt niet voor 20 euro meer naar XXL.

Dat is hun idiote keuze, maar ze handelen tenminste wetende dat ze troep kopen. Dat is het belangrijkste hier, dat iedereen weet wat ie koopt.
90% van hun klanten weten het niet en dat is een probleem.

wat ik dan vreemd vind is dat er bij zo'n grote firma blijkbaar niemand aanwezig is die over de kwaliteit van hun eigen producten gaat en daar kort op zit?
of die is er wel, weet donders goed wat er in de producten zit, maar houdt het in de doofpot naar de buitenwereld toe (wellicht moeten dan)

eender wat het is, het blijft een gigantische flater als firma die voeding en supplementen verkoopt

ze hebben 100 man voor hun werken en niemand is zo dom om hun eigen glazen in te gooien natuurlijk.

Dat komt ook doordat B&F een presence heeft hier. Er zijn goedkopere partijen zoals Bulkpowders die ook vanuit NL distribueren tegenwoordig.

Als ze op prijs willen concurreren dan wint de grootste omdat de prijs van de ruwe grondstof WPC80 vast staat als commodity. De meerkosten voor toevoeging van een smaakje en verpakking, daar valt weinig op te winnen. En dan gaan ze het op termijn afleggen tegen grote duitse en britse partijen.

Deze rel heeft ze beschadigd, maar het structurele nadeel in inkoopkracht tov buitenlandse partijen zal ze uiteindelijk alsnog de das om doen.

Tijdens mijn uitgebreide onafhankelijke onderzoek kwam b&f als beste uit de whey bus. Door de overweldigende vraag naar whey hebben ze besloten 25% korting te geven. (ps. Ik blijf bestellen bij b&f)

ignorance-is-bliss-kermit.jpg

On topic, mijn complimenten voor Big-T dat hier een sticky van gemaakt is. Daar is vast lang over nagedacht maar het is zeker the right thing to do.

Wat misschien nog wel erger is, wij als consument hebben te veel betaald voor weinig maar uiteindelijk merk je er amper van. De grootste verliezers al deze jaren zijn bedrijven als XXL ,die met eerlijke middelen niet hetzelfde hadden kunnen aanbieden. En dat jarenlang.

Dan zijn er nog een aantal kleinere winkeltjes in elke stad die amper overeind kunnen blijven door de internetprijzen, als de verschillen dan dusdanig groot worden in prijs omdat een van de grootste aan het vals spelen zijn dan zijn hun mede verantwoordelijk voor het omvallen van deze bedrijfjes die er al voor het internettijdperk waren... staat er eigenlijk een boete op als je valse concurrentie aan het plegen bent?

De ultieme test zou zijn om nu te bestellen en een test erop los te laten. Man, man, man wat zouden ze dan door de mand vallen als de uitkomst nog steeds kut is..

Het is in het voordeel van de kleine einkels dat ze gezamenlijk samen spannen en al hun producten aan tests voorzien, ook die van hun concurrenten en op het internet plaatsen.

Als ze weten dat b en f het spelletje vuil speelt, dan kunnen ze maar hun vuile was buitenhangen.

De ultieme test zou zijn om nu te bestellen en een test erop los te laten. Man, man, man wat zouden ze dan door de mand vallen als de uitkomst nog steeds kut is..

dan komt er gewoon een 35% korting, oh sorry je hebt net de verkeerde batch getest maar de volgende is gewoon goed, scouts honor.

Ik zie dat de reden van Aminolabs om glycine toe te voegen was dat dit te goede komt aan het smaakaroma. Dit kan je zo stellen omdat het wat zoetheid extra geeft (afgezien van de fructose). Wat ik niet begrijp is waarom er dan ook Alanine bij zou moeten. Geeft dat ook zoetheid?

Weet Galen dit misschien? :rolleyes:

Ik heb de chronologie van Whey Perfection-gate nog even op een rijtje gezet en kom tot de conclusie dat de baas van Body & Fitshop, Ilco heet hij geloof ik, ons voor de gek zit te houden.

Naar aanleiding van de 2e testuitslag, die maandagmiddag op de site werd gezet, doet hij woensdag voorkomen alsof ze heel verontwaardigd vrijwel alle Whey Perfection hebben teruggestuurd naar Aminolabs. Maar in feite wisten ze al vanaf de 1e testuitslag van enkele weken daarvoor – en dit is te bewijzen! – dat de samenstelling niet in orde was. Maar ze wilden dat geheim houden, stilletjes de formulering aanpassen en ondertussen de oude voorraad gewoon uit laten lopen, wetende dat de claims op de website en het etiket vals waren. Dit laatste is strafbaar.

De 2e testuitslag, waaruit bleek dat er 20% te weinig eiwit in de Whey Perfection zat en sprake was van amino spiking, werd op maandag 15 december om 16:09 uur op de website geplaatst, waarna een shitstorm losbarstte.

