Dat zal ook niet echt kloppen, haha. Over je 'meer hersenen' in de mens dan dieren post![]()
waar zit het hem in dat de mens dan slimmer is dan een beest?
in de hersenen toch?

dieren gebruiken hun keuze voor goed of fout op basis van instinct.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zal ook niet echt kloppen, haha. Over je 'meer hersenen' in de mens dan dieren post![]()

Grote hersenen staat niet gelijk aan slimmer of dommer. Olifanten zullen bijvoorbeeld veel grotere hersenen hebben, evenals andere dieren.
Ga eens toch wat meer in de natuurboeken lezen ipv de bijbel klusmier. Serieus.

het enige dat ons verschilt van de beesten is dat we meer hersens hebben.........waarom gebruik je die niet dan?
![]()
waar zit het hem in dat de mens dan slimmer is dan een beest?
in de hersenen toch?
dieren gebruiken hun keuze voor goed of fout op basis van instinct.
je weet dondersgoed wat ik ermee bedoel; maar zoals altijd zijn de ongelovigen zo dom om alles letterlijk te nemen.........daardoor snappen jullie zo weinig.
![]()
Ik vind dat je je vrij vijandig opstelt, Klusmier. Dat is niet nodig in deze discussie.

sorry, ik probeerde me voor te doen als een atheist.
![]()

De grootte van de hersens staat in verhouding met de grootte en natuurlijk intelligentie van het dier.
Een groot dier heeft grote hersens nodig om goed te functioneren(zenuwstelsel, etc).
Om slim te zijn heeft ie dan nog grotere hersens nodig.
Daarom is een klein dier met 1kg aan hersens dus veel slimmer dan een ontzettend groot dier met 1kg aan hersens
Maar dit spreekt natuurlijk voor zich.
Één
Haha, ik weet waar jij op doeltHoeveel groter zijn de hersenen van een pratende vogel tov een niet pratende vogel? Maar zit ik merk nu zelf dat deze post vrij zinloos is
![]()
Pardon?
God schept de mens. God is alwetend dus wist van tevoren al dat het fout zo gaan, en dan is het de schuld van de mens?
Aangezien god ons in zijn evenbeeld heeft geschapen is hij hoe dan ook verantwoordelijk..Het is zoiezo niet te bevatten, alwetend, maar ik denk niet dat je alle schuld op God kan afschuiven, omdat je dan ook van alles uit kan halen en dan zeggen dat het van te voren vast stond. De mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. God heeft ons geschapen met een eigen verantwoordelijkheid.
Maar goed het blijft lastig vind ik. Het christendom roept mij zoveel vragen op, en een wereld zonder God roept mij ook zoveel vragen op. Een hoop antwoorden zijn er te vinden in de Bijbel of wetenschappelijke literatuur, maar lang niet alles. Wie helpt mij uit de brand![]()
Het is zoiezo niet te bevatten, alwetend, maar ik denk niet dat je alle schuld op God kan afschuiven, omdat je dan ook van alles uit kan halen en dan zeggen dat het van te voren vast stond. De mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. God heeft ons geschapen met een eigen verantwoordelijkheid.