Fitness Seller

Stelling Christendom, from believer to hater

four-h.jpg

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

Dacht Dennet. :)

Neen, het was toch Kraus. Bennet kende ik zelf niet.

Heb je een link van een leuk debat met hem?

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Deze ziet er goed uit. Ga het eens checken:
https://www.youtube.com/watch?v=DTepA-WV_oE

Subliem.

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Friedenand, deze ga je kunnen apprecieren. Krauss is weer eens lekker hard en provocerend:

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

update; zeer sterke argumenten die ik al lang niet meer had gehoord vanaf de 25ste minuut.
(laatste keer dat ik ze hoorde was tijdens de las sociologie van Prof Vincke).

Sinds ik atheïst ben maak ik de gains van m'n leven.

lol @ christendom en alle andere idiote geloven waarbij we allemaal onze neus moeten richten naar...ja waarnaar eigenlijk?

Geloven doe je in jezelf, zo kan je een goed mens zijn voor een ander. Niet door een of andere schim te volgen die uiteindelijk kinderen kanker geeft, mensen laat doden in de oorlog en zelf lekker verstoppelt blijft.

Hemel en hel maak je mee in je leven, niet erna.

Van het ene extreme naar het andere. Good job OP. :thumbs: Jij gaat nog ver geraken in het leven ;)

Ik denk dat religies zeker hun goede aspecten hebben. religies geven een zeer complex universum weer als iets simpels. Zoals 'god' heeft alles geschapen en als je dood gaat, zal je naar de hemel of hel gaan.
Het is goed om het makkelijker te maken, omdat een normaal brein niet kan bevatten wat er allemaal in het universum afspeelt. Het geeft zegmaar een doel aan het leven

Bovendien bestaat er ook de theorie/hypothese dat het hele universum een (computer)simulatie is, met argument dat alles in het universum in patronen beweegt (heb nog niet echt dit onderwerp bestudeerd dus correct me if i am wrong). Ofwel onze scheppers zouden dan "god" zijn.

Zelf geloof ik ook in het bestaan van "god". Ik geloof echter niet in alle poespas rond religies en dat je naar de hemel of hel gaat.

Om op de stelling in de gaan: Ik vind het bestaan van "god" geen leugen, maar alle regels en poespas eromheen wel. (inb4 argumentum ad ignorantiam )

010100110000 100011001001001 0011100011000

• Like
Waarderingen: mat
Ik denk dat religies zeker hun goede aspecten hebben. religies geven een zeer complex universum weer als iets simpels. Zoals 'god' heeft alles geschapen en als je dood gaat, zal je naar de hemel of hel gaan.
Het is goed om het makkelijker te maken, omdat een normaal brein niet kan bevatten wat er allemaal in het universum afspeelt. Het geeft zegmaar een doel aan het leven

Bovendien bestaat er ook de theorie/hypothese dat het hele universum een (computer)simulatie is, met argument dat alles in het universum in patronen beweegt (heb nog niet echt dit onderwerp bestudeerd dus correct me if i am wrong). Ofwel onze scheppers zouden dan "god" zijn.

Zelf geloof ik ook in het bestaan van "god". Ik geloof echter niet in alle poespas rond religies en dat je naar de hemel of hel gaat.

Om op de stelling in de gaan: Ik vind het bestaan van "god" geen leugen, maar alle regels en poespas eromheen wel. (inb4 argumentum ad ignorantiam )

Wat is dan "god" volgens jou?

Je zegt dus eigenlijk: Ik vind het te moeilijk om na te denken over hoe het echt zit, dus ik vervang de god uit religies in het god-ietsisme.

Om dezelfde redenen dat je Religie kan ontkrachten kan je dat van jou ontkrachten.

• Like
Waarderingen: mat
ik stel me 'god' eerder als een persoon voor i.p.v. een 'onzichtbare' kracht om het persoonlijker te maken.
maar god is voor mij de kracht achter alles, zegmaar de vormgever van het universum

geeft dit antwoord op je vraag? :p
En wie heeft hem dan geschapen?

Terug
Naar boven