MuscleMeat

Ceylon kaneel

Dit zegt google:
Hoewel kaneel niet zo glamoureus is als de meest gehypte supplementen op de markt, is het een ingetogen maar waardevol wapen voor een bodybuilder , of eigenlijk voor iedereen die zijn of haar lichaamsbouw wil verbeteren.
We zeiden al dat kaneel gezond is, en één van de belangrijkste redenen daarvoor is dat het ontstekingsremmend werkt. Ontstekingen zijn de oorzaak van allerlei vervelende kwaaltjes en pijntjes, en om die reden is de specerij heel breed toepasbaar.

Waarom is kaneel goed voor de training?

Verhoogde bloedstroom : Kaneel heeft een vaatverwijdend effect, wat betekent dat het de bloedstroom naar de spieren kan helpen vergroten. Deze verhoogde bloedstroom kan helpen zuurstof en voedingsstoffen naar de spieren te brengen, wat de prestaties tijdens het sporten kan verbeteren.
Enz enz enz

De beste manier om insuline resistentie tegen te gaan is HITT training en krachttraining. Ik vraag me af wat de meerwaarde is van (Ceylon)kanneel bij een gezonde atleet. Er lijkt een werking te zijn bij mensen met diabetes type 2 maar dit lijkt overhyped. Zie ook https://suppversity.blogspot.com/2014/10/ceylon-cinnamon-as-metformine.html?m=1
Dit moet je doel ook niet zijn om voor Ceylon kaneel te kiezen. alle beetjes die je gezondheid verbeteren, zijn samen veel.
Beide soorten komen van de kaneelboom, de Cinnamomum. Deze groeit in tropische gebieden en is lid van de laurierfamilie. Ceylon – bezit de Cinnamomun Verum, waar de Ceylon kaneel vandaan komt. de Cinnamomum Cassia (groeit onder andere in Indonesië) een dikkere bast heeft. Cassie bevat ook een hogere dosis coumarine, in vergelijk met Ceylon, wat leverschade kan veroorzaken. Cassie is pittiger/scherper van smaak dan Ceylon, en daarom ook minder geschikt in zuivel tov zacht zoetere Ceylon.

• Topic Starter Topic Starter
De beste manier om insuline resistentie tegen te gaan is HITT training en krachttraining. Ik vraag me af wat de meerwaarde is van (Ceylon)kanneel bij een gezonde atleet. Er lijkt een werking te zijn bij mensen met diabetes type 2 maar dit lijkt overhyped. Zie ook https://suppversity.blogspot.com/2014/10/ceylon-cinnamon-as-metformine.html?m=1

Zijn heel veel voordelen:

Met wetenschappelijke onderbouwing.

Cassie bevat ook een hogere dosis coumarine, in vergelijk met Ceylon, wat leverschade kan veroorzaken.
Shiiiiit....

Volgens het Voedingscentrum is 2 gram 'Chinese' kaneel per dag de maximale veilige hoeveelheid die je langdurig mag nemen. Ik zit al langdurig op ongeveer het dubbele, want ik gooi het consequent bij de havermout. Tijd om over te stappen op Ceylon kaneel dus.

Het advies is om niet lange tijd achter elkaar producten of gerechten te eten waar een grote hoeveelheid Chinese kaneel in zit. Bijvoorbeeld niet meer dan één theelepel (2 gram) kaneel per dag voor langere tijd, of niet iedere dag meerdere kaneelbroodjes.
Bron: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/coumarine.aspx

Shiiiiit....

Volgens het Voedingscentrum is 2 gram 'Chinese' kaneel per dag de maximale veilige hoeveelheid die je langdurig mag nemen. Ik zit al langdurig op ongeveer het dubbele, want ik gooi het consequent bij de havermout. Tijd om over te stappen op Ceylon kaneel dus.

Bron: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/coumarine.aspx
Oh is dat echt zo??
Ben ik dan even blij dat ik al die alleen maar ceylon neem/nam.
Sws neem ik elke keer 2 gram in mijn pre workout meal.
En hier en daar wel eens wat grammen door mijn Creami ijsjes heen.
Dus ik ben wel blij met deze info (wat ik nog niet wist) Thanks! :thumbs:

Ja dat las ik net indd. Ik oprecht ook geen idee wat de Cassia versie was tbh.
Ceylon kaneel is duurder en heeft een verfijndere smaak. Dus als je in de supermarkt een potje kaneel koopt en er staat niet expliciet op wat voor soort het is, dan kun je er wel vanuit gaan dat het de goedkopere Cassia kaneel is.

Ceylon kaneel is duurder en heeft een verfijndere smaak. Dus als je in de supermarkt een potje kaneel koopt en er staat niet expliciet op wat voor soort het is, dan kun je er wel vanuit gaan dat het de goedkopere Cassia kaneel is.
Hoeft niet zo te zijn, Cassia smaakt echt anders en ik twijfel of dat wel goed verkoopt in de supermarkt. Verstegen is ook Ceylon.

Hoeft niet zo te zijn, Cassia smaakt echt anders en ik twijfel of dat wel goed verkoopt in de supermarkt. Verstegen is ook Ceylon.
Kost ook €4,- ipv 99ct 🤣

IMG_1304.jpeg

IMG_1303.jpeg

Terug
Naar boven