GPRO
Huge Freak
- Waardering
- 1.330
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lees het verhaal van profeet Lot: "o, er zijn mannen aan mijn deur die mijn mannelijke gasten willen verkrachten. O mannen, ik heb een voorstel, verkracht mijn dochters, dat is beter voor uw ziel".
God tegen Mozes:" ga binnen in het beloofde land en vermoord elk levend wezen, behalve de vrouwen want die mag je dan houden en elke dag verkrachten of verkopen".
Elk geloof is een leuk verhaal. Ik zie ze net als een Disney sprookje, niet meer niet minder. Gewoon leuk verhaal.
Ik zie religie nog niet in honderd of een paar honderd jaar verdwijnen. De toekomst voorspellen is natuurlijk altijd koffiedik kijken maar de religieuze ervaring is zo menselijk dat mensen ook over een aantal honderd jaar deze zullen blijven opzoeken, het is geen toeval dat in alle culturen onafhankelijk van elkaar godsdiensten/volksmythen/fabels met een religieuze rand zijn ontstaan.
Ook valt er een demografisch argument te maken dat in landen die geseculariseerd zijn de bevolkingsgroei afneemt en in de meer religieuze landen de bevolkingsgroei enorm is. Neem als voorbeeld het land Niger met een fertiliteitscijfer van 7 dit is tevens een land dat 93% islamitisch is. Ik denk dat het beste wat je kunt hopen is dat religie zelf haar doctrine versoepeld of dat mensen hun religie vervangen door bijvoorbeeld new age onzin die relatief onschuldig is.
Hier wat bronnen die mijn zorg ondersteunen:
Fertiliteitscijfer per land:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Invloed/belangenrijkheid religie per land:
Dominante religie per land:

was het niet de befaamde Hans Teeuwen die zei:
religie is het patent willen hebben op de waarheid,waar of niet.
ik vond hem mooi gezegd.
vind het ook wel grappig om te ervaren, dat religieuze mensen hedendaagse dingen, die ook door kennis en wetenschap evolueren, accepteren en gebruiken.
Maar de evolutie van flora en fauna qua tijd niet durven te erkennnen, anders botst dit met hun geloofspatroon.
mijns inziens start geloof, waar het wetenschappelijke inlevingsvermogen/kunnen ophoudt.
vroeger was het de aarde (gedacht het centrum van het universum) waarvan weer gedacht werd dat deze plat was als een pannekoek. wetenschappelijke vrijdenkers waren ketters in de ogen van de gelovigen en werden bestraft.
hedendaags optimistisch geloof "wat veroorzaakte de big bang theorie"
bovenstaand vind ik persoonlijk al een evolutie te benoemen onder de gelovigen.
helaas hebben we ook nog te maken met hedendaags naïever pessimistisch geloof: "wereld gecreerd is een zeer korte periode" (wat niet empirisch weerlegbaar naast feitelijke dimenties als tijd) door een hogere macht en we hebben zielen.
laatst ook een leuk gesprek gehad met een gelovige... over je ziel.
haar mening: zijn ziel is zijn eigen ik. en is niet tastbaar maar wel aanwezig. deze ziel komt in aanraking met iets wat ons allen onbekend is, en kan vindt zijn connectie middels geloof.
mijn mening: je "ziel" is volgens mij een simpele indirecte woordspeling die je jezelf vocabuliar hebt toegeeigend. je ziel is je karakter en deze wordt gevormd door je sociale omgeving waarin je opgroeid cq verblijft en hoe jij hier op basis van je eigen normen en waarden mee omgaat.
je karakter is ook niet tastbaar maar een mentale weerspiegeling van hoe jij sociaal ervaren wordt.
was een aangenaam gesprek, maar uiteindelijk gooien de gelovigen het altijd op. het is wat niet uit te leggen valt. je moet het voelen.
kan ik niks mee.![]()
Deze kaarten, zeer leuk maar een simpele vergelijking van twee landen toont aan dat de kaarten onzin zijn.
MArokko is even donkerrood als Saoudi-Arabië. Wie MArokko kent weet dat dit absurd is.
