MuscleMeat

Clean bulkschema (opbouwende kritiek gewenst)

LeftyV

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Na een periode van heftige virussen is er weinig van mijn lichaam over, daarom ben ik nu van plan om een strak gespierd lijf te krijgen. Hiervoor heb ik een trainingsschema en een voedingsschema opgesteld.

Enkele stats:
24 jaar
62,5 KG
1,76 m

BF: 10,2 % (gemeten met zo'n weegschaal, dus niet betrouwbaar)
BMR: 1626
Daily calorie needs = 1626 x 1,55 = 2520.

Korte termijndoel: clean bulken tot 70 KG
Lange termijndoel: 75 KG met 8-9% bodyfat

Voor dit forum het voedingsschema:

2d6ppjb.jpg

Gaarne opbouwende kritiek en tips!

Bij voorbaat dank,

Lefty

p.s. Ik neem geen whey shakes, omdat ik hier puisten van op mijn rug krijg.

Laatst bewerkt:
ten eerste welkom op het forum. Is een slimme keuze je gaat hier veel bij leren. ;).

OT: het schema ziet er op het eerste zicht goed uit. Misschien zou je bij de krentenbollen om 17u ze kunnen beleggen met wat kip of magere ham. Zo heb je nog wat meer eiwitten en kcal ;).

Veel succes met je training en je schema ;).

Schema ziet er degelijk uit... De maaltijd van 17u kan idd wat meer eiwitten gebruiken...

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, zal idd nog wat beleg op mijn krentenbollen doen.

Nog even een vraag over het eten na de workout, sinds ik geen supplementen gebruik, wat raden jullie aan direct na de workout?

Is een sultana na de training in de gym voor snelle suikers genoeg om vervolgens maaltijd 3 te nuttigen, als ik thuiskom van de gym?

bvd,
Lefty

Nog even een vraag over het eten na de workout, sinds ik geen supplementen gebruik, wat raden jullie aan direct na de workout?

Is een sultana na de training in de gym voor snelle suikers genoeg om vervolgens maaltijd 3 te nuttigen, als ik thuiskom van de gym?

bvd,
Lefty

Kappen die sultana, koop een pot dextrose juice 15min nadien gevolgd door een whey shake, die ideale post workout combi!

bvd,
Lefty

Ik zou in de plaats van de sultana na de training dan toch beter wat Dextrose halen (druivensuiker). Is ongeveer een 2 euro voor een kilo. En dan ongeveer 0,4 gram per kg lichaamsgewicht in water doen en dan binnenkiepen en dan bij je thuis zo snel mogelijk je maaltijd eten. In jou geval zou dit ongeveer een 25 gram dextrose poeder zijn.

Maaltijd 5 heeft meer eiwitten nodig.
Meer groeten minimaal 300 gram dus nog 200 gram toevoegen
Verder mag er nog wel 1 stuk vruit bij een appel ofzo

Bedankt voor de reacties.

Ik zal dan even die dextrose poeder halen, waar kan ik die het goedkoopst halen?

Ik drink geen whey shakes, zoals eerder vermeld.

Luppie, waarom is dat niet genoeg eiwit in maaltijd 5? Zou je dat alsjeblieft willen verklaren?

Bvd,

Lefty

Bedankt voor de reacties.

Ik zal dan even die dextrose poeder halen, waar kan ik die het goedkoopst halen?

Ik drink geen whey shakes, zoals eerder vermeld.

Luppie, waarom is dat niet genoeg eiwit in maaltijd 5? Zou je dat alsjeblieft willen verklaren?

Bvd,

Lefty

In Nederland weet ik dit niet heel juist. Ik heb mijn in een bio/natuurwinkel gekocht. Was 2 euro voor een kilo. Waarschijnlijk zal er in Nederland ook wel zo een winkel zijn.

Haha, toch zelf de zoekfunctie moeten gebruiken!

Maar hartstikke fijn dat jij het hebt gedaan.

groeten, lefty

Zou je trouwens die dextrose gemengd met water ook tijdens je workout kunnen drinken, of beter erna?

Zou je trouwens die dextrose gemengd met water ook tijdens je workout kunnen drinken, of beter erna?

Zo heb ik dit ook gedaan en ik merkte wel dat ik toen wat meer energie had tijdens de training. Maar als je dit echt als vervanging kan gebruiken weet ik niet. Ben namelijk ook nog maar een beginner.
Maar aangezien je ook mager bent zou je tijdens de training wel een 10 gram in je drinken kunnen doen en dan na de training nog de 25 gram erbij nemen.

Nee precies, ik heb net een aantal topics gelezen, maar er bestaat nogal veel verwarring over.

Volgens mij is het meer zo dat als je langer dan 45 minuten traint, dat je het beste wel tijdens ook kunt nemen.

In mijn geval train ik onder de 45 minuten, dus ik hou het voorlopig op die 30 gram dextrose na mijn training.

:cool:

koop ze bij XXL Nutritions

Terug
Naar boven