XXL Nutrition

Club/onderneming starten? (België)

Wat bedoel je met concepten? Thema's bedenken?
meer dat je een heel feest 'koopt'
je betaalt(laten we zeggen) 8000 euro. voor dat geld krijg je een (bekend) feest in je club. Voor dat geld krijg je promotie en de dj's b.v.
De verdienste bij de club liggen bij de cosumpties en (een deel van) het entree.
Ik weet niet of je bekend bent in de amsterdamse scene, maar 90% van alle feesten in grotere clubs zijn allemaal gekocht. De eigenaar van een feest organiseert niks.

Als voorbeeld; de nieuwe club 'club air' zij hebben op zaterdag girls love dj's
Maar dat is gewoon een leuke flyer, promotie en verzameling dj's waarvoor club air betaald hebben bij een boekings bureau.

Kijk ook eens op http://www.nopeisdope.com/
Dat wordt ook vaak door veel clubs gekocht, omdat ze weten dat 'nope is dope' bekend is onder het publiek, en dus garant staat voor een volle club

Opstartformaliteiten vind je op tientallen websites. Je kan ook naar een gratis ondernemers infosessiedag gaan van unizo. Dat organiseren ze tientallen keren per jaar op vele locaties. Voor meer info kijk je best eens in de kalender http://www.unizo.be/activiteiten.jsp

Echter vrees ik een beetje dat het een idee is zonder inhoud. Wat zijn bijvoorbeeld jouw sterktes. Heb je enkele miljoenen op je bankrekening? Wrs niet. Een andere sterkte is misschien dat je heel zelfstandig kan werken en zelf kan nadenken over problemen en het ondernemen zelf. Maar aangezien je al hier een vraag komt stellen over de opstartformaliteiten terwijl daar tientallen of zelfs honderden websites uitgebreid op ingaan vermoed ik dat dit ook geen sterkte van je is. Mss heb je dan wel veel sectorkennis? Of gewoon veel sectorervaring? Ook niet dus. Het kan natuurlijk zijn dat je wel wat van boekhouding, fiscaliteit en sociale wetgeving kent? Nee dus. Gelukkig kan een goede ondernemer ook iemand zijn die gewoon graag de handen uit de mouwen steekt en wel bereid is meer dan 12 uur per dag te werken. Maar aangezien jij eigenlijk een andere job wil en daarnaast gewoon geld wil cashen ben je dus ook niet iemand die wil leven voor zijn zaak. Misschien als allerallerlaatste sterke troef ben je iemand die het altijd geweldig goed weet uit te leggen. Je weet mensen voor je te winnen en krijgt bergen aan gratis informatie en vriendendienstjes geregeld. De tijden dat mensen zonder enige sterktes succesvolle zaken uit de grond konden stampen zijn toch wel wat voorbij. Ik geef dit gewoon mee ter informatie, je bent nog jong en er is dus nog vanalles mogelijk, maar dan moet je weten dat je toch iets zal moeten te bieden hebben.

Beste advies in dit topic. Bovendien wordt het met jouw leeftijd en ervaring enorm lastig om een dergelijke financiering rond te krijgen. Zelfs met een goed ondernemingsplan.

• Topic Starter Topic Starter
Opstartformaliteiten vind je op tientallen websites. Je kan ook naar een gratis ondernemers infosessiedag gaan van unizo. Dat organiseren ze tientallen keren per jaar op vele locaties. Voor meer info kijk je best eens in de kalender http://www.unizo.be/activiteiten.jsp

Echter vrees ik een beetje dat het een idee is zonder inhoud. Wat zijn bijvoorbeeld jouw sterktes. Heb je enkele miljoenen op je bankrekening? Wrs niet. Een andere sterkte is misschien dat je heel zelfstandig kan werken en zelf kan nadenken over problemen en het ondernemen zelf. Maar aangezien je al hier een vraag komt stellen over de opstartformaliteiten terwijl daar tientallen of zelfs honderden websites uitgebreid op ingaan vermoed ik dat dit ook geen sterkte van je is. Mss heb je dan wel veel sectorkennis? Of gewoon veel sectorervaring? Ook niet dus. Het kan natuurlijk zijn dat je wel wat van boekhouding, fiscaliteit en sociale wetgeving kent? Nee dus. Gelukkig kan een goede ondernemer ook iemand zijn die gewoon graag de handen uit de mouwen steekt en wel bereid is meer dan 12 uur per dag te werken. Maar aangezien jij eigenlijk een andere job wil en daarnaast gewoon geld wil cashen ben je dus ook niet iemand die wil leven voor zijn zaak. Misschien als allerallerlaatste sterke troef ben je iemand die het altijd geweldig goed weet uit te leggen. Je weet mensen voor je te winnen en krijgt bergen aan gratis informatie en vriendendienstjes geregeld. De tijden dat mensen zonder enige sterktes succesvolle zaken uit de grond konden stampen zijn toch wel wat voorbij. Ik geef dit gewoon mee ter informatie, je bent nog jong en er is dus nog vanalles mogelijk, maar dan moet je weten dat je toch iets zal moeten te bieden hebben.

