XXL Nutrition

Club/onderneming starten? (België)

• Topic Starter Topic Starter
Wist je dat ik daar ook overna heb gedacht? Soort van club met alleen gezonde shizznizz! Fruitsappies, Proteine Shakes, Healthy snacks ( kwarktaart bv zonder bodem en met meer kwark en eiwitpoejah :) ) lijkt me echt zwaar masterlijk :D ( geen booze te koop in de club btw alleen healthy crap :cool: ) en als je dan high ofzo wilt worden hebbie daar zo'n zuurstoftank ( laatst een keer gedaan en je word idd flink licht in je hoofd :) )
Mijn doelpubliek zal alle jongeren worden, niet alle heaumeau's... :D
Nee, maar veel volk zal je niet trekken, althans waar ik woon toch niet, hier ruled de booze :p

ik zou er niet aan beginnen aangezien je er niet de juiste ondernemingsgevoel voor hebt zie ik al

Een maat van mij heeft dit jaar samen met een vriend van hem een zaak opgestart. Hij zit in tweede jaar accountancy dus de boekhandige shit enzo kan hij wel. Zijn vriend doet de andere commerciële dingen. Maar hij blijft wel vaag erover altijd. Misschien is hij al failliet :roflol:

ook voor jou mc headshot, vlug even mijn cursus er voor de zekerheid bijgehaald en ik quoteer leterlijk: In Belgie maakt men op dat vlak nog een onderscheid tussen drie wettelijk beschermde beroepscategoriën. het gaat om boekhouders, accountants en bedrijfsrevisoren. Boekhouders zijn lid van het BIBF.
=> Hieruit besluit ik dat je dus wel je boekhouding zelf kunt doen maar je zelf niet de "eindverantwoordenlijke" kunt zijn voor de officieele boekhouding, maar het kan er wel voor zorgen dat de boekhouding wat goedkoper wordt;)
En Mischien is hij er nog vaag over omdat het niet helemaal coosher is:p?

Kan toch onmogelijk winstgevend zijn. Als ik een lamp wil ga ik wel naar de plaatselijke doe-het-zelf :p
Ow jawel weleens gekeken in een growshop hoe duur sommige lampen zijn? :P Met LED-verlichting en timer erop ben je zo 150-250 euro kwijt voor een lamp en heb je nog niet eens eentje uit de pro-serie ( kan wel maar dan issie gebruikt ofzo ) ;)

Mijn doelpubliek zal alle jongeren worden, niet alle heaumeau's... :D
Nee, maar veel volk zal je niet trekken, althans waar ik woon toch niet, hier ruled de booze :p
Heaumeau? wtf noem je mijn idee nouw homo???:mad: zwaar pauper dit weer ik ben geen heaumeau dan moet je bij Vito wezen ;)

ik zou er niet aan beginnen aangezien je er niet de juiste ondernemingsgevoel voor hebt zie ik al

:roflol::roflol::roflol::roflol:

Ik zou het ook niet doen. Je krijgt het sowieso niet gefinancierd, zeker niet in deze tijden.

Vergunningen, bouwkosten, personeel, voorraden, verzekeringen enz enz.
Reken maar gouw op een minimaal 2ton opstart kosten.

het is logischer dat je een club start uit ervaring in die scene dan zomaar iets uit de lucht grijpen en maar wat op de bonnefooi beginnee

Wat bedoel je met concepten? Thema's bedenken?

Je hebt bvb Noxx of Vesper of the Mansion in antwerpen en die feestjes worden georganiseerd door verschillende eventorganisaties.

Red en blue op donderdag = TGIT, wordt georganiseerd door ... (naam ontgaat me).
Noxx op donderdag = blue flame productions
Vesper = antworx
...

Meestal doen de eigenaars van een club niets. Ze innen het geld.
Noxx heeft is bijvoorbeeld in het bezit van een vennootschap. 1 van die vennoten is wel iemand met verstand over clubs en een ander bijvoorbeeld is een huisarts..

Vrienden van mij organiseren enkelen van deze events (donderdag en zaterdagavonden in verschillende discotheken). Misschien is het een idee om daarmee eerst te beginnen zodat je "in the scene" terecht komt en je misschien ietwat naar boven kan werken.

