Fitness Seller

Check Deadlift (oly schoenen)

Je heupen schieten iets te vroeg omhoog en je lockt niet echt. Als je boven bent ga je zonder te ''strekken'' gelijk weer naar beneden.

Moeilijk in te schatten, maar was deze set erg zwaar voor je? Je zou misschien wat explosiever omhoog kunnen komen. Echt zo snel mogelijk zeg maar. Als het zwaarder wordt, ga je automatisch langzamer omhoog natuurlijk. Vraagje aan jou, hoe bevalt deadliften op oly schoenen?

• Topic Starter Topic Starter
Moeilijk in te schatten, maar was deze set erg zwaar voor je? Je zou misschien wat explosiever omhoog kunnen komen. Echt zo snel mogelijk zeg maar. Als het zwaarder wordt, ga je automatisch langzamer omhoog natuurlijk. Vraagje aan jou, hoe bevalt deadliften op oly schoenen?

Nee deze set was niet echt zwaar voor mij. Het was 100kg maar met de oly schoenen+steunzolen gaat het gek genoeg een stuk makkelijker.

Het bevalt goed, ik heb het gevoel stabieler te staan en beter vanuit mijn hielen te kunnen tillen.
Voor mijn gevoel kan ik ook wat meer legdrive gebruiken. Het eerste stuk vanaf de grond gaat in ieder geval een stuk makkelijker, dit is altijd mijn zwakke punt geweest.

Volgende keer de camera iets lager richten. Je schoenen zijn nu niet te zien (en dus ook niet wat je voeten doen).

is steunzolen+ oly schoenen niet wat teveel denk je? gewoon puur intresse :)

btw klopt t dat je zei 100 kg in t filmpje, ik tel maar 82,5?

is steunzolen+ oly schoenen niet wat teveel denk je? gewoon puur intresse :)

btw klopt t dat je zei 100 kg in t filmpje, ik tel maar 82,5?

Mja mijn voeten zijn gewoon waardeloos, zelfs met steunzolen zakt het door, het is een tijdelijke oplossing:)

Volgensmij heb ik aan beide kanten 1x20 2x10 en 1x5. Stang is maar 10kg

Sowieso vergeet je het gewicht dood neer te leggen.

Probeer de natuurlijke curves van je rug aan te houden. Je begint goed, maar excentrisch ga je vaak te hol. Probeer de spanning op je core iets meer aan te houden.

Probeer de natuurlijke curves van je rug aan te houden. Je begint goed, maar excentrisch ga je vaak te hol. Probeer de spanning op je core iets meer aan te houden.

Bedankt! Minder holle rug dus

Volgens de podoloog zijn de voetbogen in bepaalde mate zo te trainen dat ze je voet corrigeren. Je kan er alleen je voettype niet helemaal mee veranderen. In mijn geval gaan oefeningen helpen, maar niet voldoende om geen steunzolen te dragen tijdens het trainen

Terug
Naar boven