Wel veel punten waar inderdaad iets aan gedaan moet worden :p
Bedankt voor deze informatie, zoals ik al zei is dit maar een idee en is er nog niks concreets, misschien is het iets dat over een jaar terug uit m'n hoofd verdwijnt, misschien ook niet, wie weet :p
Sowieso zal ik eens een startersdag doen bij UNIZO, altijd interessant om wat kennis bij te schaven omtrent het openen van een zaak.

Jonge ondernemers worden voldoende gesteund en geholpen in België tegenwoordig, maar dan ga je wel met een ijzersterk businessplan mogen afkomen vriend.
Als ik je hier zie praten, zou ik eens goed lachen moest je bij mij komen aankloppen :D
Die lening kan je inderdaad nog even vergeten, eerst een vast inkomen verwerven, of een onderpand hebben. Ook voor die lening: je zal met wat meer overtuigingskracht voor de dag moeten komen.

Als je TEW doet kan je die boekhouding zelf wel fixen, maar sowieso moet je die nog eens laten controleren.
Nu heb ik het in het algemeen over een onderneming opstarten.

Over die club: ik kan het je niet aanraden.
Heb je al gevolgd hoeveel cafés en zelfs grote clubs er failliet zijn gegaan de laatste 5 jaar? Juist ja. De gouden tijd van discotheken is sowieso al 10j voorbij, maar in het algemeen moet je nu echt niets in de horeca starten. Al gehoord van het nieuwe voorstel om de alcohollimiet naar 0.2 te verleggen? Dat gaat het uitgaansleven natuurlijk ook niet stimuleren ;)

Je zegt dat je maat er ervaring mee heeft, maar blijkbaar weet hij er toch de ballen vanaf? Grootste moeilijkheid met dergelijke ondernemingen zijn inderdaad de juiste licenties en vergunningen. Wat tegenwoordig helemaal niet makkelijk is.

Wat heeft je maat gestudeerd? Aangezien hij ervaring heeft, laten we dan stellen dat hij zijn kennis inbrengt. Met wat ga jij afkomen? Juist ja, jij mag het geld binnenbrengen.

Enig idee wat je dit gaat kosten? Er zijn inderdaad bepaalde clubs/cafés die goed draaien. Bijvoorbeeld alles in de overpoort. Hoe komt dit? Locatie. En wat is het probleem met een goeie locatie? Die zijn zeldzaam. Wat heeft dat als gevolg? Onbetaalbaar.

Think about it son. Wil je dat leven trouwens wel? Jaren aan een stuk dag en nacht werken, om er met wat geluk iets aan over te houden.

Ook jij hebt interessante opinies :D Vooral hetgeen ik in het vet heb gezet doet me al afzien van het idee zelf... :(

Maar goed, wat dan van een simpele webshop? Ik zit nu al dag in, dag uit te no-lifen voor de computer, in het verleden heb ik een webshop gehad die pocketbikes en dergelijke verkocht. Heb deze stilgelegd omdat dit een vakantieprojectje was. In één week tijd heb ik 250 € winst gemaakt wat imho niet zo slecht is. Probleem is dat dit als "particulier" was, ik wilde nog groter gaan maar dan zat ik weer met het probleem van BTW-nummers, boekhouding, enz.
Is de reglementering voor webshops identiek aan diegene voor fysieke zaken? Veel over het starten van een webshop kan ik niet vinden, toch niet in combinatie met het verkrijgen van een BTW-nummer & de boekhouding ervan.
Momenteel zit ik met een paar ideetjes die wel interessant kunnen zijn voor de BB-ers uit België en ik weet zeker dat ik dit succesvol kan maken maar nog steeds is het inschrijven in de Kruispuntbank & het voorgenoemde boekhouden het hoofdzakelijk struikelblok bij mij.
Misschien kunnen XXLNutrition, Body & Fitshop, Gorilla Wear en andere boardsponsors die in het bezit zijn van een webshop hier reageren? :)

Waar kocht je dat soort zaken dan in en hoe zorgde je dat men je webshop kon vinden?:)

Die Webshop kan je doen ja, een kennis van mij doet hetzelfde, maar met Dax'en en Monkeys, tegenwoordig wil iedereen zo een ding en bijhorende accessoires.