Anderhalve dag later, op woensdag 17 december om 10:53 uur, kwam pas de eerste reactie van de B&F-baas. Hij schoof de schuld in de schoenen van Aminolabs, zei dat B&F van niets wist en dat ze meteen alle smaken terugstuurden naar Aminolabs, met uitzondering van 4 smaken die net geproduceerd waren. Die zouden niet de extra aminozuren bevatten. In de loop van de week zouden er meer smaken bijkomen.

Het is (en dit is essentieel!) fysiek onmogelijk dat Aminolabs meteen op dinsdag 16 december de formulering heeft aangepast – dat is echt geen kwestie van een knopje omzetten –, meteen 4 nieuwe smaken heeft geproduceerd, die meteen op transport heeft gezet vanuit België naar Friesland en dat die op de ochtend van 17 december al bij B&F op voorraad stonden. Fysiek onmogelijk.

Hieruit kunnen we conclusie trekken dat het volgende is gebeurd (als we tenminste mogen geloven dat B&F al niet jarenlang wist van de aminospiking en het erg lage eiwitpercentage):

- Na de 1e testuitslag eind november is B&F meteen verhaal gaan halen bij Aminolabs. Er moet al snel duidelijk zijn geworden dat de testuitslag overeen kwam met de werkelijkheid.
- In plaats van daarvan melding te maken en meteen excuses aan te bieden aan de van laster beschuldige forumleden, concurrenten en Facebook-leden werd Operatie Damage Control ingezet. Samen met Aminolabs werd besloten de formulering aan te passen bij alle nieuwe te produceren smaken. De oude smaken zouden dan uitlopen, ondanks de valse claim.
-
Zodra de meeste smaken de nieuwe formulering zouden hebben, zouden er testuitslagen (uiteraard van de nieuw geformuleerde whey) op de website gepubliceerd worden waaruit zou blijken dat die wel degelijk een hoger eiwitpercentage had. Dat zou op dit forum vast en zeker nog eens onder de neus worden gewreven bij bepaalde forumleden.
- Op 15 december om 13:34 uur, een paar uur voordat de 2e bom zou ontploffen, werd er nog gepost: ‘De labresultaten van de Whey Perfection worden binnen 1-2 weken bekend gemaakt’. Ze zouden ook op de site worden gezet. Dat zou dus pas 3 weken na de eerste publicaties zijn. Zo’n test kun je, als je er spoed achter laat zetten, binnen een paar dagen rond hebben. Er werd dus gewacht op iets anders: een nieuwe formulering rond hebben om een mooi testresultaat te krijgen en daarvan voldoende smaken op voorraad hebben, voordat er iets naar buiten zou worden gebracht.
-
Op 14 december 23:21 uur had forumlid Anonymass in het B&F-sticky al gevraagd of de smaken van de Whey Perfection misschien waren aangepast. Want de banaan, die hij al vaak had gehad, was ’niet meer te drinken zonder te kokhalzen’. Het antwoord van B&F was op 15 december om 11:08 uur nog geweest: ‘Nee, de formule is niet aangepast’.
- Toen enkele uren laten de 2e bom ontplofte – een veel onafhankelijkere labtest die niet in diskrediet kon worden gebracht – viel het hele plan voor Operation Damage Control in duigen. Het plan om de oude voorraden met valse claims te laten uitlopen was onhoudbaar geworden.
- Na een dag van crisisberaad en complete radiostilte werd besloten de zwarte piet door te schuiven naar Aminolabs, zelf de vermoorde onschuld te spelen en te laten voorkomen alsof boos en verontwaardigd maar liefst 25 van de 29 smaken Whey Perfection waren teruggestuurd naar Aminolabs. Met excuses, nog wat leugens (‘het lag echt alleen aan de toegevoegde aminozuren en de afwijking was daardoor maar 5,5-7%’) en een flinke korting moesten de ontevreden klanten tevreden worden gesteld. Hopelijk zou de storm dan uiteindelijk weer overwaaien.
- Dat B&F-baas Ilco vervolgens met droge ogen dingen zegt als ‘geen doofpot’, ‘open en eerlijk’ en ‘ik neem niemand in de maling’, daar mag iedereen zijn eigen conclusies uit trekken.

P.S. #1. Een snel rekensommetje leert me dat die 25 smaken, elk vermoedelijk minimaal 1000 kilo (hardlopende smaken meer, nichesmaken minder), een waarde vertegenwoordigden van zeker €250,000. Er was dus een groot financieel belang bij beide partijen om die potten nog aan onwetende klanten kwijt te raken. Door de 2e, geloofwaardige labtest mislukte dat plannetje. Maar Aminolabs gaat echt geen €250.000 aan whey vernietigen. Reken er maar op dat een stel Oost-Europeanen de komende maanden aan de gespikete Whey Perfection zit.

P.S. #2. De Isolaat Perfection is op dit moment ook al in de aanbieding. Ik heb zo’n vermoeden dat daar smaken snel moeten uitlopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven