Fitness Seller

Clean bulk cycle

Rob S.

Contest Winner 09 & 11
Elite Member
Foto Contest
10 media-items
Waardering
412
Lengte
1m82
Massa
114kg
Vetpercentage
8%
Ik ben van plan om begin februari mn 2e cycle te starten. Met de eerste was ik eind augustus klaar, ik ben in februari dan meer dan een half jaar clean. Dus ook weer helemaal hersteld en tijd om te knallen!

Aangezien ik nu op kantoor werk kan ik het me alleen niet veroorloven om een enorme vochtbal te worden...dus ik kan niet binnen 2 weken meer dan 5kg gaan aankomen, alhoewel ik denk dat dat heel moeilijk wordt aangezien ik al zwaarder ben geweest dan dat ik nu ben. Mn stats op het einde van de eerste kuur: 180cm, 100kg, 7,5%. Mn stats nu: 180cm, 93,5kg, 8,5%.
Ik ben veel kwijt geraakt door bepaalde omstandigheden; nieuwe baan, tijdje echt geen zin gehad om te eten en trainen. Zat er gewoon echt ff doorheen en ben toen in 3 maanden tijd meer dan 15kg afgevallen, waarvan ik er nu weer ong 7-8 terug heb.

Ik zat te denken aan:

1-4 40mg Dianabol + 50mg Oxy
1-12 625mg Test E
1-10 400mg Deca

Nakuur met Nolva, chlomid en HCG (nog niet zeker, ga ik nog nakijken).

Na de 4 weken orals ga ik 4 weken mariadistel gebruiken.

Maar ik wil dus geen enorme vochtbal worden, dus ik ga echt zo schoon mogelijk proberen te eten.
Is er evt ook nog een middel wat ik erbij kan nemen? Ari zat ik aan te denken, maar dat gaat de gains weer tegenhouden dus ik denk dat ik het gewoon ga houden op zeer schoon eten.

Graag advies en op- of aanmerkingen.

als je geen vochtbal wil, waarom dan oxy, dianabol en deca nemen..?
waarom geen kickstart met 3 weekjes test prop, tren ipv deca en evt wat winny
aan t eind..? Mariadistel pas na je kuur nemen, niet tijdens..

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik NU nog niet aan de korte esthers wil...en ook geen trenbolone, dat is iets voor later. Verder hoef je echt geen enorme vochtbal te worden met deze middelen, zolang je clean eet. Heb veel gelezen en met de combi oxy-dianabol kan je ook goed spiermassa aanzetten zonder enorm vochtig te worden. Daarnaast ken ik ook jongens die wedstrijddroog worden met deca.
En hoe kom je erbij mariadistel pas na je kuur nemen? Maridistel kan je ook gewoon goed tijdens de kuur na je orals nemen hoor.

Primo op een gram en knallen maar! :D

ipv 400mg deca kan je op 400mg Trenbolone of 600mg primo of 600mg boldenone gaan

in plaats van dianabol kan je anavar of test prop zetten...

zijn verschillende manieren om goede massa te halen en geen vochtbal te worden :) ik zou,als ik jou was voor primo kiezen in plaats van deca.en de dianabol houden

Zal die deca dus voor het meeste vocht gaan zorgen? Misschien pak ik dan ipv 400mg Deca iets van 600mg Primo. Is alleen weer k*t dat je dan 6ml moet gaan spuiten ipv 2ml bij deca, maargoed. Tren is eigelijk ook wel lekker op 400mg! Dilemma :D

Deca kan je rustig in een clean bulk gebruiken, mits je je voeding optimaal hebt.
Wat betreft vocht valt het reuze mee hoor. Deca is imo een van de beste eiwitspaarders.
Ik zou geen orals toevoegen, hier ga je wel zeker met de combi die jij wilt, vocht vast houden.
Je zou ook de laatste weken winny erbij kunnen doen. OM er niet iets droger en harder uit te komen.

Prima kuur. Alles draait om voeding!!!!

Hoe zit het bij jou jp79? Hield je in de eerste paar weken al veel vocht vast door de combi oxy-dianabol? Hoe zijn de gains tot nu toe? En ben je ook flink sterker geworden? Thnx :)

Ik zou voor de vocht, provi pakken werkt bij mij altijd goed.

Daar zat ik wel ook aan te denken ja...daarbij zorgt provi ook nog eens voor een harde look.
Zijn er nog meerdere mensen die er provi naast zouden gebruiken??
Ik heb dinsdag mn 2e bloedtest (1e was een 3 weken na de kuur). Als alles weer binnen de juiste waarden ligt ga ik zsm beginnen...kan al niet meer wachten haha.

leuk artikel over provi

leuk artikel over provi

Waarom proviron / nolvadex beter is
Nee, er is namelijk geen voordeel aan arimidex of femara over proviron als het gaat om het onder controle houden van oestrogene bijwerkingen. Integendeel, alles wat oestrogenen in te grote mate onderdrukt kan de gezondheid alleen schaden ipv verbeteren.

Oestrogene bijwerkingen houden o.a. in:
- (subcutane) vochtretentie
- verhoging bloeddruk
- borstvorming
- depressie
- verminderd libido
- plaatselijke vettoename

Arimidex (anastrozole), femara (letrozole) zijn zeer effectief in het onderdrukken van oestrogeen en dus voorkomen van deze bijwerkingen. Zo effectief dat er te weinig oestrogeen overblijft voor de gezondheid en groei van het lichaam.
Daarom zijn deze middelen enkel geschikt om bepaalde kankervormen te bestrijden, NIET om aromatisering in AAS te verminderen waar de kwaal veel minder schadelijk is dan de bijwerkingen van het medicijn.

Waar anastrozole al zeer negatief was voor lipiden/HDL-LDL cholestrol in lever en bloed, is letrozole nog 2.5 keer erger.(1)
Letrozole heeft in studies bovendien een negatief effect op de botdensiteit(2)
Het onderdrukt estrogeen (E) in een te hoge mate:
Quote:
In postmenopausal women, letrozole commonly suppresses circulating concentrations of estrone and estradiol to below the sensitivity limit of the assays used to measure them.(2) ****

De selectieve estrogene-receptor modulators (SERM's) Nolvadex (tamoxifen), exemestane, raloxifene verbeteren juist bot-densiteit en cholesterol i.t.t. de anti-oestrogenen en aromatase blokkers, voornamelijk door selectieve binding aan de ER.
Waar anastrozole en letrozole de gezondheid verminderen, zal nolvadex de gezondheid dus verbeteren terwijl het resultaat hetzelfde is voor de negatieve estrogene bijwerkingen.(3)

Proviron (mesterolone) heeft in een kuur altijd de voorkeur over zowel arimidex, letrozole als nolvadex.
Mesterolone heeft in verscheidene studies het libido verbeterd zonder testosteron te onderdrukken(4), is een heel goede anti-depressant(5), bindt sterk aan SHBG en albumine waardoor er meer vrije testosteron beschikbaar is voor de AR in spierweefsel (meer AR-geralateerde spiergroei in test kuurtjes), doordat weinig mesterolone (zeker in lage dosis) de AR bereikt geeft het ook weinig tot geen androgene bijwerkingen als vergroting van de prostaat, lichaamshaargroei, MPB (male pattern baldness), acné (sommige zeer gevoelige mannen zullen natuurlijk wel een toename zien in kuurtjes maar zelden met proviron alleen).

Niet in studies bewezen, maar een praktische toepassing voor proviron is het zorgen voor spierhardheid, vermijden van vochttoename of het verminderen ervan, voorkomen van gyno (tot op bepaalde hoogte), en algemeen tegengaan van vervrouwelijking door het verminderen van overtollig circulerend oestrogeen. Bovendien zal proviron weinig invloed hebben op IGF-1, itt anastrozole.

Conclusie: tijdens een cycle is proviron altijd te verkiezen boven een non-steroide aromatase blocker omdat de voordelen voor gezondheid en spiergroei groter zijn. Nolvadex is het meest geschikt voor het bestrijden van plaatselijke oestrogene bijwerkingen als borstvorming met een positief effect op cholesterol itt tot letrozole en anastrozole.
Voor het bestrijden van overtollig vocht is een aromatase blokker een slecht idee doordat de kwaal minder erg is dan de bijwerkingen van het medicijn. Vochtretentie kan met meer selectieve middelen bestreden worden zonder de nadelige gevolgen voor gezondheid (aldosterone blokkers).

Wie zorgenloos wil kuren kan een lichte dosis proviron combineren met een lichte dosis nolvadex. (resp. 50mg provi en 20mg nolvadex/dag) Dit zou voor de meeste gebruikers voldoende moeten zijn om libido hoog te houden en estrogene bijwerkingen te voorkomen. Dit heeft minimale neg. gevolgen voor de gezondheid van de gebruiker.
Indien toch estrogene bijwerkingen optreden in een te grote mate (gyno) dan verhoogt men de dosis nolvadex. (40-50mg/dag voor 4-7 dagen)

1. Eur J Cancer. 2001 Aug;37(12):1510-3
2. J Steroid Biochem Mol Biol. 2003 Oct;87(1):35-45.
3. Oncology (Huntingt). 2003 May;17(5):652-9; discussion 659, 662, 666 passim
4. Wien Klin Wochenschr. 1980 Mar 28;92(7):243-7
5. J Clin Psychiatry. 1985 Jan;46(1):6-8.

bron:Waarom proviron / nolvadex beter is voor de regulerin - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Laatst bewerkt:
Had het al gelezen...maar toch bedankt. Denk dat ik Provi ook op 50mg per dag erbij ga nemen!

Ik neem ook wel eens provi tussendoor voor een paar weekjes!! Heerlijk spul en nooit geen bijwerking.. ;)

Je neemt allemaal aromatiserende middelen. Ik zou een andere combi aan aas nemen aangezien je niet teveel vocht wilt vasthouden.

Zou Provi niet het grootste deel vocht weghouden? En een klein beetje vocht is geen probleem hoor...maar niet zoals ik eerst had met test-deca-dianabol...toen had ik echt een dikke kop maar kwam wel echt goed bij. Heb toen geen provi ernaast genomen en was echt zwaar aan het bulken. Helemaal niet clean gegeten dus daar zal het grootste deel vocht aan gelegen hebben.

Hoe zit het bij jou jp79? Hield je in de eerste paar weken al veel vocht vast door de combi oxy-dianabol? Hoe zijn de gains tot nu toe? En ben je ook flink sterker geworden? Thnx :)

Nee ik hield niets tot weinig aan vocht vast. Ik at heel scherp en had er ook nog ari naast. Ben behoorlijk gegroeid van deze kuur!!! Ben trouwens nog steeds bezig. Kracht is goed vooruit gegaan...

Nee ik hield niets tot weinig aan vocht vast. Ik at heel scherp en had er ook nog ari naast. Ben behoorlijk gegroeid van deze kuur!!! Ben trouwens nog steeds bezig. Kracht is goed vooruit gegaan...

Denk dat de ari dan het meeste deel weghoud ofniet? En jij zet bold ipv deca. Ws dat je daar ook weer een stuk minder vocht door vasthoud.

Kga nog eens bedenken wat een betere optie kan zijn voor mij...want zoals ik zei een beetje vocht kan geen kwaad. Maar het moet niet te worden zoals bij mn vorige kuur. Mn kop was net een ballon...:o

Terug
Naar boven