Opstartformaliteiten vind je op tientallen websites. Je kan ook naar een gratis ondernemers infosessiedag gaan van unizo. Dat organiseren ze tientallen keren per jaar op vele locaties. Voor meer info kijk je best eens in de kalender http://www.unizo.be/activiteiten.jsp

Echter vrees ik een beetje dat het een idee is zonder inhoud. Wat zijn bijvoorbeeld jouw sterktes. Heb je enkele miljoenen op je bankrekening? Wrs niet. Een andere sterkte is misschien dat je heel zelfstandig kan werken en zelf kan nadenken over problemen en het ondernemen zelf. Maar aangezien je al hier een vraag komt stellen over de opstartformaliteiten terwijl daar tientallen of zelfs honderden websites uitgebreid op ingaan vermoed ik dat dit ook geen sterkte van je is. Mss heb je dan wel veel sectorkennis? Of gewoon veel sectorervaring? Ook niet dus. Het kan natuurlijk zijn dat je wel wat van boekhouding, fiscaliteit en sociale wetgeving kent? Nee dus. Gelukkig kan een goede ondernemer ook iemand zijn die gewoon graag de handen uit de mouwen steekt en wel bereid is meer dan 12 uur per dag te werken. Maar aangezien jij eigenlijk een andere job wil en daarnaast gewoon geld wil cashen ben je dus ook niet iemand die wil leven voor zijn zaak. Misschien als allerallerlaatste sterke troef ben je iemand die het altijd geweldig goed weet uit te leggen. Je weet mensen voor je te winnen en krijgt bergen aan gratis informatie en vriendendienstjes geregeld. De tijden dat mensen zonder enige sterktes succesvolle zaken uit de grond konden stampen zijn toch wel wat voorbij. Ik geef dit gewoon mee ter informatie, je bent nog jong en er is dus nog vanalles mogelijk, maar dan moet je weten dat je toch iets zal moeten te bieden hebben.

Jonge ondernemers worden voldoende gesteund en geholpen in België tegenwoordig, maar dan ga je wel met een ijzersterk businessplan mogen afkomen vriend.
Als ik je hier zie praten, zou ik eens goed lachen moest je bij mij komen aankloppen :D
Die lening kan je inderdaad nog even vergeten, eerst een vast inkomen verwerven, of een onderpand hebben. Ook voor die lening: je zal met wat meer overtuigingskracht voor de dag moeten komen.

Als je TEW doet kan je die boekhouding zelf wel fixen, maar sowieso moet je die nog eens laten controleren.
Nu heb ik het in het algemeen over een onderneming opstarten.

Over die club: ik kan het je niet aanraden.
Heb je al gevolgd hoeveel cafés en zelfs grote clubs er failliet zijn gegaan de laatste 5 jaar? Juist ja. De gouden tijd van discotheken is sowieso al 10j voorbij, maar in het algemeen moet je nu echt niets in de horeca starten. Al gehoord van het nieuwe voorstel om de alcohollimiet naar 0.2 te verleggen? Dat gaat het uitgaansleven natuurlijk ook niet stimuleren ;)

Je zegt dat je maat er ervaring mee heeft, maar blijkbaar weet hij er toch de ballen vanaf? Grootste moeilijkheid met dergelijke ondernemingen zijn inderdaad de juiste licenties en vergunningen. Wat tegenwoordig helemaal niet makkelijk is.

Wat heeft je maat gestudeerd? Aangezien hij ervaring heeft, laten we dan stellen dat hij zijn kennis inbrengt. Met wat ga jij afkomen? Juist ja, jij mag het geld binnenbrengen.

Enig idee wat je dit gaat kosten? Er zijn inderdaad bepaalde clubs/cafés die goed draaien. Bijvoorbeeld alles in de overpoort. Hoe komt dit? Locatie. En wat is het probleem met een goeie locatie? Die zijn zeldzaam. Wat heeft dat als gevolg? Onbetaalbaar.

Think about it son. Wil je dat leven trouwens wel? Jaren aan een stuk dag en nacht werken, om er met wat geluk iets aan over te houden.

Terug
Naar boven