Jonge ondernemers worden voldoende gesteund en geholpen in België tegenwoordig, maar dan ga je wel met een ijzersterk businessplan mogen afkomen vriend.
Als ik je hier zie praten, zou ik eens goed lachen moest je bij mij komen aankloppen

Die lening kan je inderdaad nog even vergeten, eerst een vast inkomen verwerven, of een onderpand hebben. Ook voor die lening: je zal met wat meer overtuigingskracht voor de dag moeten komen.
Als je TEW doet kan je die boekhouding zelf wel fixen, maar sowieso moet je die nog eens laten controleren.
Nu heb ik het in het algemeen over een onderneming opstarten.
Over die club: ik kan het je niet aanraden.
Heb je al gevolgd hoeveel cafés en zelfs grote clubs er failliet zijn gegaan de laatste 5 jaar? Juist ja. De gouden tijd van discotheken is sowieso al 10j voorbij, maar in het algemeen moet je nu echt niets in de horeca starten. Al gehoord van het nieuwe voorstel om de alcohollimiet naar 0.2 te verleggen? Dat gaat het uitgaansleven natuurlijk ook niet stimuleren
Je zegt dat je maat er ervaring mee heeft, maar blijkbaar weet hij er toch de ballen vanaf? Grootste moeilijkheid met dergelijke ondernemingen zijn inderdaad de juiste licenties en vergunningen. Wat tegenwoordig helemaal niet makkelijk is.
Wat heeft je maat gestudeerd? Aangezien hij ervaring heeft, laten we dan stellen dat hij zijn kennis inbrengt. Met wat ga jij afkomen? Juist ja, jij mag het geld binnenbrengen.
Enig idee wat je dit gaat kosten? Er zijn inderdaad bepaalde clubs/cafés die goed draaien. Bijvoorbeeld alles in de overpoort. Hoe komt dit? Locatie. En wat is het probleem met een goeie locatie? Die zijn zeldzaam. Wat heeft dat als gevolg? Onbetaalbaar.
Think about it son. Wil je dat leven trouwens wel? Jaren aan een stuk dag en nacht werken, om er met wat geluk iets aan over te houden.