België wordt beschouwd als een katholiek land; Ik ken honderden mensen, er zijn er 2 katholiek en ze zijn bijna 70 jaar.
Men moet niet kijken naar de "staatsreligie" maar de invloed van die religie op het dagelijkse leven en dat is zeer miniem aan het worden in de Maghreb, en landen zoals Jordanië. De jeugd heeft namelijk een overdosis gehad en de sociale media hebben hen getoond hoe het leven kan zijn zonder de druk van een dictator in the sky.
En toch zijn de laatste polls die mij bekend zijn dat 98.9% van de bevolking zich als islamitisch beschouwd. De kaarten dienen meer als ondersteuning van mijn zorg maar zijn gebaseerd op statistieken die voor zo ver mij bekend redelijk accuraat zijn verworven. Jij hebt andere bronnen?
Ook moet je die kaarten over "prevailing religions"niet lezen als "Belgie is een katholiek land". Het betekend dat de grootste religie in Belgie katholiek is, dus al zou dat 8% zijn dan werd het alsnog paars gekleurd.

Weet ik.
Maar de polls zijn vertekend want de vraag is/was:
in welke mate heeft de staatsreligie een invloed op je persoonlijk leven:
Ik ken Marokkaanse atheisten en als ik hen die vraag stel zeggen ze me: de islam speelt een enorme rol in mijn leven."
Maar dat neemt niet weg dat ze atheist zijn en dat deze toekomstige parlementariers, schrijvers, filmmakers, columnisten,,.... geleidelijkaan hun land gaan veranderen.
Onlangs zag ik op de Marokkaanse nationale zender een film die zeer in strijd was met hun beleid en religie (in de film zie je een paar keer een ongehuwd koppel de liefde bedrijven waarbij je de rug van de vrouw ziet. De vrienden die ik ken in Marokko zeiden me dat ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt maar dat zelf hun ouders niet reageerden.
Hier de bevestiging van wat ik zei over de gallup poll:
^ In 2006, 2007, and 2008, Gallup asked representative samples in 143 countries and territories whether religion was an important part of their daily lives. This map is based on the results, and shows religiosity by country, ranging from the least religious to the most religious on a relative basis. Data from 2009 Gallup poll.
http://en.wikipedia.org/wiki/Importa...ry#cite_note-2
De vraag had moeten zijn, per land, en anonimiteit moet verzekerd zijn,: in welke mate bent u gelovig waarbij 0 = atheist en 10 = ik zou onmiddellijk durven sterven omdat ik weet dat ik naar het paradijs ga."
De resultaten zouden heel anders zijn.
De meeste, opgeleide mensen (en dat aantal is reeds hoog en aan het stijgen) kunnen, niet meer geloven in de god uit de bijbel en Koran, zelf niet met de beste wil van de wereld. Er zijn te veel bewijzen die je zou moeten negeren.
Ik kan het weten![]()
Mijn post ging meer in over je voorspelling dat religie in de komende honderd jaar wellicht geen invloed meer zou hebben/niet meer zou bestaan. Ik ben in elk geval blij dat dit soort secularisatie al plaats vind in bijvoorbeeld Marokko. De kaarten in mijn post zijn trouwens gebaseerd op statistisch onderzoek van een paar jaar terug en de invloeden in Marokko die jij beschrijft lijken zeer recent, ik ben benieuwt of we hier de komende jaren in polls wat van gaan terug zien.
Deze kaarten, zeer leuk maar een simpele vergelijking van twee landen toont aan dat de kaarten onzin zijn.
MArokko is even donkerrood als Saoudi-Arabië. Wie MArokko kent weet dat dit absurd is.
België wordt beschouwd als een katholiek land; Ik ken honderden mensen, er zijn er 2 katholiek en ze zijn bijna 70 jaar.
Men moet niet kijken naar de "staatsreligie" maar de invloed van die religie op het dagelijkse leven en dat is zeer miniem aan het worden in de Maghreb, en landen zoals Jordanië. De jeugd heeft namelijk een overdosis gehad en de sociale media hebben hen getoond hoe het leven kan zijn zonder de druk van een dictator in the sky.
Inderdaad, jammer dat Dawkins zo'n zure pruim is in vergelijking met hem.