Ik vroeg me ook af hoe hij dit doet, maar ik weet dat zijn vader een motowinkel heeft, dus volgens mij gebruikt hij het BTW nummer van papa :)

Die Webshop kan je doen ja, een kennis van mij doet hetzelfde, maar met Dax'en en Monkeys, tegenwoordig wil iedereen zo een ding en bijhorende accessoires.

Ik vroeg me ook af hoe hij dit doet, maar ik weet dat zijn vader een motowinkel heeft, dus volgens mij gebruikt hij het BTW nummer van papa :)
Mag dat wel? :p

Moet je in België ook sociale hygiëne hebben?
En op je 19e al een club runnen? Goodluck, moeilijk hoor een lening krijgen vooral op die leeftijd.

Ervaring in mijn nabije omgeving: jazeker!
Eigen ervaring: ik moet nog afstuderen (aan dezelfde school waar smurfo vorig jaar afstudeerde, aangezien hij net voor mij zijn reactie geplaatst had, viel er niet veel meer te zeggen :p )

Maar ik heb genoeg gezien ja, en als ik de kans krijg voer ik mijn zaken sowieso in het buitenland. Hier valt niets meer te rapen. Ofwel werk je hele dagen je kloten af volgens het boekje voor premier Di Rip-off, ofwel buig je de regels een beetje naar je zin, en word je gepakt voor fraude.
Zo gaat het nu eenmaal in dit rotland.

Ervaring in mijn nabije omgeving: jazeker!
Eigen ervaring: ik moet nog afstuderen (aan dezelfde school waar smurfo vorig jaar afstudeerde, aangezien hij net voor mij zijn reactie geplaatst had, viel er niet veel meer te zeggen :p )

Maar ik heb genoeg gezien ja, en als ik de kans krijg voer ik mijn zaken sowieso in het buitenland. Hier valt niets meer te rapen. Ofwel werk je hele dagen je kloten af volgens het boekje voor premier Di Rip-off, ofwel buig je de regels een beetje naar je zin, en word je gepakt voor fraude.
Zo gaat het nu eenmaal in dit rotland.
Let's take our shit to Panama :p
Got a few points, mss handig die prof van accounting hier, zegt altijd hoe je moet frauderen, hoe dit door de wetgeving gedekt is en hoe je dat ook weer kunt omzeilen :p Dat zijn de enigste keren dat ik notities maak :p

Let's take our shit to Panama :p
Got a few points, mss handig die prof van accounting hier, zegt altijd hoe je moet frauderen, hoe dit door de wetgeving gedekt is en hoe je dat ook weer kunt omzeilen :p Dat zijn de enigste keren dat ik notities maak :p

Het enigste dat ik op school al geleerd heb, is hoe je moet frauderen :D
Of het nu over creatief boekhouden of over vennootschapswetgeving, opvolgings- en vermogensplanning of whatever gaat, je leert overal wel iets :p en terecht.

Even terzijde: mijn beste maat verhuist binnen 2 weken permanent naar Amerika. Zijn vader heeft 6 weken in de bak gezeten wegens fraude, en hij is het hier simpelweg beu gezien. Ik ben op de hoogte van alle fraude (ik heb er zelfs onrechtstreeks iets mee te maken haha) en heb toch eens mijn ogen moeten opentrekken :)
Hier in België kan je niet meer rijk worden...

Het enigste dat ik op school al geleerd heb, is hoe je moet frauderen :D
Of het nu over creatief boekhouden of over vennootschapswetgeving, opvolgings- en vermogensplanning of whatever gaat, je leert overal wel iets :p en terecht.

Even terzijde: mijn beste maat verhuist binnen 2 weken permanent naar Amerika. Zijn vader heeft 6 weken in de bak gezeten wegens fraude, en hij is het hier simpelweg beu gezien. Ik ben op de hoogte van alle fraude (ik heb er zelfs onrechtstreeks iets mee te maken haha) en heb toch eens mijn ogen moeten opentrekken :)
Hier in België kan je niet meer rijk worden...
Jij wordt mijn nieuwe beste vriend :)

Godmiljaar, dat was een andere kerel dan.
Nu ik weet dat je West-Vlaming bent, praat ik niet meer tegen u.

Gent > alles.
Helpt het als ik zeg dat ik een Nederlander ben die in België woont? :p
Als dat niet helpt een halfduitser die in België woont?
Of als dat ook niet helpt gewoon een buitenlander ben die in België woont?

Waarschijnlijk niet maar kom :p

Terug
Naar boven