Fitness Seller

Cocosolie

Waardering
0
Gister cocosolie gekocht, schijnt heel gezond te zijn.. Veel mensen denken juist dat het slecht is aangezien het vol zit met verzadigde vetten, maar deze schijnen juist heel goed te zijn. Ook om af te vallen.

Nog meer mensen die dit gebruiken en makkelijke manieren weten om dit aan de dagelijkse kost toe te voegen ?

Ik weet niet of je aan het cutten of bulken bent maar verzadigde vetten zitten praktisch niet in mijn cutdieet..

Verzadigde vetten vermijd je best toch in hoge hoeveelheden, vooral in de cut.

Correct me if I'm wrong..

cocos"olie" (want het is best hard bij kamertemperatuur) heeft dacht ik een hoog walmpunt (of hoe dat ook moge hete) en is dus goed geschikt om je maaltijd mee te bereiden (wokken bijvoorbeeld).

De vetten zijn niet goed OM af te vallen, als in je valt er niet van af. Dat is meer een gevolg van je calorieinname op een dag. van olijfolie, boter, lijnzaadolie val je allemaal net zo hard (niet) af.

• Topic Starter Topic Starter
Nou, (ik kan de link ff niet zo snel vinden) - ik snap dat als je hiernaast een bulk-programma volgt dit niet zal helpen om af te vallen. Maar in beide gevallen zou het een goede toevoeging/vervanger zijn voor andere vetten. In combinatie met een cutdieet helpt het in ieder geval zeker wel mee; Er werd genoemt dat het ten eerste een positieve invloed op je schildklier zou hebben. Het activeert volgens hetzelfde principe als goggulsterones de T3 en T4 receptoren (oid :P). Daarnaast is merendeel van die verzadigde vetten de zogenoemde Medium-Chain-Triglycerides. Deze schijnen niet slecht voor je te zijn, hebben veel gezondheidsvoordelen en zijn lager in caloriewaarde dan andere vetten. Ze helpen ook mee om bestaande vetten in het lichaam om te zetten in LBM. 2 tot 4 eetlepels zou per dag ook genoeg zijn, als je het dus als vervanger gebruikt voor bijv. bakboter is het dus een aardige aanwinst.

Heb net zelf het volgende gemaakt, kan alleen nog niet goed zeggen of het nou goed smaakt want m'n neus zit aardig vol.. ;

Gewoon zilvervliesrijst klaarmaken zoals normaal.
2 eetlepels cocosolie erbij en 1 eetlepel amandelpasta - even hussele.
Krijg je een soort eigengemaakte pindasaus.

al die n*gers smeren zich met cocos

is dat ook zo'n stinkende oranje smurrie?

das rode palm olie ws, en dat vind ik ook vies

cocosolie is wit

+1 voor kokosolie, ook in de cut!
Laurinezuur helpt ook met vetverbranding. Ook heel goed voor je darmen.
Je kan ermee wokken, op je brood smeren, 1theelepel in warme (choco)melk of in pap
3 eetlepels per dag is goed

zal eens door de pap proberen - ik dacht dat het niet goed zou mengen :P

Allemaal mooie verkoopspraatjes, hier wat wetenschappelijk onderzochte feiten (afkomstig van pubmed en dergelijke):

-Kokosvet is plantaardig verzadigd vet (en dus idd wel beter dan dierlijk verzadigd vet) maar blijft verzadigd en daardoor ook minder gezond dan onverzadigde vetten!

-Kokosvet wordt wel degelijk door lichaam opgenomen en zelfs makkelijker dan sommige andere vetten. Kokosvet is nl rijk aan middellangeketenvetzuren (medium chain triglyceriden, MCT). Dat zijn vetzuren die zeer eenvoudig (=passieve diffusie) door darmwand in bloedbaan kunnen opgenomen worden. (dit integenstelling tot langeketenvetzuren die galzouten nodig hebben voor vertering in het darmlumen en via speciale manier in bloedbaan worden opgenomen.) Juist omdat de vertering van deze MCT zo makkelijk verloopt, wordt het aan mensen met spijsvertering- en absorptiesproblemen aangeraden. Anders hebben deze MCT geen gezondheidsbevorderende effecten hoor.

-Kokosvet heeft geen invloed op absorptie van andere vetten!

-Kokosvet is rijk aan laurinezuur (één van de MCT) en zou antivirale en antibacteriele eigenschappen (bv bescherming tegen maagzweren door H.pylori).

Zie dus niet in waarom je het zou gebruiken...

-Kokosvet wordt wel degelijk door lichaam opgenomen en zelfs makkelijker dan sommige andere vetten. Kokosvet is nl rijk aan middellangeketenvetzuren (medium chain triglyceriden, MCT). Dat zijn vetzuren die zeer eenvoudig (=passieve diffusie) door darmwand in bloedbaan kunnen opgenomen worden. (dit integenstelling tot langeketenvetzuren die galzouten nodig hebben voor vertering in het darmlumen en via speciale manier in bloedbaan worden opgenomen.) Juist omdat de vertering van deze MCT zo makkelijk verloopt, wordt het aan mensen met spijsvertering- en absorptiesproblemen aangeraden.

Zie dus niet in waarom je het zou gebruiken...

Juist vanwege die hoeveelheid MCT past cocosolie prima in een laag koolhydraten dieet, of juist in een bulkschema waarbij je koolhydraten beperkt wil houden maar toch de calorien met goed verbruikbare calorien wilt ophogen.

Juist vanwege die hoeveelheid MCT past cocosolie prima in een laag koolhydraten dieet, of juist in een bulkschema waarbij je koolhydraten beperkt wil houden maar toch de calorien met goed verbruikbare calorien wilt ophogen.

+1

Gebruik zelf MCT Power van Universal, deze is vloeibaar.
Het is een triglyceride-middenlange vetzuur en slaat bij consumptie je
lymfatische stelsel over.
Dit houdt in dat het niet als vet kan worden opgenomen maar rechtstreeks in de bloedbaan komt.
Zelf gebruik ik het bij een zeer lage kh inname omdat het uiteindelijke
restproduct(acetyl-coa), wordt omgezet in ketonen.
Dit wordt door je lichaam gebruikt als ware het kh's, zodat je genoeg energie hebt om goed te blijven trainen e.d.

Enige nadeel is de prijs......

Ik bak er alles in...:)
Bakt zeer moeilijk aan in de pan

vraagje

palmolie en kokosolie, niet om je mee in te smeren maar om eten in te bakken:

- waar kun je het in de winkel/supermarkt kopen?

kom mensen, jullie kunnen beter dan dit!

+1
Dit houdt in dat het niet als vet kan worden opgenomen maar rechtstreeks in de bloedbaan komt.

??? Als het (rechtstreeks) in je bloedbaan komt wordt het (dus) niet (als vet) opgenomen?

Zelf gebruik ik het bij een zeer lage kh inname omdat het uiteindelijke
restproduct(acetyl-coa), wordt omgezet in ketonen.
Dit wordt door je lichaam gebruikt als ware het kh's, zodat je genoeg energie hebt om goed te blijven trainen e.d.

Waarom niet gewoon (trage) kh's innemen dan?

??? Als het (rechtstreeks) in je bloedbaan komt wordt het (dus) niet (als vet) opgenomen?

Waarom niet gewoon (trage) kh's innemen dan?

Gebruik MCT's speciaal om te cutten zodat je dus juist geen kh's hoeft te nemen!
Wordt je beduidend droger van!

Terug
Naar boven